Har tagit död på allt i landet utanför mitt köksfönster som länge fått frodas fritt å inte mycket fint återstod...
Först ogärsmedel i två omgångar, sedan nedklippning, därefter jordfräs, å nu ligger svart markduk över jorden för att undvika att nåt nytt oönskat kommer upp. (typ kirskål..)
Tänkte sedan (i slutet på sommaren kankse??) plantera något som jag hoppas ska orka stå emot div ogräs själv så mycket som möjligt. Inte intresserad av rensa ogräs hela sommrarna helt enkelt. Tänker att "svart jord" är onaturligt och kommer att täckas av ogräs å därför vore nån/några önskade marktäckande växter bra. Å nåt som står upp lite så det syns att det är något fint där på lite avstånd tänker jag.
Behöver tips! (är ingen trädgårdsexpert alls)
Falurött äldre hus. Landet ifråga ligger i västläge (eftermiddags/kvällssol) intill huset. zon 4 el 4-5. Har inte så mycket andra växter på tomten som det behöver "passa ihop med". (några björkar, äppelträd å vinbärsbuskar å rabarber å nån spireabuske) . Lander är 3-4m x1,2 m ca. Köksfönstret sitter på ca 2 m höjd från marken.
Som sagt tacksam för vettiga tips!