Medlem
Antal inlägg: 4 644
Medlem nr: 5 125
I morse kom jag att tänka på att shortsen som jag använt flitigt varje sommar faktiskt införskaffades innan sonen föddes. M a o är dom ca 23 år gamla! Slå det om ni kan!
Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301
Jo jag har en mössa från 70-talet som jag stickat och fortfarande använder. Sen har jag faktiskt min morfars gamla slitna o trasiga bryggarfrack som jag fick överta nångång på 60-talet och den använder jag ibland när något kräver skruttkläder.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
Medlem
Antal inlägg: 1 257
Medlem nr: 3 013
Jag har en burberryrock från 1981 eller -82 (kommer inte ihåg exakt vilket år jag köpte den, men vet att det inte var varken senare eller tidigare) som jag forfarande använder ibland. Den är nästan lika fin fortfarande, dock ett uns trång över axlar och mage. Men, den duger för kvällspromenad med vovven när det regnar sådär lagom.
Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723
Köpte ett par vinter-joggingkängor - typ täck-stövlar med högt skaft - på Intersport i Jakobsberg 1986 och förra veckan fick dom följa med till tippen..... har använt dom jättemycket när det varit kallt eller mycket snö (eller båda) och det enda felet på dom var att skinnet (plasten?) spruckit nere vid skarven mellan sulor och fot så när det var blötsnö läckte dom in.
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland
Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660
Har ett par nästan nya byxor från 80-talet samt en jeansjacka från samma period. Byxorna används enbart vid högtidliga tillfällen även om både byxorna och jackan verkar ha krympt med åren lite grann. Jag är den typen som använder enbart några plagg i taget, vilket gör att det hänger en del oanvända byxor och skjortor och jackor i garderoberna. Tur man inte är ett modelejon. På vinden ligger troligen kläder till f-rbannelse.