Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

20 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Efter valet
          malarmaster
          Inlägg 02-10-2014, 04:59
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Bengalow @ 01-10-2014, 22:30) *
          Kinberg-Batra är min favorit. Jag hoppas innerligt att hon väljs. Då kan hon och hennes löjlige man höja humornivån i Moderaterna, för den har varit särdeles låg under "Måns"( Reinfeldt) och Bill (Bildt) och Bull (Borg). Inte sedan Adelsohns bastkjolsdans, har något skett i den räjongen. Tråkgubbar hela högen...

Men hellre tråkgubbar som vet vad de gör än de komiker som nu skall bilda regering...
          Men kanske det behövs cirkusartister i kommande regering,i alla fall behövs en trollkarl och en balanskonstnär för att få igenom någon politik.
          I morgon skall löfven presentera sin nya regering och dess politik.
          Så får då Mäster skräddare äntligen presentera för sina väljare vad det bidde av de tygstycken som de tre,fårlåt, nu är de bara två tog fram.Minstingen fick ju inte vara med och leka trots löften.Skräddarlärlingen har ju också fått se sina tygbitar bli sönderklippta men håller trots det god min.
          Det bidde i alla fall ingen rock då mycket är nerkapat redan,i riksdagen vässar de också sina saxar och vill nog kapa lite till. Skarpaste saxen har osynlige mannen,han som ingen vill se men det kan nog straffa sig.
          Alliansen har sparat valaffischerna,de behövs nog framåt våren igen. Ulf

Citera
          Gita
          Inlägg 02-10-2014, 07:20
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (malarmaster @ 02-10-2014, 05:59) *
          Men hellre tråkgubbar som vet vad de gör än de komiker som nu skall bilda regering...
          Men kanske det behövs cirkusartister i kommande regering,i alla fall behövs en trollkarl och en balanskonstnär för att få igenom någon politik.
          I morgon skall löfven presentera sin nya regering och dess politik.
          Så får då Mäster skräddare äntligen presentera för sina väljare vad det bidde av de tygstycken som de tre,fårlåt, nu är de bara två tog fram.Minstingen fick ju inte vara med och leka trots löften.Skräddarlärlingen har ju också fått se sina tygbitar bli sönderklippta men håller trots det god min.
          Det bidde i alla fall ingen rock då mycket är nerkapat redan,i riksdagen vässar de också sina saxar och vill nog kapa lite till. Skarpaste saxen har osynlige mannen,han som ingen vill se men det kan nog straffa sig.
          Alliansen har sparat valaffischerna,de behövs nog framåt våren igen. Ulf

Du har nog rätt, verkligheten överträffar dikten.
          Gita

Citera
          jaj-51
          Inlägg 02-10-2014, 08:22
          Länk hit: #103

Gäster

Här i Muteborg förlorade Hultens S stort men passade på att höja partistödet rejält så det går med plus trotts väljarnas förtroende rasade stort för hennes styrande och ställande!

Behövs nog ett val till för att flytta ner Skattehäxan i källarvåningen!

Citera
          malarmaster
          Inlägg 05-10-2014, 11:22
          Länk hit: #104

Medlem

Bra jobbat,Löfven. Innan ens regeringsförklaringen var uppläst och ministerlistan färdig kommer en diplomatisk kris både med Israel och USA.
          ser ut som att Wallström får häcken full innan hon ens hinner se sitt kontor.

Av de utnämnda ministrarna är väl Wallström den enda som har förtroende även bland motståndarna.
          Men om hon klarar att komma upp till Bildts nivå återstår att se... Ulf

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 05-10-2014, 12:46
          Länk hit: #105

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (malarmaster @ 05-10-2014, 12:22) *
          Bra jobbat,Löfven. Innan ens regeringsförklaringen var uppläst och ministerlistan färdig kommer en diplomatisk kris både med Israel och USA.
          ser ut som att Wallström får häcken full innan hon ens hinner se sitt kontor.

