I går var vår Luzernertik ett år renrasig med mycket goda föräldrar båda föräldrarna är utställnings och jaktchamps plus att Teas far blev vald till årets Luzerstövare i båda Norga och Sverige !vi betalade 14000 för henne just för hennes goda stan tavla då det är viktigt att veta att du köper en bra hund för dina ändamål vad dom nu är .Nu var jag inne på att köpa en hund till en liten rackare som bara är min som sällskap både till mig och Tea .Ja så jag gick in på Blocket Jönköpings län och kollade .Första hundannonsen var Chiuvava valpar med stam tavla och regade i skk tikarna kostade 6,500 helt okej då de var regade i skk.Sen blev jag fly förbannad när en sålde valpar som småhund med fyra olika raser i och skulle ha 9.500 !va f:n är det fyra raser i en hund för 9,500 ren jäkla ocker och profit och så himmla oseriöst så det finns inte ,inga stamtavlor eller något som en eventuell ägare kan se över.Jag tycker det är för jäkligt att ockra på blandraser på det viste ,finns ju inga åpapper på en sådan hund med fyra raser i !Jag är helt införståd med att jag kan köpa en valp avlad på två raser då vet jag ju vad jag köper inga problem !men fyra fem och ha mage att begära 9,500 för en gatukorsning där går gränsen .Någon bör se över den Svenska hundaveln och det genast .Jag är en hundälskare av stora mått !och är mån om att hålla den renrasig i den mån man är intreserad av renrasighet och det är man som jägare mm.Utställningar är till för att behålla raserna intackta.Fy vad jag blev besviken på Blocket !
|