Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Elstaket gav toppenskydd mot spansk skogssnigel
          Emma
          Inlägg 20-05-2014, 10:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 101
          Medlem nr: 303

Vill bara ge er andra ett tips mot sniglar som funkar. Våren 13 installerade jag ett elstaket mot sniglar enligt modellen från denna sidan: http://home.swipnet.se/pegee/hem3.htm
          Jag mailade innehavaren och han skickade mig en komplett beskrivning gratis.

Det var mycket jobb innan deltar på plats då jag valde att hägna in hela vår tomt på 1400kvm.
          Väl på plats räcker det att underhålla med grästrimmer så att inga snigelbryggor bildas av gräs.

Numera kan jag odla sallad direkt på marken och allt annat med. Några sniglar slinker igenom men de gör ingen större skada. Jag har inte heller utrotat de som jag hägnade in men så små mängder gör ingen skada här, jag bara kastar ut dem jag ser över staketet.

Innan jag byggde det hade jag gett upp hoppet att kunna odla annat än i växthus då vi har ett område bakom huset som passar utmärkt för sniglar, fuktigt och lummigt.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 05:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon