| |
|
  |
Att sälja på loppmarknad, Vilka erfarenheter har du? |
|
|
|
|
30-07-2013, 07:42
|
Medlem
Antal inlägg: 613
Medlem nr: 3 728

|
CITAT (Peztis @ 29-07-2013, 14:34)  Och!? Det är "min" tråd och orsaken till varför jag försöker bli av med sakerna är flytten och jag blir jätteglad för att Klint och de andra kommer ihåg att jag pratat om det tidigare, att de bryr sig och är intresserade.
Tomas, har du någon erfarenhet av loppmarknad eller flytt till Spanien ( eller annat land) får du gärna berätta om det i tråden. Nej.
--------------------
Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.
|
|
|
|
|
|
|
|
08-08-2013, 10:52
|
Medlem
Antal inlägg: 8 739
Medlem nr: 43 937

|
CITAT (Peztis @ 08-08-2013, 11:21)  Skulle ni köpa använda lakan? Det beror på kvalitén. Jag har sytt påslakan av gamla linnelakan och jag är mycket nöjd med dem. De kommer hålla hela mitt liv i alla fall. Däremot låter jag bli att köpa begagnade billiga, tunna bomullslakan. Sådana kan jag ju köpa nya för inga pengar alls.
--------------------
Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
|
|
|
|
|
|
|
|
08-08-2013, 11:04
|
Medlem

|
CITAT (Peztis @ 08-08-2013, 11:56)  Och vad gör man med alla årgångar av tidningar (AoT, Matmagasinet, Allers Trädgård, Din Trädgård, Flying mm). Är det bara att kasta, tro? Känns ju trist... Trist att slänga. Jag har sett på loppisar att de buntar ihop dem snyggt och säljer buntvis. Trädgårdstidningar borde väl inte vara omöjligt att sälja till trädgårdsintresserade. Kanske loppisbord vid någon trädgårdsutställning/mässa/utanför Plantagen?
--------------------
Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
|
|
|
|
|
|
|
|
08-08-2013, 12:11
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (Peztis @ 08-08-2013, 11:56)  Någon kanske är intresserad att riva dem till trasmattor, kanske?
Och vad gör man med alla årgångar av tidningar (AoT, Matmagasinet, Allers Trädgård, Din Trädgård, Flying mm). Är det bara att kasta, tro? Känns ju trist... Kan du slänga eller ge bort om någon vill ha dom. Försökte att sälja mina när vi sålde stugan men det gick inte.
|
|
|
|
|
|
|
|
08-08-2013, 13:04
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (Peztis @ 08-08-2013, 13:22)  Elisabeth, menar du tidningarna eller lakanen? Eller båda? Jag tänkte på tidningarna. Har nu många årgång av Allt om PC här, vad göra?
|
|
|
|
|
|
|
|
08-08-2013, 13:14
|

Medlem
Antal inlägg: 208
Medlem nr: 78 544

|
Vi sålde på en bakluckeloppis för första gången i söndags. Våra "grannar" hade buntat ihop tidningar prydligt och jag tror att hon tig 40 kr för en bunten som var ca 15 cm hög. Såg ut som att hon fick ta de flesta med hem igen...
--------------------
Nybörjarodlar i zon 1-2.
|
|
|
|
|
|
|
|
08-08-2013, 17:47
|

Medlem
Antal inlägg: 8 521
Medlem nr: 20 608

|
Sitter och funderar på annat som vi ska sälja, dock inte på loppis... Jag snickrade för ca fem år sedan en säng till min son. Temat i hans rum är rymden så därför snickrade jag en rymdskyttel:
Jag är jättenöjd med den och det syns inte alls att han har använt den så pass länge, all färg sitter kvar! Måtten är en vanlig säng på 90x200 cm och man kan antingen sätta dit en resårmadrass på stomme eller utan stomme. Den stora frågan är vad kan man begära för ett hemsnickeri? Mot väggen har jag klätt madrasser med samma tyg som han har gardinerna i, de är självlysande!  Och det gör det lite mysigare att sitta och läsa där. Som ni ser är det utsågat under så att man kan ha saker där. Den utsågade biten hade jag tänkt sätta dit med gångjärn med det har aldrig blivit av, har dock biten kvar precis som målarfärgen. Kanske ska tillägga att sonen är inte alls intresserad av att bli av med sin säng...
--------------------
* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
|
|
|
|
|
|
|
|
08-08-2013, 18:08
|

Medlem
Antal inlägg: 208
Medlem nr: 78 544

|
CITAT (Påtoppen @ 08-08-2013, 14:14)  Vi sålde på en bakluckeloppis för första gången i söndags. Våra "grannar" hade buntat ihop tidningar prydligt och jag tror att hon tig 40 kr för en bunten som var ca 15 cm hög. Såg ut som att hon fick ta de flesta med hem igen... Glömde skriva att det var trädgårdstidningar. Och teknik.
--------------------
Nybörjarodlar i zon 1-2.
|
|
|
|
|
|
|
|
08-08-2013, 18:31
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
CITAT (Peztis @ 08-08-2013, 16:47)  Sitter och funderar på annat som vi ska sälja, dock inte på loppis... Jag snickrade för ca fem år sedan en säng till min son. Temat i hans rum är rymden så därför snickrade jag en rymdskyttel:
Jag är jättenöjd med den och det syns inte alls att han har använt den så pass länge, all färg sitter kvar! Måtten är en vanlig säng på 90x200 cm och man kan antingen sätta dit en resårmadrass på stomme eller utan stomme. Den stora frågan är vad kan man begära för ett hemsnickeri? Mot väggen har jag klätt madrasser med samma tyg som han har gardinerna i, de är självlysande!  Och det gör det lite mysigare att sitta och läsa där. Som ni ser är det utsågat under så att man kan ha saker där. Den utsågade biten hade jag tänkt sätta dit med gångjärn med det har aldrig blivit av, har dock biten kvar precis som målarfärgen. Kanske ska tillägga att sonen är inte alls intresserad av att bli av med sin säng...  Du har all anledning att vara jättenöjd - den är så fin och väldigt kul  Om ni har någon lokaltidning, så varför inte lägga in en annonsbild där och begära högstbjudande (hade säkert gett ett antal hundra om jag haft ett barn/barnbarn i rätt ålder)
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
|
|
|
08-08-2013, 19:07
|

Medlem
Antal inlägg: 8 521
Medlem nr: 20 608

|
CITAT (Påtoppen @ 08-08-2013, 19:08)  Glömde skriva att det var trädgårdstidningar. Och teknik. Teknik kan jag förstå, lite samma som med pc-tidningar där det går så fort framåt. Men trist är det att det inte finns ett värde i det längre. CITAT (ninnisky @ 08-08-2013, 19:31)  Du har all anledning att vara jättenöjd - den är så fin och väldigt kul  Om ni har någon lokaltidning, så varför inte lägga in en annonsbild där och begära högstbjudande (hade säkert gett ett antal hundra om jag haft ett barn/barnbarn i rätt ålder) Tack! Får väl försöka med Blocket lite senare i höst.
--------------------
* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
|
|
|
|
|
|
|
|
08-08-2013, 19:57
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
Den där sängen är ju toppenfin! Den måste du lägga ut med bild så får du säkert bra bud
Trädgårdstidningar försökte jag också sälja när jag flyttade. Ingen respons. På vår trädgårdsloppis är det en som säljer för 2:-/st. En gång sålde hon hela bunten på ca 50st till en köpare, men många gånger är det ingen efterfrågan alls. Visst är det trist för det känns som läsvärda tidningar, men man kan ju inte samla på sig hur många som
|
|
|
|
|
|
|
|
09-08-2013, 12:09
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem nr: 27 097

|
Lakan går att sälja på Loppis! Behöver inte vara manglade men självklart tvättade!
Böcker och tidningar nästintill omöjligt att bli av med! Böcker 3 för en tia kanske!
|
|
|
|
|
|
|
|
09-08-2013, 16:26
|
Medlem

|
CITAT (Peztis @ 09-08-2013, 15:48)  Funderar på det där med lakanen. Jag stod och vek ihop alla lakan så fint igår, de är ju rena men har legat ganska länge i gillestugan så de luktar inte rent längre, tror det är sköljmedlet som gör att det luktar "ej nytvättat". Måste man tvätta om dem? Jag tror också att de flesta tvättar begagnade lakan, men det kan ändå vara idé att tvätta dem. Familjer med känsliga/allergiska personer (hund, katt, parfym, rök osv) luktar säkert på lakanen innan de köper dem. Synd om de då luktar källare.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|