Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Brev från Afrika, Spännande...
          MimE
          Inlägg 14-04-2004, 19:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 426
          Medlem nr: 2 502

Fick idag ett STORT brev från en vän i Gambia. Jag hade skrivit och undrat om han kunde skicka några frön (5-10 st) av hirs, majs och om möjligt tomat.

Idag kom det - och vägde nästan 1/2 kg. tongue.gif laugh.gif
          Förutom de ovanstående var det även couscous-frön.

Ebou hade gjort som han brukar göra med brev (dvs. gå till ett turisthotell och be dem ta med brevet till Sverige (eller Danmark) och posta det här hemma) men ingen vågade ta med sig fröer. Undrar varför... laugh.gif

Så han fick traska iväg till posten och posta det själv för 35 kr (hans månadslön är ungefär 500 kr). Undrar vad tullen hade trott om de hade öppnat det. ohmy.gif

Så imorgon ska tomatkärnorna i jorden. *bråttom*

Eftersom odlingslotten bredvid vår är ledig så tänker jag förbarma mig över den. Där får det bli ett majs- och hirsfält i år. Jag hoppas på en VARM sommar.

/Mimmi

P.S. Han hade tänkt skicka ris också (hans familj har ett risfält) men han förstod att det inte skulle fungera. biggrin.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 16:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon