Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nyanlägga hög perennrabatt i ljusa grå-vit-lime toner?, I ett led att besegra åkerfräken...
          Eva i Skåne
          Inlägg 19-03-2014, 10:25
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Ang den vita blodnävan vill jag berätta att det är den näva som växer sämst hos mig. Köper du så många som du tänkt blir det kanske bra, men jag känner att mina tre inte brett ut sig särskilt mycket på tio år. Däremot har jag en flocknäva med vita blommor (knopparna är lite rosa) som förökar sig rejält, ännu mer än brunnävan tror jag. Bara en litet tips.
          Sen tänker jag på astilbe som också känns stadig och kan stå emot ett ogräs, mina har blivit stora ruggar som jag delat flera gånger. Den finns ju i olika höjder och färger, tänker på där du behövde något meterhögt.

Citera
          cinapuff
          Inlägg 20-03-2014, 08:04
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 143
          Medlem nr: 5 768

Astilbe lät spännande, tror bestämt jag får kolla upp det! smile.gif
          Och jag la beställningen igår, hoppas att den vita blodnävan åtminstone överlever. Blev 10 st 3-pack i slutänden, så 30 plantor in alles. Och om den inte gör det så vet jag i alla fall att Daggkåpan trivs och frodas här. Har ett fåtal plantor i rabatten som frösår sig!
          Och för att en ska få en uppfattning av hur det ser ut (alla ni vänliga själar som bidragit med tips och idéer!) så bifogar jag en bild på hur den gudsförgätna rabatten såg ut i morse. Bifogad fil  rabatten.jpg ( 756.57k ) Antal nedladdningar: 20

Redigerat av cinapuff: 20-03-2014, 08:14

--------------------
          Mvh
          Cina

Köksträdgård i zon 1
          Min trädgårdsblogg

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2025, 01:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon