Det är första gången jag ska rösta och jag vill verkligen rösta "rätt" för min del. Jag är ganska säker på vilket parti jag kommer rösta på till riksdagen och framförallt vilka jag inte vill rösta på. Här tänkte jag att det kan vara intressant att diskutera vilket/vilka partier ni inte kan tänka er att rösta på och motivera gärna varför om ni vill. Anledningen till att jag startar den här tråden är för att det kan finnas fler som jag här på forumet, som ännu inte är helt hundra på vad de ska rösta på. Här kan man läsa på lite om vad andra tycker (eller inte tycker för den delen) och ha saker i baktanke till röstningen.
Jag börjar. Jag har egentligen inget emot Vänsterpartiet men jag är lite skeptisk mot att man ska tillåta brukning av marijuana och att det inte kommer att ge ökade missbruksproblem och kommer av den anledningen inte att rösta på Vänsterpartiet.
Centerpartiets enda plus är att det är en kvinna som är partiledare, men tyvärr verkar inte Annie Lööf komma med så mycket. Det som Centerpartiet värderar som viktigast enligt deras valmanifest är dessvärre oviktiga för mig.
Sverigedemokraterna är det parti i riksdagen som jag har uppfattat som minst "kunnig" och är också ett parti som jag inte kommer att rösta på.
--------------------
Även ett rosa monster kan ha gröna fingrar!
|