Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> november/decemberkaktur, hjälp!
          KatarinaMaria
          Inlägg 09-06-2014, 17:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 80 225

Hej!
          Nybliven medlem söker hjälp. Jag har inte gröna fingrar men vill så gärna. Jag tog hem en November- el decemberkaktus (vet inte om det är samma med olika namn, de ser så lika ut på bilder?) från min mor som tänkte slänga ut den. Jag tyckte det var trist då den varit i familjen i minst 50 år. Jag har försökt plantera om den flera gånger då den varit alldeles för länge i för liten kruka men rötterna har fastnat i formen efter krukan och trots att den varit omplanterad några år växer de inte ut.

Min första tanke är att lägga rötterna med jord runt i vatten länge så att det som fastnat runt löses upp, men då kanske den blir övervattnad och dör?

Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig. Den är inte vacker men det betyder någonting för mig att den varit i min mormors och vill gärna att den ska leva en generation till!
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  2014_06_09_18.51.16small.jpg ( 103.97k ) Antal nedladdningar: 53

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-08-2025, 10:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon