Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Diskbråck med nervskada?, Erfarenheter?
          skånepåg
          Inlägg 21-10-2013, 21:05
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

CITAT (CillaM @ 21-10-2013, 22:01) *
          Va?? Menar du att hon är död??? NÄR? sad.gif Varför??

Både hon och jag var lite för sönderstressade så det var mest humanast samt jag får inte ha djur här för att jag hyr lilla stugan bara sad.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          zissi
          Inlägg 21-10-2013, 21:40
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Oj så jobbigt du har det. Hoppas du får rätt hjälp så fort som möjligt.

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera
          Biggan_
          Inlägg 22-10-2013, 13:06
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

trostar.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          skånepåg
          Inlägg 22-10-2013, 21:16
          Länk hit: #24

Medlem

Då var man här i alla fall, gratis internet och kabel-tv och uppassning och mat levererad till sängen, fattas bara lite spungebath av en söt sköterska naughty.gif
          Bifogade bild(er)
          Bifogad bild

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-10-2013, 21:25
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Gratis och gratis, du får ju betala för att ligga på sjukhus flirting.gif
          Hoppas du kryar på dig snart.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          CillaM
          Inlägg 22-10-2013, 21:46
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Baserad på inkomsten ja, o även om man skulle vara höginkomsttagare så är det inte mycket man betalar ändå. Hoppas du blir bättre och bra snart Pågen, synd att det gick som det gick

Citera
          skånepåg
          Inlägg 22-10-2013, 21:49
          Länk hit: #27

Medlem

Mjo detta kostar nog en slant men då får det fan vara all inclusive flirting.gif
          Tack, ska försöka smile.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          CillaM
          Inlägg 22-10-2013, 21:57
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Är det landstingets sjukhus så är det finansierat av skatterna, ska inte, får inte kosta skjortan för nån. Privat är en annan sak som vi kan diskutera en annan gång smile.gif

Citera
          skånepåg
          Inlägg 23-10-2013, 10:52
          Länk hit: #29

Medlem

Hehe nej jag vet, vi har ju lite bättre sjukvård än många länder men kostar ändå 100:- spenar om dagen att ligga här sen tillkommer ju de olika behandlingarna och röntgen och förhoppningsvis inte operation whistling.gif
          De lobotomerar mig med elektriska stötar här! Haha ^^ Bzzz Bzzzz
          Bifogade bild(er)
          Bifogad bild

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          skånepåg
          Inlägg 29-10-2013, 21:44
          Länk hit: #30

Medlem

Tjiddevipp, röntgen visade vad jag visste och det var ju diskbråck med klämda nerver så skulle fått nervblockad igår men läkaren var sjuk så de skicka hem mig för ny tid på Torsdag morgon så får se hur det går, inte skoj detta, läkarna bryr sig inte ett skit de vill man ska lida och må skit sad.gif
          Jag får ju minsta möjliga doseringar för de är ju så rädda att ge och skriva ut beroendeframkallande medel efter legat där och skrikit halva dagarna och nätterna så skickar de hem mig ibland med dessa hårt reglerade 5mg oxynorm 4st om dagen, visst kan man ha viss förståelse men jag kan knappt gå fortfarande med 5 steg per meter i slowmotion för varje steg gör ont, böja sig eller all annan rörelse är ju nästan omöjligt för den ofantliga smärtan, vad ska jag göra hemma? Diska och laga mat och städa och duscha går ju inte utan minst 10-15mg men de bara säger samma sak som jag fått höra i 10 år, har man så jäkla ont så måste de förstå att man måste få smärtlindring!? Riktigt förbannad är jag där inne ibland för de vill inte ens ge mig en sömntablett, inte ens en imovane som är så beroendeframkallande att det är konstigt jag inte typ knarkar dem efter ätit dem själv i flera år, har man en missbruksbakgrund så är det näst intill omöjligt att få nån medicin som hjälper tummenupp.gif
          Det är ju så konstigt hur de flesta läkare jag varit i kontakt med säger och nästan kräver att man måste läggas in på behandlingshem och många år rehabilitering efter dessa beroende där jag och många andra med Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar aldrig hamnar i beroende, efter rökt den olagliga gröna örten i många år så blir jag lite lättirriterad i 1-2 dagar sen är det över utan något sug eller att kroppen skulle kräva denna dödsdrog coolgleam.gif
          Usch ja, som om jag inte skulle vara beroende av detta tungt beroendeframkallande medlet visst det är jag ju säkert nu efter snart 3 veckors användning men dessa doserna har jag tagit det 10 dubbla och mer varje dag i flera månader och det var lite värre avtändning än från andra droger men över på en vecka och det lindras lätt med lite lugnande medel, svårare är det inte och för många i samma situation, korkade sjukvård som inte vet nåt och tror det värsta om alla.
          Inte konstigt jag har stor misstro för all form av vård när man aldrig får den vård man behöver thumbdown.gif

Men får se hur jag mår i slutet av veckan och vad de hittar på för smärtlindringsplan efter blockaden om jag kan röra mig tongue.gif

Tjillevinken...

Redigerat av skånepåg: 29-10-2013, 21:48

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 29-10-2013, 21:56
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Skönt att fått en diagnos iaf. Lycka till med behandligen, vi håller alla våra tummar. Ganbatte som japanerna säger.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          mormor mona
          Inlägg 29-10-2013, 23:10
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 173
          Medlem nr: 79 103

blomma.gif En försenad blomsterbukett till dig!

--------------------
          Släpp hönsen loss det är vår!

Citera
          Tapio
          Inlägg 30-10-2013, 13:40
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

Halaj!

Inte för att det är till någon tröst för dig, men det där med ingen smärtlindring gäller inte alls bara dem med missbruksbakgrund. Det gäller alla, är min uppfattning. Alla får för lite.
          Man tror i sin naivitet att när man blir inlagd fixar de detta. Pyttsan.
          Det finns någon läkared som säger nåt i stil med: bota, men om inte så lindra. Kyss mig i röven, säger jag.
          Kommer aldrig, säger aldrig lägga in mig frivilligt en gång till utan att se till att jag har smärtlindring, om jag så skall behöva smuggla in ett treorör i häcken.

//T

Citera
          skånepåg
          Inlägg 01-11-2013, 16:23
          Länk hit: #34

Medlem

Tjolahoppsan, de mysiga sprutorna i ryggraden var inte så farliga det bara brände till i alla nerverna i halva kroppen då och då, det verkade ha en del lindring under dagen igår men idag är all smärta tillbaka så det verkar som rotblockaden inte tog som den skulle, de skrev ju ut mig men det tycker jag nu de inte skulle gjort för ska ligga hemma nu över helgen tills jag får pratat med min läkare på måndag, det är bra att vara efterklok sad.gif
          Men ischias smärtan är nu en hård eller mörk malande smärta hela tiden istället?! confused.gif
          Så det finns inte så mycket att göra nu mer än att försiktigt dosera de lilla smärtstillande man har dag för dag med nån extra för att kunna röra sig när man behöver för att göra sig några mackor eller micra piroger för nån tanke att skriva ut nåt annat eller mer är det ju inte nån frågan om efter många samtal till alla dessa läkare hela dagen.
          Tillbaks i ryggläge och äta liggandes är det enda jag kan tills jag läggs in igen nästa vecka antagligen, och denna gången ska jag inte vara lika snäll för hoppas verkligen de råkar ut för samma smärta men då får de ju bättre behandling!!

Usch och fy på er dumma läkarkår, ni ska få med att göra den jobbigaste skrikande patienten ni nånsin haft att ni kommer få fängsla mig på psyk för att få tyst på mig för jag kan tolerera mycket men nu får det vara nog tummenupp.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          skånepåg
          Inlägg 15-11-2013, 20:53
          Länk hit: #35

Medlem

Hujjamej, det tog en vecka sen senast att få tag i en läkare skrikandes i sängen, men nu är jag tillbaks efter en vecka på sjukan och en andra rotblockad men har nog kommit till roten av problemet. Jag spänner mig för mycket av all smärtan en läkare trodde det under ryggskottet efter jag fick ofta ont i ljumskarna och lite varstans när jag skulle träna och gå de dagar jag var någelunda smärtfri så efter mycket om och men och mycket lovande och nekade mediciner som står i journalerna jag skrek efter så har jag nu fått stesolid, jag har länge haft dessa tankar och testat själv för att komma underfull med det hela men de är ju så måna om att man inte ska äta alla dessa narkotiska preparaten och bli beroende, nej bara räddningen på mitt liv som efter när sjukgymnasten kolla mina kotor och tryckte och hade sig när spänningarna satt över halva ryggen skrek jag hårdare knäck ryggjäveln!
          Ja efter flera månader av spännande så blodtillförseln stryps och de förtvinas i otroliga muskelsmärtor som jag bara ville dö av eftersom de neka mig massa mediciner så ligger jag nu hur bra som helst nu efter spänningarna började komma igång rätt rejält imorse.
          Ingen på sjukhuset ville ens skriva ut den svagaste benzon oxascand så en tur till psykläkare idag som lyssna och förstod nog efter bara han gav mig beskedet fällde jag några tårar och sjönk ihop i stolen med sån lättnad att de flesta blixtarna och smärta släppte i ryggen, han räddade mitt liv wub.gif
          Så nu får jag ta det jävligt lugnt och göra ett par lätta övningar i nån månad innan jag kanske vågar iväg till sjukgymnast, vill ju inte överanstränga mg för mycket och hamna hos de inkompetenta snåla läkarna igen!

Puss och kram, må väl wub.gif

Redigerat av skånepåg: 15-11-2013, 20:56

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          gnon49
          Inlägg 15-11-2013, 22:48
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Jag lider med dig. Du beskriver smärtan så målande att jag riktigt kan känna den. Krya på dig nu.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          malcolm
          Inlägg 15-11-2013, 22:51
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Hoppas läkarna kan komma fram till någon lösning vad det gäller dina problem.

Citera
          Klint
          Inlägg 15-11-2013, 23:02
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

kompiskram.gif trostar.gif rose.gif wub.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          skånepåg
          Inlägg 16-11-2013, 22:29
          Länk hit: #39

Medlem

Riktigt detaljerad målande bild blev det inte men nog tillräckligt för hjärnan ska uppfatta och för nån som upplevt liknande kan nog sätta sig i riktigt vilken otrolig smärta det handlar om smile.gif
          Läkarna kommer inte fram till mycket, efter flera samtal och föreläsningar från min föreläsande styvmamma om sådana problem bildligt och bokstavligt förklarande så var det ingen information ortopeden eller smärtkliniken ville ta in och bara vifta bort, hur muskelavslappnande skulle hjälpa mot sådana smärtor var inget de förstod och bortförklara allt med att det handlar om en annan sorts smärta som jag måste träna bort, vilket är lätt med sådana muskelsmärtor sen 6 månader tillbaks.
          Ortopeden önskade han hade ett magiskt piller som kunde trolla bort alla smärtor så jag undrar hur jag nu kan röra mig rätt så obehindrat förutom de typiska smärtorna i ryggen så jag har nu och flera gånger innan bevisat deras hypotes och medicinsk rådgivning helt fel och mina egna till att vara rätt.
          Många gånger vet patienten mer än läkaren och ställer bättre diagnoser, men de kan aldrig ha fel med sitt maktutövande för patienten är en patient inte utbildad läkare tummenupp.gif
          Efter såhär lång tid är många muskler helt utarbetade till spädbarnsmuskelatur så det är sängläge ett litet tag så jag inte överanstränger mig sen blir det börja träna så smått med att spänna lite muskler i samband jag rör vissa delar av kroppen några centimeter hit och dit och balansträning i en månad kanske sen blir det att kontakta sjukgymnast när jag förhoppningsvis kan röra mig bättre och kan träna lite hårdare och andra muskler sweatingbullets.gif

Vården är ju som den är och mitt förtroende har inte höjts många smulor från bottnen, tack för ert stöd och lyckoönskningar men nu ska det bli bättre även om det kommer ta lång tid men det är ju genast bättre så nu ska det nog fan gå. thanks.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 16-11-2013, 22:38
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Min tro på sjukvården är på låg nivå, trots att jag arbetat där i många år .
          Jag håller med du vet hur dina smärtor ser ut.

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-06-2026, 21:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon