Medlem
Antal inlägg: 1 039
Medlem nr: 20 928
Håller tummarna för dig! Vi tycks ju i alla fall fått grobara frön - dina var väl också från impecta? Vet du var du ska plantera dina om det blir något - jag har ingen aning!
Medlem
Det är nog tur också att allt inte gror - i morgon slänger jag med lätt hjärta gul klockbuske, juldadelsådden och väderkvarnspalmerna (fingers crossed)- de frösådda äpplena stekte jag ihjäl i eftermiddagssolen häromdagen, tack och lov!
Medlem
Tamlin, det första som kom upp visade sig vara något helt annat, men i veckan upptäckte jag en ny grodd om jag är 99 procent säker på är schisandra. Fick peta bort först det yttre hårda skalet och sen ett till köttigare skinn innan bladet lyckades veckla upp sig. Vid det här laget har jag förstås blandat ihop och har ingen aning om metoden för den krukan, men konstaterar att det kan ta lång tid innan de gror!
Medlem
Antal inlägg: 7 985
Medlem nr: 12 723
Hej
Jag läste i dag att man behöver lägga dem i varm vatten 2 dagar och sen i kyl 1 månad o plantera dem i plantering jord som blandad av (25% torv + 25% sand+ 50% plantering jord) och man ska täcka frö på sand och lägga de inom hus.
Obs man behöver hon o hona för att ge frukt. lycka till H.Bassam