Alltså, hur funkar ett svenskt medelsnittstidningsbud? Egentligen. Är dom lättpåverkade? Misstänksamma? Eller struntar dom i förändringar som dom inte kan påverka eller knappast ens förstå?
Tänkte så här... Nu på mornarna/morgnarna/morgonarna när det är mörkt och regnigt - kanske till och med mörkt och halt!

- så vill man ju inte gärna gå ända dit bort (ni ser ju själva hur långt det är
dit bort -------> ) till brevlådan för att hämta tidningen. Jag vill läsa den på morgonen, gärna till frukosten, men är tveksam till själva hämtningen. Visst kan jag be någon annan hämta den men om den personen halkar i mörkret så får jag ju inte in tidningen i alla fall. Urdumt!
Men så tänkte jag så här, att om jag flyttar postlådan en liten bit varje dag eller varje vecka så hamnar den ju här vid huset om ett tag. Då behöver jag ju inte mer än gå precis utanför dörren för att hämta tidningen! Smart va!

Men vad säger tidningsbudet om det? Vår postlåda sitter ju i en radda tillsammans med grannarnas lådor och dom flyttar ju inte sina så då måste tidningsbudet stanna först vid raddan, sen åka hit till min låda. Gör dom det eller tvärvägrar dom så jag inte får tidningen alls då?
Och hur långt ska jag flytta lådan varje steg? En dm? Längre bit? Kortare bit? Ska jag lägga en godisbit vid lådan efter varje flytt så det lockar dit budet utan protester? När ska jag börja flytten? Nu för att ha flyttat lådan hela vägen i vinter? Till sommaren så den är flyttad till nästa nyår?
Har ni några goda råd i ämnet? Kanske någon här som känner ett tidningsbud och vet hur dom är funtade? Inte bara i det civila då utan mer professionellt.
Ska kanske tillägga att jag har en vanlig plastlåda, en sån där som många andra har. Ska jag kanske byta till nån annan, nån som smälter in mer med huset än med raddan?