Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fikon och pelargoner, När kan jag flytta ut dem?
          Fotograf Johanna
          Inlägg 26-04-2014, 20:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 154
          Medlem nr: 46 297

Jag har två meterhöga fikonträd som är sådda från en frukt, okänd sort alltså. De står i krukor och jag har haft dem inomhus i ett svalt rum under vintern. Nu har de fullt utvecklade blad och jag är rädd att de ska frysa om jag sätter ut dem för tidigt. Jag har haft dem ute under dagtid några dagar den här veckan, men frågan är vilken nattemperatur det behöver vara innan jag kan sätta ut dem dygnet runt. De ska stå skyddat mellan husväggen (söder) och två glasrutor, dock öppet upptill.

Samma fråga gäller även pelargoner av olika sorter i krukor och amplar. Vid vilken nattemperatur kan jag låta dem stå ute?

Det handlar om totalt 16 stora krukor så det vore skönt att slippa bära dem ut och in hela tiden.

--------------------
          Är utbildad biolog men nybörjare när det gäller trädgård. Bor i zon 3-4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-09-2025, 20:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon