Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur fungerar ett tidningsbud?
          Berith
          Inlägg 03-01-2014, 08:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Alltså, hur funkar ett svenskt medelsnittstidningsbud? Egentligen. Är dom lättpåverkade? Misstänksamma? Eller struntar dom i förändringar som dom inte kan påverka eller knappast ens förstå?

Tänkte så här... Nu på mornarna/morgnarna/morgonarna när det är mörkt och regnigt - kanske till och med mörkt och halt! ohmy.gif - så vill man ju inte gärna gå ända dit bort (ni ser ju själva hur långt det är dit bort -------> ) till brevlådan för att hämta tidningen. Jag vill läsa den på morgonen, gärna till frukosten, men är tveksam till själva hämtningen. Visst kan jag be någon annan hämta den men om den personen halkar i mörkret så får jag ju inte in tidningen i alla fall. Urdumt!

Men så tänkte jag så här, att om jag flyttar postlådan en liten bit varje dag eller varje vecka så hamnar den ju här vid huset om ett tag. Då behöver jag ju inte mer än gå precis utanför dörren för att hämta tidningen! Smart va! tummenupp.gif Men vad säger tidningsbudet om det? Vår postlåda sitter ju i en radda tillsammans med grannarnas lådor och dom flyttar ju inte sina så då måste tidningsbudet stanna först vid raddan, sen åka hit till min låda. Gör dom det eller tvärvägrar dom så jag inte får tidningen alls då?

Och hur långt ska jag flytta lådan varje steg? En dm? Längre bit? Kortare bit? Ska jag lägga en godisbit vid lådan efter varje flytt så det lockar dit budet utan protester? När ska jag börja flytten? Nu för att ha flyttat lådan hela vägen i vinter? Till sommaren så den är flyttad till nästa nyår?

Har ni några goda råd i ämnet? Kanske någon här som känner ett tidningsbud och vet hur dom är funtade? Inte bara i det civila då utan mer professionellt.

Ska kanske tillägga att jag har en vanlig plastlåda, en sån där som många andra har. Ska jag kanske byta till nån annan, nån som smälter in mer med huset än med raddan?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera

Inlägg i den här tråden
          Berith   Hur fungerar ett tidningsbud?   03-01-2014, 08:33
          Gossen Ruda   Hör med tidningsdistributören. Kanske bäst att kol...   03-01-2014, 08:36
          Rebecca   Tror på godisspåret! :giggle: :lol:   03-01-2014, 08:37
          Huggorm   Jag jobbade som tidningsbud ett tag och de där rad...   03-01-2014, 09:00
          Anki på Öland   .......... Men brevbäraren kommer väll klaga ändå....   03-01-2014, 09:11
          Uggi   Skaffa två brevlådor en för posten för den får du ...   03-01-2014, 09:14
          Huggorm   Skaffa två brevlådor en för posten för den får du ...   03-01-2014, 10:09
          Berith   Tack för tipsen. Det där med att postlådorna är po...   03-01-2014, 09:51
          malarmaster   då jag av o till vikarierar som tidningsbud kan ja...   03-01-2014, 11:44
          Solstormig   Vet att arbetstiden är snålt tilltagen och att OB-...   03-01-2014, 12:37
          Piccante   Som Malarmaster säger så ska morgontidningar lever...   03-01-2014, 16:11
          kolonista   Läs tidningen på nätet, då slipper du bära pappers...   03-01-2014, 22:02
          malarmaster   Läs tidningen på nätet, då slipper du bära pappers...   04-01-2014, 00:51
          nussse   Jobbar som tidningsbud norr om Stockholm och kör e...   04-01-2014, 08:32
          Huggorm   Måste för övrigt säga att väldigt många är otrolig...   04-01-2014, 10:40
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Jag hade ju i många år GP men inte nu längre. Delv...   04-01-2014, 11:16
          malarmaster   .... men för oss som kör på landet är det fint. ny...   04-01-2014, 19:43
          Uggi   .... men för oss som kör på landet är det fint. ny...   05-01-2014, 09:06
          Huggorm   Problemet med att jobba som tidningsbud är att man...   05-01-2014, 10:10
          Berith   Jösses amalia! Jag får nog från och med nu se ...   05-01-2014, 10:12

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 15:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon