Fick förslaget att söka efter nävor här på Odla,så jag kollade köp&sälj och hittade Ginnas frölista för första gången! Jag gillar ju perenner men de tar lite tid,så sår några sommarblommor i år också att fylla ut med. Nu har jag begränsad plats,men även ekonomi och det blir en del plantor också,jag har skickat efter från Impecta också men vad var det nudå?
Listan som följer är mitt 1a utkast,vore jätteroligt med kommentarer om de är svåra, tar lång, tid rekommenderar eller inte! Jag behöver reducera lite!
Fjärilsranka och andra med liknande krav går bort! Men lite gulligull kan jag tänka mej,fick Jätteverbena frön av dej Strandskatan ifjol och de blev jättefina Tack!
Nicotiana affiris Antirrhirium majus Plox drummondi
Alcea rugosa Anaphalis margaritacea Aquieleja (flera sorter) Cephalaria leucanta Dicenta spectabilis Eupatorum atropurpeum Geranium renardii Lobelia siphiltica Papaver orientale Polemorium caeruleum Scabiosa columbaria Trollius Verbena hastata
Jag passar på att träna lite på latin vet att ni är många som kan fast jag har bara skrivit av listan! De flesta växterna är tänkta till min halvskuggiga entrerabatt.
--------------------
|