Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rökfri i två dagar !
          Motti
          Inlägg 22-06-2013, 19:57
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

6 dagar rökfri i dag ! och det gick jättebra i går Midsommarafton alla gäster gick undan och rökte för att underlätta för mig .Går mycket bättre än vad jag trodde faktiskt och inte är jag mer hungrig eller sugen på godis heller ,har faktiskt gått ner 3 kilo istället .Kör med plåster på dagarna och suger det till så ta jag en Zoonicsnus eller sugtablett Nicorett .Trodde det skulle bli svårt i går då man drack snapps och vin men det funkade jättebra !Är faktiskt lite stollt över mig själv tummenupp.gif

Citera
          Peztis
          Inlägg 22-06-2013, 20:48
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Motti, du har all anledning att vara stolt över dig själv! Du är jätteduktig!

När det är lite tungt kanske denna lista faktiskt kan hjälpa dig:

De hälsofördelar med att sluta röka börjar nästan omedelbart:

Strax efter ...

20 minuter:
          Blodtryck och puls återgår till det normala

8 timmar:

Nikotin och kolmonoxid i blodet halveras, syrehalten i blodet återgår till normal

24 timmar:
          Kolmonoxid elimineras från kroppen och lungorna börjar rensa ut uppbyggnaden av tjära

48 timmar:
          Det finns inget nikotin kvar i kroppen. Smak och lukt är betydligt bättre

72 timmar:
          Andningen blir lättare, luftrören börjar slappna av, energi ökar

2 till 12 veckor:
          Cirkulation förbättras, vilket gör promenader och löpning mycket enklare

3 till 9 månader:
          Hosta, väsande och andningsproblem förbättra eftersom lungorna har plats för upp till 10% mer syre

1 år:
          Risken för hjärtinfarkt halveras

10 år:
          Risk för lungcancer halveras
          Risken för hjärtinfarkt är på samma nivå som icke-rökare

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          pejori
          Inlägg 22-06-2013, 21:09
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Motti @ 22-06-2013, 20:57) *
          6 dagar rökfri i dag ! och det gick jättebra i går Midsommarafton alla gäster gick undan och rökte för att underlätta för mig .Går mycket bättre än vad jag trodde faktiskt och inte är jag mer hungrig eller sugen på godis heller ,har faktiskt gått ner 3 kilo istället .Kör med plåster på dagarna och suger det till så ta jag en Zoonicsnus eller sugtablett Nicorett .Trodde det skulle bli svårt i går då man drack snapps och vin men det funkade jättebra !Är faktiskt lite stollt över mig själv tummenupp.gif

bravo.gif bravo.gif bravo.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Motti
          Inlägg 22-06-2013, 21:17
          Länk hit: #24

Medlem

Man tackar och bockar yahoo.gif I går var ju liksom eldprovet hade varit lätt att åka dit om man inte hade självbevarelesdrifft wink.gif I morgon kommer mina två äldsta barnbarn Tildhe och Ebbah 10 och 8 år och ska bo här en vecka hos mormor o morfar :)dom är jätteglada över att mormor slutat röka 000.gif dom får ju lära sig ett och annat i skolan om rökning och dess verkningar .Enligt vetenskapen ska jag tjäna 10 år på att jag slutar .Kom verkligen till insikt i går då jag fick gosa med sonens nyfödda lilla som blev en vecka i dag wub.gif vill järna vara med ett tag till !

Citera
          pejori
          Inlägg 23-06-2013, 17:15
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Motti @ 22-06-2013, 22:17) *
          Man tackar och bockar yahoo.gif I går var ju liksom eldprovet hade varit lätt att åka dit om man inte hade självbevarelesdrifft wink.gif I morgon kommer mina två äldsta barnbarn Tildhe och Ebbah 10 och 8 år och ska bo här en vecka hos mormor o morfar :)dom är jätteglada över att mormor slutat röka 000.gif dom får ju lära sig ett och annat i skolan om rökning och dess verkningar .Enligt vetenskapen ska jag tjäna 10 år på att jag slutar .Kom verkligen till insikt i går då jag fick gosa med sonens nyfödda lilla som blev en vecka i dag wub.gif vill järna vara med ett tag till !

JA kan lova dig, att du redan nu luktar betydligt godare för dom också.. tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Anma
          Inlägg 23-06-2013, 20:33
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Motti, jag har idag varit rökfri i 1605 dagar. Jag säger bara en sak, kan jag så kan du!
          Håller tummarna för dig!

Citera
          gnon49
          Inlägg 24-06-2013, 14:58
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Det näst bästa förutom hälsan är att jag slipper det mest mördande tråkiga, att tvätta fönster och byta gardiner så ofta. Det känns så mycket fräschare inomhus.
          Den där cigarettröken letade sig in i alla vrår och gömslen så det var ett evigt städande så det inte satte sig, vilket det ändå gjorde. Tänk då på vår kropp som ju är levande. Nu låter jag visst lite moraliserande, men det är inte meningen.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Motti
          Inlägg 24-06-2013, 21:01
          Länk hit: #28

Medlem

Nu slutade jag röka inne när vi byggde nytt, men i det andra huset var det nog lite lukt ! I dag har jag varit rökfri en vecka och är lite smått chockad över att det går så smidigt !trodde jag skulle lida alla helveteskval ringa på hos grannar och tigga cigg ta taxi in till stan för att få tag i cigg osv .Misommarafton hade vi flera gäster som rökte men alla visade hänsyn och gick undan och tog sina cigg ,men inte en gång var jag sugen hade fyllt upp med 15 pers ju smiley_small_hug.gif Ska nog snart klara mig utan plåster också ,i värmen har de en tendens att släppa sad.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-10-2026, 16:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon