Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 4 5 6  
          Skriv svarNytt inlägg
          > OS 2014
          Berith
          Inlägg 20-02-2014, 07:29
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Medaljerna bara ramlar in! bravo.gif

Idag hejjar jag på curlingtjejerna, ett guld där skulle sitta fint. tummenupp.gif Och självklart ett toppenbrons till killarna senare. Tyckte så synd om dom igår men ett brons i OS är inte fy skam det heller. Hejja!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Uggi
          Inlägg 20-02-2014, 09:20
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

CITAT (Berith @ 20-02-2014, 07:29) *
          Medaljerna bara ramlar in! bravo.gif

Idag hejjar jag på curlingtjejerna, ett guld där skulle sitta fint. tummenupp.gif Och självklart ett toppenbrons till killarna senare. Tyckte så synd om dom igår men ett brons i OS är inte fy skam det heller. Hejja!

Jag håller med dig Berith. tummenupp.gif

--------------------

Citera
          theseraphim
          Inlägg 20-02-2014, 10:03
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

Tänkte på sprinten och norskarna igen:) björgen o co åkte ju förbaskat bra och tog guldet lätt med...bra före medans herrarna såg ut som de hade kört Vasaloppet istället. De har ju samma skidor, skärning, valla osv som Northug och de andra herrarna så vi kan med det konstatera att de inte längre kan skylla på dålig valla, så går det om man kör stenhårt på Tour de Ski precis innan OS helt enkelt.
          Jag glädjer mig åt att finnarna återigen börjat bli en starkt skidnation efter Lahti.
          Sen att tex Franrike osv poppar upp är också jättekul så det inte bara handlar om typ tre länder i varje lopp.

Citera
          malcolm
          Inlägg 20-02-2014, 13:05
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

SVT sänder ju inte från OS men däremot har de en slags Sotji-studio för tävlingarna som jag upplever som mycket tröttsamt.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-02-2014, 14:07
          Länk hit: #105

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Kan du inte titta på 3:an Malcolm? Där är det ju OS hela dagarna.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          theseraphim
          Inlägg 20-02-2014, 16:47
          Länk hit: #106

Medlem

CITAT (malcolm @ 20-02-2014, 13:05) *
          SVT sänder ju inte från OS men däremot har de en slags Sotji-studio för tävlingarna som jag upplever som mycket tröttsamt.

OS studion är väl det enda de får köra när de inte får vistas inom tävlingsområdet plus att de inte äger rättigheter till något filmat materiell(mycket stillbilder...)så de får väl bara ha något för sakens skull. Måste ju vara pest o pina för Pops och Co att köra på detta sätt.

Citera
          Trampendal
          Inlägg 24-02-2014, 01:14
          Länk hit: #107

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 10 112

Idag var det ju hockeyfinal mot Kanada.
          Nicklas Bäckström blev avstängd för doping pga någon allergimedicin som han tydligen har ätit i åratal.
          Lite underligt var det, men det klarnar väl framöver.

Niklas Kronwall uttalade sig om det hela och sa då bl a att det var tråkigt för att Bäckström är "en av våra stöttespelare".
          Det tyckte jag var roligt och fyndigt. Tror dock att han inte själv begrep sin fyndighet. smile.gif

Redigerat av Trampendal: 24-02-2014, 02:10

Citera
          Berith
          Inlägg 24-02-2014, 07:03
          Länk hit: #108

Medlem

Och där var OS slut. Har väl inte tittat så mycket på många olika tävlingar, mest curlingen på 10 men utan ljud. Dom babblade så mycket tycker jag, när jag hellre ville höra hur spelarna resonerade. Säkert löjligt men det fick bli så. Har jag tittat på TV3 så har ljudet varit av där också, för säkerhets skull. rolleyes.gif

Jag tycker det har kommit till så många tävlingar inom skidåkningen, en massa skuttihoppibacken typ. Tycker dom drar ner det fantastiska med OS, många sliter ju i flera år för att kanske få delta och andra bara hamnar där känns det som. Löjligt med han som åkte med byxorna nere.

Kul iaf med stafettgulden och dom andra medaljerna till skidåkarna. I ishockey så förlorade väl Sverige guldet mer än vann silvret. Samma i damcurlingen känns det som, medan herrarna vann sitt brons.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          tomas99
          Inlägg 24-02-2014, 07:03
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

Ta bort Sveriges silver, och ge den till Finland, Spelaren borde stängas av i minst 2år.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          Berith
          Inlägg 06-03-2014, 06:56
          Länk hit: #110

Medlem

Nu börjar snart Paralympics. Ska väl försöka hänga med lite i vad di svenske bidrar med. Om jag fattat rätt så sänder SVT lite därifrån - lite var ordet! - som sammanfattningar på kvällarna, och lite matcher och annat på tidiga mornar och förmiddagar?

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 17-03-2014, 08:02
          Länk hit: #111

Medlem

Och där var Paralympics också över för den här gången. Såg på det lite så där i ögonvrån, borde väl egentligen vara lika givet att hänga med i dessa tävlingar som i dom stora. Det som förfärade mej var att dessa inte togs på riktigt lika stort allvar som stora OS. (Stora OS egentligen, vad ska man kalla det andra? Riktiga OS? Vanliga OS?)

Ett allvarligt exempel: Häromdan var det skidskytte med 12 tjejer, bl.a. en japanska. Efter att dom åkt bara en liten bit så ledde japanskan med flera minuter. Dom svenska kommentatorerna blev alldeles till sej och menade att hon måste åkt fel, antagligen hade hon genat någonstans och därför kunde leda med flera minuter. Alla andra låg ganska lika varandra i tid. Japanskan sköt också fullt varje gång och ledde alltså stort när hon nästan var framme i mål. Då kommer dom (dom=ansvariga på plats) på att det är inte japanskan som åkt fel utan dom andra tjejerna! Vad tror ni att dom gör då? Jo dom godtar dom andras felåkning och tvingar japanskan att köra en liten extra tur istället för att låta henne komma i mål som segrare. Va?? Efter den extrarundan som alltså skulle motsvara dom andras längre felåkning blir hon sjua istället för guldmedaljör. Stor skandal enligt mej. Hur sjutton kan man göra så? thumbdown.gif

--------------------

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 17-03-2014, 09:12
          Länk hit: #112

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Vi tittade på paraolympics för vi tycker dom är beundransvärda.

Citera
          theseraphim
          Inlägg 17-03-2014, 14:28
          Länk hit: #113

Medlem

Tycker Paralympics är svårbedömt när tex en som amputerat en underarm tävlar mot de som amputerat båda benen och armarna. Nu vet jag inte om de ändrat det där med att de som har lätta psykiska handikapp får tävla mot amputerade, där det fuskades ordentligt ett tag.

Citera

6 sidor V  « < 4 5 6
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-10-2026, 14:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon