Planen är att vi ska fixa till huset, sälja en massa saker, slänga, ge bort, lagra det vi verkligen inte vill göra oss av med, packa det nödvändigaste i bilen och först hyra något i Fuengirola, ligger nära Malaga. Sonen som börjar tvåan nu om några veckor ska då gå i Svenska skolan där, tänkte vi oss. Vi kan då i "lugn och ro" se oss omkring och känna efter om detta verkligen är permanent och om vi då känner så så får vi känna efter var vi hitta ett hus och bosätta oss. Och få hit de lagrade sakerna.
Vi har varit i trakten på semester och trivs där, vi tror att det blir perfekt för vår son som inte har svårt att få kontakt med nya människor, min man har internetbaserat eget företag och jag... tja... lyxhustru? Har blivit lovad en liten markplätt eller i alla fall uteplats att odla på och då kan man ju alltid roa sig! Skämt å sido så får jag leta jobb, måste fräscha upp spanskan lite (eller en hel del!) men jag är rätt allround så det borde väl gå, kan man tycka. Dessutom har jag lite planer på eget, jag med, något jag borde ha tagit tag i för många år sedan... Jag är rätt trög i starten av mig.
Så ser det ut, ungefär.