Todeloo,
En 'mut-middag' - så långfredagsförmiddagen spenderades på Ikea med bättre hälften och med deras designprogramvara och deras hjälpande hand till köksdesigners :-)
Ja - det var nog så traumatiskt det med! Skåpen passade inte alltid i vårt kök - men en mkt mkt och otroligt bra sak - vi fick goda råd och hjälp och vi liksom efter ha svettats BLOD kom liksom över en mkt viktig designpuckel :-) Tack vare Ikea vet vi nu hur vårt kök skal se ut i huvuddrag :-) äntligen är jag nu beväpnad så jag kan kajka vidare å säga DEN åsså vill vi ha DET åsså.....för det har ju varit min svaga bit innan - inte veta vad man vill ha. Nu är det egenritat å egendesignat. Nää Ikea har inte skåp för vårt knasiga takhöjd i kket och andra mått men vad gör det :-D vi är över berget!
Nu har jag gjort en egen ritning igen - kollat fler mått och varit jätteglad. Bättre hälften var helt utmattad morrig och utschasad efetr dessa två timmat men höll med om att det var jättebra (när det avr över då hahaha)- men det är över nu skall vi bara attackera resten av firmorna!
Grannfrun berättae at nr de skulle köpa kök faxade hon bara in ritningar och bad dem räkna på den och den luckan. När firmorna protesterade kontrade honmed att det finns för många köksfirmor och man har inte tid att besöka dem alla.
Hmmm - ibland undrar jag om jag inte är för snäll ändååååååå - borde kanske armera handväskan med blyhagel ;-)
Hälsar Ingrid
|