Av de utnämnda ministrarna är väl Wallström den enda som har förtroende även bland motståndarna.
          Men om hon klarar att komma upp till Bildts nivå återstår att se... Ulf

Att nå Bildts nivå är inte så svårt. Bara att blunda för allt otäckt och stryka medhårs så blir man populär internationellt.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 05-10-2014, 18:54
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Bildt's nivå? Han lär ha dykarcertifikat på sin meritlista...det är väl där han befinner sig, när historia skall skrivas.
          Det var väl han som i väl hårda ordalag skyllde på Ryssland, för att ukrainska/ryska separatister ville lägga beslag på
          Krim, och därmed komma att föra upp "samtalen" på skällsnivå. Jag pratade med en ukrainska i veckan, och hon hävdar
          att Ukraina aldrig skulle ha lämnat Ryssland, och blivit en egen stat. Det var människor med egna ambitioner som ställde
          till det. Vanliga invånare vill inte ha det bråk, som man nu får, med olika politiska fraktioner. De flesta är proryska. "Vi
          hade det bra förr!"

Vad beträffar erkännandet av Palestina som egen stat, så tycker jag att det är rimligt. Dom har plats i FN, och har
          en regering, och val. Det sistnämnda kanske inte är så "svenskt" som man skulle önska, men säg ett land i U-världen
          som kan prestera det? USA skall bara tiga still om vår utrikespolitik - Bildt for ju med klippkort dit för att förhöra sig
          om deras tyckande. Israel bortser jag ifrån. De har visat omvärlden att dom inte är en förhandlingspart, på trots av
          deras överlägsenhet militärt sett. Att man måste beskydda sina egna är självklart, men "hämnd" till den milda grad,
          som dom utövar, skapar inget fredsunderlag. Att svara med kanoneld mot slangbellor...

Citera
          malarmaster
          Inlägg 05-10-2014, 19:10
          Länk hit: #107

Medlem

att ukrainare skulle vilja vara kvar i ryssland? det tror jag inte på,de ukrainska vänner jag har är tvärtom,de avskyr ryssland som betraktas som förtryckare ända sedan tsartiden.
          De betraktade tom tyskarna som befriare under kriget och ukrainska kosacker stred på tysk sida.Tyvärr var inte tyskarna ett dugg bättre än ryssarna och civilbefolkningen led svårt.
          Ukraina har ju en egen historia,eget språk och ukrainaren i allmänhet har en helt annan attityd än den vanlige ryssen.Sedan finns ju en stor del ryssar inom Ukraina,flest i östra delen där man nu strider och likaså på krim.
          Men att ukrainaren i allmänhet vill tillhöra ryssland är ju inte sant,det du hört någon enstaka som du pratat med säga så är ju dennes egen uppfattning.Nationalistpartiet i Ukraina växer ju just pga konflikten med ryssland,hade folk uppfattat ryssland som räddaren hade det ju snarast blivit tvärtom.
          Visst hade sovjetfolket det bra förr,bostad och tilldelat jobb,nu får man som vi konkurrera om jobben.
          Men de flesta uppskattar trots det det som mänskliga rättigheter och demokrati gett dem .
          Ryssland är en diktatur och definitivt inget att längta tillbaks till. Ulf

Citera
          Bengalow
          Inlägg 05-10-2014, 21:24
          Länk hit: #108

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Ja, som vanligt så vet du bäst o mest, t.o.m. mer än vad invånarna i Ukraina känner för - messerschmidt? Vilka rättigheter har den nya staten givit människorna i Ukraina? Mer förtryck och okänsla för mänskliga rättigheter. Det eviga käbblet, där vissa personer anklagar den andre för orättvisa. Det är en polsk riksdag utan dess like. Var kommer nationalismen in där. Nej, du, det är bara personliga fighter som gäller om vem som kan roffa åt sig mest, och så lägger sig Bildt i det hela och snedvrider allt. Han är en stor flottfläck i Sveriges utrikespolitik. Vi kan lämna Ukraina åt sitt eget öde - dom har inte gjort sig förtjänt av att kallas demokrati, och då skall dom lämnas utanförvår sfär av insatser. Dom har bevisat att dom inte hsar i EU att göra, som flera andra stater i östeuropa. Dom fick medlemskap, för att det fanns billig arbetskraft att tillgå. Som Turkiet, där Bildt är en stor anhängare av. Nu blockerades han av stora makter - tänk ett Europa översvämmat av turkiska arbetare. Det betyder 25-50 % lönesänkning på vanliga jobb . En målare gör jobb för 50 spänn i timmen. Det du malarmaster!!

Citera
          gunsta
          Inlägg 05-10-2014, 21:59
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

CITAT (malarmaster @ 05-10-2014, 20:10) *
          att ukrainare skulle vilja vara kvar i ryssland? det tror jag inte på,de ukrainska vänner jag har är tvärtom,de avskyr ryssland som betraktas som förtryckare ända sedan tsartiden.
          De betraktade tom tyskarna som befriare under kriget och ukrainska kosacker stred på tysk sida.Tyvärr var inte tyskarna ett dugg bättre än ryssarna och civilbefolkningen led svårt.
          Ukraina har ju en egen historia,eget språk och ukrainaren i allmänhet har en helt annan attityd än den vanlige ryssen.Sedan finns ju en stor del ryssar inom Ukraina,flest i östra delen där man nu strider och likaså på krim.
          Men att ukrainaren i allmänhet vill tillhöra ryssland är ju inte sant,det du hört någon enstaka som du pratat med säga så är ju dennes egen uppfattning.Nationalistpartiet i Ukraina växer ju just pga konflikten med ryssland,hade folk uppfattat ryssland som räddaren hade det ju snarast blivit tvärtom.
          Visst hade sovjetfolket det bra förr,bostad och tilldelat jobb,nu får man som vi konkurrera om jobben.
          Men de flesta uppskattar trots det det som mänskliga rättigheter och demokrati gett dem .

Bra inlägg tummenupp.gif

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          jaj-51
          Inlägg 05-10-2014, 22:11
          Länk hit: #110

Gäster

En liten fundering är EU så bra då?

Dagligen kan vi se EU medborgare sitta och tigga för sitt uppehälle!
          Nja Eu:s ledare har nog snarare en dröm om stora territorium och bli en ny stormakt?
          Troligen ganska okänt i Ukraina hur verkligheten ser ut i EU ...

Citera
          malarmaster
          Inlägg 06-10-2014, 07:20
          Länk hit: #111

Medlem

CITAT (jaj-51 @ 05-10-2014, 23:11) *
          En liten fundering är EU så bra då?

Dagligen kan vi se EU medborgare sitta och tigga för sitt uppehälle!
          Nja Eu:s ledare har nog snarare en dröm om stora territorium och bli en ny stormakt?
          Troligen ganska okänt i Ukraina hur verkligheten ser ut i EU ...

om du menar EU-medborgare som tigger och som vi i Sverige ser dagligen?
          Det är sant då de flesta är rumänska medborgare men också att de i de flesta fall är romer.
          Huruvida detta bara är en födkrok eller allvarligt menat är ju ytterst oklart. Rapporter från både polis och sociala instanser lämnar otydliga uppgifter. En del hävdar att det är organiserat (något jag ansluter mig till)
          andra hävdar att det är människor som kommer hit spontant.
          Finns flera artiklar om detta bl.a i DN.
          Det som är uppenbart är dock att romerna är en undanskuffad och avskydd grupp i Rumänien och även i en del andra f.d östländer t.ex Ungern och Bulgarien.
          EU har givetvis detta på sin agenda,Rumänien har fått stora summor för att räta till missförhållanden med bostäder,skolor m.m. På sikt bör dessa problem minska.
          Men om tiggeriet är organiserat hamnar detta i en annan klass,då är frågan om det inte handlar om ytnyttjande av dessa romer och därmed är kriminellt.Det återstår att undersöka.
          I övriga EU-länder har man skyddsnät för sina medborgare,den sociala biten är utbyggd i alla EU-länder.
          Givetvis ser det olika ut från land till land med nivåer m.m.
          Men även i Sverige har vi uteliggare ....
          EU:s ledare är ju våra regeringar i länderna. Plus EU-parlamentet som numera har betydligt större makt än tidigare och därmed kan ta beslut som gynnar oss alla.Det är ju folkvalt men tråkigt nog tycks inte folk intressera sig för sina kandidater och de frågor som drivs i parlamentet.Det är ju trots allt bara en större version av vår riksdag men med betydligt större påverkan på vårt dagliga liv.
          Även media är ju njugga med bevakning och rapportering utan ägnar sig istället åt ankdammen här hemma.
          Men visst har EU betytt mycket för europa. Fri rörlighet,fri arbetsmarknad,möjligheter till utbildning i valfritt land,gemensamma miljölagar,fri handel vilket pressat priser och tydligt syns i våra affärer.
          Men visst finns mycket kvar att göra,att man vill utöka eu har knappast med territorium att göra,kravet för att vara med är nämligen att landet är demokratiskt och ansluter sig till mänskliga rättigheter som varje demokratiskt land strävar efter.
          Så det är i själva verket ett demokrati och fredsprojekt,vid sidan om det ursprungliga handelssyftet.
          De länder som går med förbinder sig ju till dialog .Europa har ju inte så många länder som inte är EU-medlemmar ännu,Turkiet är ju en framtida kandidat,Ukraina är på väg in. Därmed binder du upp dessa länder att förbli demokratiska,du tvingar dem att ändra lagar som bryter mot mänskliga rättigheter och du får framförallt en dialog istället för möjligt vapenskrammel.
          Östländerna har ju varit snabba med att ansluta sig,förutom att deras ekonomi inom landet förbättras,så får du en demokratiutveckling som förhindrar återgång till diktatur,de flesta ansluter sig dessutom till NATO för att skydda sig från det som de uppfattar som hot,Ryssland.
          Tyvärr hann ju inte Ukraina ansluta sig,i det fallet hade inte Ryssland börjat sin smygannektering.
          Nu får vi se utvecklingen där men Ukraina lär vara NATO-medlem inom ett år,kanske då utan sina östra delar.
          Ulf

Citera
          jaj-51
          Inlägg 06-10-2014, 12:29
          Länk hit: #112

Gäster

Som vanligt efter valet granskas våra ministrar ...

Tveksamt med miljöministern, borde väl ha något sånär koll åtminstone?

Åsa Romson målar med förbjuden färg ...

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-10-2014, 12:52
          Länk hit: #113

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Ja tänk vilket scoop smile.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gita
          Inlägg 06-10-2014, 17:33
          Länk hit: #114

Medlem

CITAT (malarmaster @ 05-10-2014, 20:10) *

Du har helt rätt, vilken befängd tanke att Ukraina eller delar av Ukraina skulle vilja lyda under Ryssland.
          Gita
          P.s Ukraina råkar vara ett land som jag känner ganska väl, som jag besökt ganska många gånger, ett land där jag har många vänner och som jag tycker mycket om inte minst för ukrainarnas stora gästfrihet. D.s

CITAT (*Stintan* @ 06-10-2014, 13:52) *
          Ja tänk vilket scoop smile.gif

Fast nog bör man leva lite som man lär för att behålla någon trovärdighet. Tycker du inte det?
          Gita

Citera
          malarmaster
          Inlägg 06-10-2014, 18:10
          Länk hit: #115

Medlem

Åsa Romson har idag bett om ursäkt för sin naivitet,okunnighet och bristande kunskaper.
          Läsa innantill på burken går ju inte?
          Men sedanfinns de andra problemen kvar med hennes båt,uppvärmning medelst dieselpanna,ingen gråvattentank utan allt släpps direkt ut i sjön.
          Hon behöver nog få ett besök av någon som kan miljölagarna och ge henne tips om oilka alternativ.
          Ursäkten med att hon inte har bil så det kompenseras håller inte,jag har ingen båt men bil så då är det okej att köra stor bränsletörstig bil?
          Hyckleri!!! Ulf

Citera
          Gita
          Inlägg 06-10-2014, 19:09
          Länk hit: #116

Medlem

CITAT (malarmaster @ 06-10-2014, 19:10) *
          Åsa Romson har idag bett om ursäkt för sin naivitet,okunnighet och bristande kunskaper.
          Men sedanfinns de andra problemen kvar med hennes båt,uppvärmning medelst dieselpanna,ingen gråvattentank utan allt släpps direkt ut i sjön.
          Hon behöver nog få ett besök av någon som kan miljölagarna och ge henne tips om oilka alternativ.
          Ursäkten med att hon inte har bil så det kompenseras håller inte,jag har ingen båt men bil så då är det okej att köra stor bränsletörstig bil?
          Hyckleri!!! Ulf

Visst Romson är nog den största hycklaren som hittills fått en ministerpost. Men jag tycker nog att hela den nya regeringen är sådana som tycker att vi/folket/medborgarna skall leva enl. strikta uppsatta regler/med tagelskjorta medan detta överhuvudtaget inte gäller dem själva.
          Vi har nu en civilminister(är det rätt titel) som höll på med ekonomiska oegentligheter som ungdomsförbundsordförande, Redan glömt och förlåtet!,
          En annan minister deltog för bara ett par år sedan i icke-demokratiska aktioner såsom Ship to Gasa.
          Världen skrattar åt oss och SD får 50 % av rösterna i nästa val.
          Det sägs att vi få de politiker vi förtjänar, men jag tycker att jag förtjänar betydligt bättre.
          Gita

Citera
          jaj-51
          Inlägg 07-10-2014, 05:23
          Länk hit: #117

Gäster

CITAT (malarmaster @ 06-10-2014, 19:10) *
          Hyckleri!!! Ulf

Behövs väl ingen bil när skattebetalarna står för taxinotan confused.gif

Har ett vagt minne av en miljöpartist i rikstan var den som åkte för mest pengar.
          Miljöbrott är brottsligt och bör bestraffas "likhet inför lagen" gäller väl alla utom kungen?

Citera
          Gita
          Inlägg 07-10-2014, 05:32
          Länk hit: #118

Medlem

CITAT (jaj-51 @ 07-10-2014, 06:23) *
          Behövs väl ingen bil när skattebetalarna står för taxinotan confused.gif

Har ett vagt minne av en miljöpartist i rikstan var den som åkte för mest pengar.
          Miljöbrott är brottsligt och bör bestraffas "likhet inför lagen" gäller väl alla utom kungen?

Du minns rätt, det var Rwaida som åkte taxi för drygt 300 000 kr på ett år. Men som sagt, hon hade ju av miljöskäl ingen bil, dessutom så betalade ju någon annan.
          Gita

Citera
          jaj-51
          Inlägg 07-10-2014, 06:12
          Länk hit: #119

Gäster

CITAT (Gita @ 07-10-2014, 06:32) *
          Du minns rätt, det var Rwaida som åkte taxi för drygt 300 000 kr på ett år. Men som sagt, hon hade ju av miljöskäl ingen bil, dessutom så betalade ju någon annan.
          Gita

Ja så var det ju ... Gott när någon annan betalar ...
          Lätt att förstår varför Miljöpartiet gillar höjda och nya skatter!

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 07-10-2014, 07:04
          Länk hit: #120

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (jaj-51 @ 07-10-2014, 07:12) *
          Ja så var det ju ... Gott när någon annan betalar ...
          Lätt att förstår varför Miljöpartiet gillar höjda och nya skatter!

Nåja. Miljöpartiet är inte ensam. Vissa moderater gillar ju att betaa svart hemhjälp andra tycker att det inte är viktigt med att betala TV licens.

Det är nog inte partitillhörigheten som avgör. Rötägg finns i alla partier.

Citera

20 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 19:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon