Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Stöd namninsamlig Nej till tv-licens för datorer & mobiler
          pejori
          Inlägg 25-06-2013, 20:02
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (jimvidar @ 25-06-2013, 19:30) *
          Fjantig protestlista,tycker att det liknar plankning, vill åka men inte betala.

Fel. Vill inte betala för att slippa åka..

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-06-2013, 20:10
          Länk hit: #22

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (kerstinbern @ 25-06-2013, 20:52) *
          Nej, det är ju inte datorinnehav som ger krav på TV-licens utan intenetuppkoppling, man kan ju mycket väl ha dator som inte är uppkopplad. Fast länder som Island och Finland tar ju i stället ut TV-licensen som en skatt som ALLA måste betala.

Verkligen alla alltså? Om man har noll eller näst intill noll i inkomst då, så man inte betalar någon vanlig inkomstskatt? Jag arbetar och skattar ju som bekant utomlands och jag undrar om jag måste betala den skatten i alla fall om det nu införs g.gif Och hur är det upplagt, betalar alla lika mycket eller måste de som tjänar mer betala mer än de som tjänar mindre?

Citera
          jimvidar
          Inlägg 25-06-2013, 20:15
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 109
          Medlem nr: 77 307

Snyltarna blir bara fler och fler.

--------------------
          helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt...

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-06-2013, 20:38
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (kerstinbern @ 25-06-2013, 20:52) *
          Nej, det är ju inte datorinnehav som ger krav på TV-licens utan intenetuppkoppling, man kan ju mycket väl ha dator som inte är uppkopplad. Fast länder som Island och Finland tar ju i stället ut TV-licensen som en skatt som ALLA måste betala.

Där har du fel. Radiotjänst kan inte ta betalt för internetuppkoppling. Dom levererar inte den tjänsten. Det är innehavet av dator, surfbräda och mobil dom vill ha betalt för bara för att man KAN (enligt dem) se delar av deras program i dessa.
          Många har faktiskt valt bort TV och ser inte heller på TV-program genom datorn. Många har så dålig uppkoppling att det inte ens fungerar om man försöker.

Att det ska vara så svårt att förstå att alla inte är roade av att sitta och glo på TV.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          gnon49
          Inlägg 25-06-2013, 20:42
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Vilket som så bör vi ju ha en oberoende SVT och SR för att inte nagga demokratin i kanten aldrig så lite. Lite solidaritetstanke kanske. Dom flesta betalar men inte alla tittar. Allt för att vi skall ha några reklamfria kanaler med kvalitet. Reklamkanaler utan kvalitet finns ju hur många som helst. Idag kan du se TV på datorn och surfa på webben med TV, allt flyter samman. Regering och riksdag kanske får fundera på hur en modernare finansiering, som inte påverkas av politiska beslut, skall se ut. Men utan SVT vill jag inte vara. yes.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          CillaM
          Inlägg 25-06-2013, 20:44
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

CITAT (*Stintan* @ 25-06-2013, 11:24) *
          Kopierar det jag skrev i argtråden:

Många andra har lagt in en inloggning på webbsidorna där bara de som betalar kan logga in. Detta har dock inte rikspuckona på SVT riktigt listat ut hur man gör än så då måste alla som på nått sätt kan surfa betala till dem... angry.gif

Att komma till slutsatsen att en dator är till för att se på SVTs kanaler vill jag påstå är ganska så intelligensbefriat.

Det är lika idiotiskt med TV-licens för datorer som om alla som har körkort var tvungna att betala vägtrafikskatt/fordonsskatt.

bravo.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-06-2013, 20:55
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (gnon49 @ 25-06-2013, 21:42) *
          Vilket som så bör vi ju ha en oberoende SVT och SR för att inte nagga demokratin i kanten aldrig så lite. Lite solidaritetstanke kanske. Dom flesta betalar men inte alla tittar. Allt för att vi skall ha några reklamfria kanaler med kvalitet. Reklamkanaler utan kvalitet finns ju hur många som helst. Idag kan du se TV på datorn och surfa på webben med TV, allt flyter samman. Regering och riksdag kanske får fundera på hur en modernare finansiering, som inte påverkas av politiska beslut, skall se ut. Men utan SVT vill jag inte vara. yes.gif

Fortfarande är det så att alla KAN inte se på TV i datorn p.g.a. olika orsaker som dålig uppkoppling t.ex. Vill man se på TV får man väl betala för det, vem har påstått något annat. Hur många kan surfa webben med TV:n? Krävs det inte en massa kringutrustning då?

--------------------

Citera
          Peztis
          Inlägg 25-06-2013, 21:34
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

CITAT (*Stintan* @ 25-06-2013, 11:24) *
          ...

Det är lika idiotiskt med TV-licens för datorer som om alla som har körkort var tvungna att betala vägtrafikskatt/fordonsskatt.

Fast då är det mer korrekt att jämföra det med att man betalar vägskatt för innehav av bil, man betalar för att få framföra fordonet på allmänna vägar. Skillnaden blir dock att om bilen är trasig och man ställer av den så slipper man betala skatt för den (med tanke på kommentarer om att man måste betala tv-avgiften för trasig tv/dator).

Som sagt, jag är verkligen inget fan av tv-licensen men blir sur för att andra försöker slingra sig undan. Kolla idag på de unga som har flyttat hemifrån, de kollar minsann på tv via plattor och telefoner. De har ingen tv för de kollar genom datorn. Varför ska de inte betala? De kollar ju på precis samma program som jag gör men vår uppkoppling är också så dålig att vi inte kan ersätta tv:n och parabolen med datorer.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-06-2013, 22:14
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (Peztis @ 25-06-2013, 22:34) *
          Fast då är det mer korrekt att jämföra det med att man betalar vägskatt för innehav av bil, man betalar för att få framföra fordonet på allmänna vägar. Skillnaden blir dock att om bilen är trasig och man ställer av den så slipper man betala skatt för den (med tanke på kommentarer om att man måste betala tv-avgiften för trasig tv/dator).

Som sagt, jag är verkligen inget fan av tv-licensen men blir sur för att andra försöker slingra sig undan. Kolla idag på de unga som har flyttat hemifrån, de kollar minsann på tv via plattor och telefoner. De har ingen tv för de kollar genom datorn. Varför ska de inte betala? De kollar ju på precis samma program som jag gör men vår uppkoppling är också så dålig att vi inte kan ersätta tv:n och parabolen med datorer.

Jag tyckte min jämförelse var alldeles utmärkt flirting.gif

Det är nog olika hur unga gör. Jag vet många som aldrig tittar på TV-program i alla fall. Dom har helt enkelt annat för sig.

--------------------

Citera
          kerstinbern
          Inlägg 26-06-2013, 01:54
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 940
          Medlem nr: 42 015

CITAT (Huggorm @ 25-06-2013, 20:10) *
          Verkligen alla alltså? Om man har noll eller näst intill noll i inkomst då, så man inte betalar någon vanlig inkomstskatt? Jag arbetar och skattar ju som bekant utomlands och jag undrar om jag måste betala den skatten i alla fall om det nu införs g.gif Och hur är det upplagt, betalar alla lika mycket eller måste de som tjänar mer betala mer än de som tjänar mindre?

http://www.vero.fi/sv-FI/Personkunder/Beta...dioskatt(26147)

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-06-2013, 07:06
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jag misstänker att även den som säger sig inte titta på SVT kan göra det vid något tillfälle. Fö tycker jag det är en storm i ett vattenglas. En dator med internet-abonnemang kostar också men den kostnaden tar man.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          silos
          Inlägg 26-06-2013, 07:07
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Jag betalar mer än gärna för TV innehav!

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 26-06-2013, 07:45
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Gossen Ruda @ 26-06-2013, 08:06) *
          Jag misstänker att även den som säger sig inte titta på SVT kan göra det vid något tillfälle......

Tror du jag sitter och ljuger här på forumet? Då hade jag väl lika gärna kunnat låta bli att skriva!!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-06-2013, 08:29
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 26-06-2013, 08:45) *
          Tror du jag sitter och ljuger här på forumet? Då hade jag väl lika gärna kunnat låta bli att skriva!!

Nåja, en och annan kan det väl finnas...

--------------------

Citera
          Cacki
          Inlägg 26-06-2013, 08:49
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-06-2013, 09:05
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 26-06-2013, 08:06) *
          Jag misstänker att även den som säger sig inte titta på SVT kan göra det vid något tillfälle. Fö tycker jag det är en storm i ett vattenglas. En dator med internet-abonnemang kostar också men den kostnaden tar man.

En dator är för många en nödvändighet det är inte en TV. Men nu är det inte riktigt det det hela handlar om utan frågan är om en dator verkligen är en TV-mottagare. Är man road av att titta på TV så köper man knappast en dator till det.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-06-2013, 09:11
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 26-06-2013, 10:05) *
          En dator är för många en nödvändighet det är inte en TV. Men nu är det inte riktigt det det hela handlar om utan frågan är om en dator verkligen är en TV-mottagare. Är man road av att titta på TV så köper man knappast en dator till det.

Frågan handlar om att man KAN titta på SVT:s program via en dator, och många utan TV gör säkert det också.

--------------------

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 26-06-2013, 09:25
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Och om man måste vända och vrida på varje krona hur har man då råd med smartphone, Läsplatta och Internetuppkoppling?

Många som säger sig att inte titta på TV, lyssnar på radion men även den ingår i TV licensen

Jag älskar inte heller att betala men gör det ändå

Citera
          gnon49
          Inlägg 26-06-2013, 09:31
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Själv är jag ofta inne på SVT och tittar. Men det är oftast i arkivet jag tittar på gamla godbitar. Men idag kan du ju se hela utbudet på SVT i mycket bra kvalitet på datorn, även på en något sämre internetuppkoppling. Men flertalet har superbra uppkopplingar och det är väl det som man uppmärksammat och vill ha betalt för.
          Den nya generationen använder datorn till precis allt, även tv-tittande. Vet inte vad dagens smart-tv fordrar för uppkoppling men över 90 % av befolkningen har snabb uppkoppling idag vd jag läst. Själv bor jag ju vid världens ände, långt från ära o redlighet fear.gif , men har supersnabb uppkoppling.

CITAT (*Stintan* @ 25-06-2013, 21:55) *
          Fortfarande är det så att alla KAN inte se på TV i datorn p.g.a. olika orsaker som dålig uppkoppling t.ex. Vill man se på TV får man väl betala för det, vem har påstått något annat. Hur många kan surfa webben med TV:n? Krävs det inte en massa kringutrustning då?

Stintan, kan det där dåligt men tv har väl wi-fi inbyggd i sig.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Rebecca
          Inlägg 26-06-2013, 09:32
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-06-2013, 10:25) *
          Och om man måste vända och vrida på varje krona hur har man då råd med smartphone, Läsplatta och Internetuppkoppling?

Många som säger sig att inte titta på TV, lyssnar på radion men även den ingår i TV licensen

Jag älskar inte heller att betala men gör det ändå

Jag som student är avigt inställd till tv-avgiften, tv kan jag gott klara mig utan. Men min dator - som jag BEHÖVER för att kunna klara studierna - är viktig för mig. Därför måste jag betala internetuppkoppling, för jag får det inte att funka annars. Jag får prioritera bort annat. Jag tittar aldrig på SVT på datorn, vill jag se någon serie går det utmärkt att streama via andra sätt på datorn. Ändå behöver jag betala. Är inte det sjukt?

--------------------

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-10-2025, 03:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon