Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Har ni alla Tänder intakta ?
          Jubbe063
          Inlägg 20-09-2013, 20:34
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (Motti @ 20-09-2013, 21:31) *
          Tvåan och trean i överkäken ,ettan är framtanden eller en av dom för man har ju två framtändet i överkäken ,om du ser mig framifrån så är det tvåan och trean från höger sida som ska bort .

Aha, ja då förstår jag vilka tänder vi talar om :-) Det blir säkert bra resultat i slutänden. På mig märks det inte, så oroa dig inte. Tekniken idag är superbra. Men dyr....

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-09-2013, 21:20
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Men den ena tanden skulle ju rotfyllas och vara fundament till den nya så då kan den ju inte dras ut. Är det hörntanden på din vänstra sida (sett från ditt håll) som är skadad så heter den tanden 2-3. Är du säker på att du inte missuppfattat. Det låter konstigt om de skulle göra tanden framför som fundament och inte den bakom som har beteckningen 2-4

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 20-09-2013, 21:30
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Du är bara för mycket för tålamodet ibland Stintan ! sedan jag skrev om min tandvärk så har saker och ting förändrats om du kan förstå det ! allt är inte svart och vitt ! tanden som är infekterad ska dras ut och den bredvis som jag hade en krona på ska rotfyllas och vara fundament till den jag ska dra ut, nu går jag en penecelinkur till på 14 dagar .Det visste jag inte för tre veckor sedan utan det är något jag och min tandläkare kommit fram till efter många om och men ,man drar inte ut tänder hit och dit utan mening eller tanke ,men det är nog så jobbigt psykiskt att bli av med två framträdande tänder .Valet jag hade var att operera bort rotspetsen på kvarvarande tand och då var det 50-50 % chans att det inte blev en ny infektion i den ,då anser jag att det vettigaste är att dra ut den och sätta in en så kallat brygga och då får jag släppa till den tanden som jag har en krona på ! är det något mer du undra över Stintan ?

Citera
          pejori
          Inlägg 20-09-2013, 21:37
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Jubbe063 @ 20-09-2013, 21:34) *
          Aha, ja då förstår jag vilka tänder vi talar om :-) Det blir säkert bra resultat i slutänden. På mig märks det inte, så oroa dig inte. Tekniken idag är superbra. Men dyr....

Har bytt ut alla fyra framtänderna i överkäken till titan (uppsnyggning efter olycka och snedbett)
          Svindyrt, men snyggt och ingen ser skillnaden.

F.Ö har jag "bara" förlorat en kindtand som drogs på min inrådan då jag fick oförklarlig värk.
          Har alla visdomständerna kvar också.

CITAT (Motti @ 20-09-2013, 22:30) *
          Du är bara för mycket för tålamodet ibland Stintan ! sedan jag skrev om min tandvärk så har saker och ting förändrats om du kan förstå det ! allt är inte svart och vitt ! tanden som är infekterad ska dras ut och den bredvis som jag hade en krona på ska rotfyllas och vara fundament till den jag ska dra ut, nu går jag en penecelinkur till på 14 dagar .Det visste jag inte för tre veckor sedan utan det är något jag och min tandläkare kommit fram till efter många om och men ,man drar inte ut tänder hit och dit utan mening eller tanke ,men det är nog så jobbigt psykiskt att bli av med två framträdande tänder .Valet jag hade var att operera bort rotspetsen på kvarvarande tand och då var det 50-50 % chans att det inte blev en ny infektion i den ,då anser jag att det vettigaste är att dra ut den och sätta in en så kallat brygga och då får jag släppa till den tanden som jag har en krona på ! är det något mer du undra över Stintan ?

Nu vet jag inte om jag missat något, men drar dom två framtänder, får du "provisoriska" tänder, tills det är läkt/bryggan är klar.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-09-2013, 21:51
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (Motti @ 20-09-2013, 22:30) *

Det är i den här tråden du skrivit allt jag svarat på. Ja det är svårt att förstå hur du menar för man kan ju inte rotfylla en utdragen tand så jag kan bara få det till att det är den sjuka hörntanden som ska dras och den andra som du har krona på förstärkas med rotfyllning så den kan vara fundament. Du kommer säkert att bli fin i munnen med ny tand när eländet är klart.

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 20-09-2013, 22:01
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 20-09-2013, 22:51) *
          Det är i den här tråden du skrivit allt jag svarat på. Ja det är svårt att förstå hur du menar för man kan ju inte rotfylla en utdragen tand så jag kan bara få det till att det är den sjuka hörntanden som ska dras och den andra som du har krona på förstärkas med rotfyllning så den kan vara fundament. Du kommer säkert att bli fin i munnen med ny tand när eländet är klart.

Med tanke på, att denna tråden startade den 18 sept. är det inte helt lätt att hinna med i svängarna och dom nya turerna. kompiskram.gif

Redigerat av pejori: 20-09-2013, 22:02

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Motti
          Inlägg 20-09-2013, 22:19
          Länk hit: #47

Medlem

Men jag skrev ju just det ! man kan inte veta direkt vad som händer med sina tänder ! ops det rimmade också whistling.gif Det är mycket hit och dit vad man ska åtgärda och vad man ska gå vidare med vad man ska välja mellan pest och kolera ! Jag försökte väl få lite empati här och bolla mina ångerst tankar för mina tänder .Förstår inte varför det ska bli sådan jäkla affär av allt man skriver här confused.gif Man får uppfattningen av att en del tror man hittar på tex det här med mina tänder ? det enda jag sökte här var lite empati och lite erfarenhet av andra som råkat ut för samma sak .För det är ta mig fan inte lätt att gå till Tandläkaren och dra ut tänder som man haft 50 år och dess utom inte ha något alternativ .

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-09-2013, 22:32
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Motti @ 20-09-2013, 23:19) *
          Men jag skrev ju just det ! man kan inte veta direkt vad som händer med sina tänder ! ops det rimmade också whistling.gif Det är mycket hit och dit vad man ska åtgärda och vad man ska gå vidare med vad man ska välja mellan pest och kolera ! Jag försökte väl få lite empati här och bolla mina ångerst tankar för mina tänder .Förstår inte varför det ska bli sådan jäkla affär av allt man skriver här confused.gif Man får uppfattningen av att en del tror man hittar på tex det här med mina tänder ? det enda jag sökte här var lite empati och lite erfarenhet av andra som råkat ut för samma sak .För det är ta mig fan inte lätt att gå till Tandläkaren och dra ut tänder som man haft 50 år och dess utom inte ha något alternativ .

Men det har du ju fått också.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 20-09-2013, 23:04
          Länk hit: #49

Medlem

Men all sin da ! kan du inte lägga ett ord här utan baktanke vad är problemet ! Känns som du är ute efter mig hela tiden på ett eller annat sätt Stintan ? varför .

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-09-2013, 23:21
          Länk hit: #50

Medlem

Har absolut ingen baktanke alls men du verkar ju inte ha uppfattat att du fått gehör för din önskan om att få empati.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 20-09-2013, 23:42
          Länk hit: #51

Medlem

Ja ha ! det har jag också kommit fram till men vad håller du på med då ? är det ditt nöje att vända och vrida på allt som skrivs här ? man borde inte ens bry sig att gå i svaromål på det du skriver Stintan .Men på något sätt så vet du vilka knappar du ska trycka på för att få folk att bli arga och förbannade .
          Igentligen bryr jag mig inte ett dugg om vad du tycker eller tänker ,men jag kan inte låta bli att tjaffsa med dig heller wink.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 21-09-2013, 10:44
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Motti @ 20-09-2013, 23:19) *

Förstår din fasa, då jag suttit i din sits.
          Att förlora sina tänder och tro att man får gå med en stor glugg är rätt skrämmande.
          Du får som sagt, provisoriska tänder, tills bryggan är utprovad och klar.

Resultatet kommer att bli jättefint.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          malcolm
          Inlägg 21-09-2013, 11:09
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Lider med dig Motti, hoppas tandläkaren kommer fram till någon vettig lösning och att det inte blir alltför dyrt. trostar.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 21-09-2013, 14:06
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Motti @ 20-09-2013, 21:31) *
          Tvåan och trean i överkäken ,ettan är framtanden eller en av dom för man har ju två framtändet i överkäken ,om du ser mig framifrån så är det tvåan och trean från höger sida som ska bort .

Så du har varit till tandläkaren igen och fått nya " direktiv " ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Motti
          Inlägg 21-09-2013, 22:25
          Länk hit: #55

Medlem

Japp ! både tandläkaren och jag har diskuterat vad som blir vettigast att göra så vi har spånat en del gemensamt om vad som fungerar i längden .Har två alternativ ,det ena är att få remis till Ordontologen och kapa rotspetsen genom tandköttet och chansen att problemet ska återkomma med nya infektioner är 50-50 ,då har vi kommit fram till att det bästa är att dra tanden rotfylla den bredvid och sätta in en brygga ,50-50 är liksom inget alls att satsa på .Nu går jag på Antibiotika igen då det fortfarande var var och infektion kvar i tanden och det trots att tanden är rotfylld för 5 år sedan .Tandläkaren såg en fraktur i roten som troligtvis uppstog vid min stämbandsoperation ,när man ser de gammla röntgenbilderna så finns ingen fraktur där alls .När de opererade mina stämband satte de in ett stort rör i munnen för att komma åt ,troligtvis har det röret åsamkat de problem jag fått efter .

Citera
          Tikka
          Inlägg 22-09-2013, 10:57
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 1 988
          Medlem nr: 497

Nops det har jag inte men det går ändå...

Redigerat av Tikka: 22-09-2013, 11:00

--------------------
          Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 13:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon