Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Riddarskinnbagge/kyrkmack, Invasion
          myran312
          Inlägg 31-07-2014, 07:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 14
          Medlem nr: 14 483

HJÄLP!!
          Sedan förra sommaren har jag fått besök av riddarskinnbaggar på min balkong (bor en halvtrappa upp mot äng/grönområde) De kommer flygande nu och sätter sig på väggen och solar sig inne på min balkong, jätteäckligt då det är många. Detta började förra året, innan dess har jag aldrig sett dem här och jag har bott här rätt länge. Förstår inte varför de valt just min balkongvägg, grannarna har sett dem med de slår inte läger där fast förhållandena är precis dem samma. Jag har inga konstiga växter eller annat som skulle kunna locka dem. I vintras hittade jag dem i klasar i en fönsterkarm efter att jag träffat på flera stycken gående inne, jag fick dammsuga upp dem och göra mig av med påsen. Jag ringde hyresvärden, de kan inget göra, jag pratade med växthuset här i stan, inga råd, jag ringde Anticimex, de gör ingenting för de räknas inte som skadedjur. Nu har jag tagit upp kampen mot dem själv, jag slår ihjäl dem direkt när jag ser dem, jag sprayar med insektsbekämpningsmedel, och jag tänker strö ut myrr runt min balkong. Spraya i fönsterkarmar så borde de väl till slut välja en annan plats, eller? Snälla, om någon mer har samma problem, har ni några tips, vad man kan göra?

Jag kan inte tycka att de är vackra eller speciellt trevliga när man har dem i sådan mängd, och dessutom inomhus.

annons

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 22:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon