Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

20 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Efter valet
          Bengalow
          Inlägg 10-10-2014, 21:05
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

OK, då skall jag få dig att minnas - slå på "MUF-skandalen" på Google, så kommer du kanske att minnas... I Helsingborg var det spritfester för väldigt mycket pengar, och i Gävleborg fick man 200 000 extra efter att man fifflat med medlemsantalet - under 2009. Hur många Toblerone kan man köpa för de pengarna? V.g. fäll dina krokodiltårar, du hycklare, eller gå åtminstone ut ur ditt glashus, innan du kastar sten!!! Dina argument och artiklar är så enögda, att jag har lust att kalla det cyklopiskt.

Citera
          Gita
          Inlägg 11-10-2014, 16:01
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Bengalow @ 10-10-2014, 22:05) *
          OK, då skall jag få dig att minnas - slå på "MUF-skandalen" på Google, så kommer du kanske att minnas... I Helsingborg var det spritfester för väldigt mycket pengar, och i Gävleborg fick man 200 000 extra efter att man fifflat med medlemsantalet - under 2009. Hur många Toblerone kan man köpa för de pengarna? V.g. fäll dina krokodiltårar, du hycklare, eller gå åtminstone ut ur ditt glashus, innan du kastar sten!!! Dina argument och artiklar är så enögda, att jag har lust att kalla det cyklopiskt.

Är det någon av dem som du räknar upp som fått en ministerpost? Tror inte det.

Och i Trollhättan, Motala och för att inte tala om Muteborg så var det ju inte moderater som hittades med fingrarna i syltburken. Sen försvarar jag inte ohederliga moderater på något sätt. Tycker istället att alla skall bedömas lika. Och nog är det en bagatell med en ej betald TV-licens mot att förskingra över 70 000 kr.
          Toblerone får man en del för ett par hundra tusen kronor men som du kanske minns så köptes det resor till semesteröar för hela familjen samt ett och annat lyxigt plagg på NK:s dyraste avdelningar. Vet du förresten vem som läckte till pressen om Sahlins kontokortsaffärer? Det vet jag och han var inte moderat.

När det gäller fiffel med medlemsantal där leder väl fortfarande S stort
          kjell Olof Feldt gjorde ett ganska roligt uttalande om det. Fritt citerat "Kan någon hjälpa mig att lämna SSU , jag har själv försökt tre gånger"

Slutligen allt du uttrycker om mig som person ger inget bra intryck och ökar heller inte på din trovärdighet, i en debatt i verkliga livet skulle du inte ens få ordet om du behandlade dina opponenter så som du gör här. Men som anonym på ett forum så går det tydligen bra.
          Gita
          P.s det skulle vara jättekul om du kunde bemöta mina inlägg på ett sakligt och intelligent sätt. (Nu låter du ju mig att vinna hela tiden) D,s

Redigerat av Gita: 11-10-2014, 16:15

Citera
          malarmaster
          Inlägg 11-10-2014, 16:20
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Gita @ 11-10-2014, 16:43) *
          Nu startade du en tråd med rubriken "Efter valet" vad tänkte du dig skulle diskuteras där om inte politik? Mig som person, eller?
          Gita

... men politik finns det ju ingen som vill diskutera,insikten och intresset saknas här.
          Det riktar sig mest på personangrepp,inte på att diskutera sakfrågor.
          moderator verkar också ha flyttat till annan sajt.
          Om vi kan ha en civilminister som är tidigare belastad? alliansregeringen accepterade det inte,där räckte det med obetald TV-licens för att få gå men löfven behövde väl fylla upp sin invandrarkvot.
          Vi har ju en miljöminister som anser att hennes göranden är hennes ensak,det är vi andra som skall vara snälla miljövänner.
          Och ruda,mina inlägg är få bland övriga trådar,det är sant men frågorna är också få varav flertalet inte intresserar mig då det är för låg nivå.Att svara på dessa nybörjarfrågor överlåter jag till de som finner nöje i att svara på samma fråga månad efter månad.
          Jag har för länge sedan passerat nybörjarstadiet när det gäller trädgård och koncentrerar mig numera på STA och deras diskussioner på deras sajt när det gäller trädgård.
          Tyvärr har Odla på några få år förvandlats till en tråkig sida med få deltagare,många tongivande har flyttat och nya tycks inte dyka upp.
          Inläggen numera är till stor del samma trådar hela tiden,typ dagens väder. sådant sköter man på Facebook.
          Men det finns självfallet några som trivs på Odla och håller dessa trådar igång men nog är det tråkigt när man går in på nya inlägg och det oftast inte handlar om trädgård utan några få medlemmars vardagskonversation.
          antal inlägg är dessutom få. När jag började på odla var tusen inne var gång,ibland kom man inte in pga överbelastning.Det var sidvis med frågor och diskussioner. Inte nu.... Ulf

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 11-10-2014, 17:26
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (Gita @ 10-10-2014, 17:48) *
          Jmf med ej betald TV-licens. Det var ju oförlåtligt.
          Gita

Nej. Utgår ifrån om bot och bättring gjorts. Det man blivit straffad för är historia och inget som ska ligga en i fatet i resten av livet. Personen i fråga är ingen sämre politiker idag trots ungdomssynder.

Men när du ändå drar upp ej betalda TV-licenser så var det synnerligt vuxna välutbildade och smarta människor som valde att låta bli att betala. Så, man kan nog ställa högre krav på livserfarna vuxna än naiva ungdommar.

Citera
          Gita
          Inlägg 11-10-2014, 17:43
          Länk hit: #145

Medlem

CITAT (Jubbe063 @ 11-10-2014, 18:26) *
          Nej. Utgår ifrån om bot och bättring gjorts. Det man blivit straffad för är historia och inget som ska ligga en i fatet i resten av livet. Personen i fråga är ingen sämre politiker idag trots ungdomssynder.

Men när du ändå drar upp ej betalda TV-licenser så var det synnerligt vuxna välutbildade och smarta människor som valde att låta bli att betala. Så, man kan nog ställa högre krav på livserfarna vuxna än naiva ungdommar.

Nåja, så ung och naiv var väl Shekarabi inte. Närmare 30, eller hur.
          När det gäller tv- licensen så kan det ju vara ett politiskt ställningstagande eller bara slarv. För min del tycker jag nog inte det kan jämföras med att medvetet använda andras pengar till sprit och restaurangbesök. Sen är det ju en väsentligt skillnad på belopp.
          Gita

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 11-10-2014, 18:19
          Länk hit: #146

Medlem

CITAT (Gita @ 11-10-2014, 18:43) *
          Nåja, så ung och naiv var väl Shekarabi inte. Närmare 30, eller hur.
          När det gäller tv- licensen så kan det ju vara ett politiskt ställningstagande eller bara slarv. För min del tycker jag nog inte det kan jämföras med att medvetet använda andras pengar till sprit och restaurangbesök. Sen är det ju en väsentligt skillnad på belopp.
          Gita

Jaja, du tycker som du vill. Men dt här med att det skulle vara ett politiskt ställningstagande att inte betala en avgift i egenskap av politiker som sitter i riksdagen är mer än lovligt korkat. Dvs riksdagen beslutar om lagarna och att förvalta detsamma, och att då vägra betala den avgift man själv förvaltar är ologiskt.

Citera
          Gita
          Inlägg 11-10-2014, 18:27
          Länk hit: #147

Medlem

CITAT (Jubbe063 @ 11-10-2014, 19:19) *
          Jaja, du tycker som du vill. Men dt här med att det skulle vara ett politiskt ställningstagande att inte betala en avgift i egenskap av politiker som sitter i riksdagen är mer än lovligt korkat. Dvs riksdagen beslutar om lagarna och att förvalta detsamma, och att då vägra betala den avgift man själv förvaltar är ologiskt.

Och om det nu bara var slarv? Sånt händer ju, eller hur? Tycker fortfarande att förskingring av statliga medel som man i egenskap av politiker själv förvaltar är ett betydligt allvarligare brott.
          Rent politiskt så gynnar ju de tveksamma utnämningarna som Löfven gjort oppositionen samt ökar på ett redan stort politikerförakt.
          Gita

Redigerat av Gita: 11-10-2014, 18:28

Citera
          Gita
          Inlägg 11-10-2014, 18:43
          Länk hit: #148

Medlem

Just nu debatteras Juholtaffären inom media p.g. en bok som påstår sig ha sanningen om vad som hände bakom kulisserna, tydligen mindre smickrande för en hel del ledande socialdemokrater.

Detta får mig att undra om Juholts lägenhetsaffärer var ett större brott än förskingring av drygt 70 000 kr enl S ?

Och Rudan, du hade fel! Du hävdade att Juholt skulle bli nästa statsminister och en bra sådan, och att jag var en idiot som vågade mig på att kritisera honom. Remember??

Gita

Redigerat av Gita: 11-10-2014, 18:44

Citera
          malarmaster
          Inlägg 11-10-2014, 19:38
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

nu lugnar det ner sig lite i media efter valet och då kommer juholts affären i repris.
          Att han blev motarbetad av ledningen är ju välkänt. Nu kommer tydligen lite fakta några år efter skandalen.
          För mig är det fortfarande en gåta att han blev vald,någon mer opassande kandidat till en partiledare har väl sällan skådats.
          De flesta sossetoppar har väl sökt sig till nya uppdrag men Carin Jämtin är fortfarande kvar i ledningen.
          skall bli kul att höra hennes undanflykter. Ulf

Citera
          Pirum
          Inlägg 11-10-2014, 20:59
          Länk hit: #150

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Många ministrar (pratar nu i vid mening, inte bara denna regering) har haft ett kriminellt förflutet, det kan visserligen ligga dem i fatet även under ministerarbetet men så länge det inte gäller riktigt grova brott som mord, våldtäkt, etc, så måste det finnas en möjlighet att "komma tillbaks" till samhälle och arbetsliv. Det är svårt att ha en maktposition eller vara rik och samtidigt hederlig, tycks det. Eller, så är vi alla lika goda kålsupare men personer med makt eller pengar har större möjligheter att bedriva kriminell verksamhet i stor skala.

--------------------
          zon2.5

Citera
          hattstugan
          Inlägg 11-10-2014, 21:17
          Länk hit: #151

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Har rensat upp en del i tråden så som personangrepp bla!
          Kanske blir lite tokigt men pga ständiga citerande så får det bli så här!
          /Moderator

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 11-10-2014, 21:55
          Länk hit: #152

Medlem

CITAT (Gita @ 11-10-2014, 19:27) *
          Och om det nu bara var slarv? Sånt händer ju, eller hur? Tycker fortfarande att förskingring av statliga medel som man i egenskap av politiker själv förvaltar är ett betydligt allvarligare brott.
          Rent politiskt så gynnar ju de tveksamma utnämningarna som Löfven gjort oppositionen samt ökar på ett redan stort politikerförakt.
          Gita

Så vitt jag vet är slarv ingen ursäkt för att följa gällande lagstiftning. Att inte betala TV-avgiften är också en form av förskingring av skattemedel, eller i alla fall en form av skatteflykt. Men vilket som så skaffar man sig ett finansiellt utrymme man inte har laglig rätt till.
          Nåja, jag håller med om att det finns tveksamma utnämningar till denna regering. Men Reinfelt plockade ju in skattesmitare, horkarlar, svartjobbare, arbetsgivare till svartjobbare, och en utrikesminister med högst tvivelaktiga företagsförbindelser i Lundin oil.

Så, jag skulle nog inte glorifiera aliansen och spy galla över de rödgröna. Ala är av samma skrot och korn som befolkningen i övrigt

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 12-10-2014, 08:01
          Länk hit: #153

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Jubbe063 @ 11-10-2014, 22:55) *
          Så vitt jag vet är slarv ingen ursäkt för att följa gällande lagstiftning. Att inte betala TV-avgiften är också en form av förskingring av skattemedel, eller i alla fall en form av skatteflykt. Men vilket som så skaffar man sig ett finansiellt utrymme man inte har laglig rätt till.
          Nåja, jag håller med om att det finns tveksamma utnämningar till denna regering. Men Reinfelt plockade ju in skattesmitare, horkarlar, svartjobbare, arbetsgivare till svartjobbare, och en utrikesminister med högst tvivelaktiga företagsförbindelser i Lundin oil.

Så, jag skulle nog inte glorifiera aliansen och spy galla över de rödgröna. Ala är av samma skrot och korn som befolkningen i övrigt

Nej slarv är ingen ursäkt. Vi medborgare får inte heller slarvar. Inte heller räcker det med en ursäkt i stil med Jag trodde...... Vice statsministern och miljöminister bryter mot miljölagar.

Inte heller betraktar jag det som ungdomssynd när man förskingrar och fifflar. Klart alla ska får en chans till men inte skall en kriminell belastat styra som minister över oss.

Att man kollar alla nya minister nu är ju inget nytt, görs ju alltid oavsett vem som tillträder. Jag minns alla trådar här när alliansen kom och man letade efter fel hos den ena och den andra.

Jubbe det vore bra och du skrev i klartext vem du menar med alla dina hårda ord

Begriper inte heller varför man inte skall kunna prata politik utan att hacka på varandra. Alla har sina åsikter och det får man väl respektera. Sen ser jag ju alla för och nackdelar hos olika partier. Det finns ingen parti som är bara bra......

Elisabeth

Redigerat av Elisabeth-Västkustkolonisten: 12-10-2014, 17:36

Citera
          Piccante
          Inlägg 13-10-2014, 22:30
          Länk hit: #154

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Gita @ 08-10-2014, 18:35) *
          "Odemokratisk" kanske är inte rätt ord, men kan du komma på något bättre sätt att benämna en aktion där man försöker föra in vapen illegalt till den ena parten i en konflikt?
          Gita.

Om du till vapen räknar fotbollar och sagoböcker vilket det är embargo mot att införa så visst.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Gita
          Inlägg 14-10-2014, 08:18
          Länk hit: #155

Medlem

CITAT (Piccante @ 13-10-2014, 23:30) *
          Om du till vapen räknar fotbollar och sagoböcker vilket det är embargo mot att införa så visst.

Fast det där är faktiskt inte sant, det är ju välkänt att t.ex det skepp som utgick från Grekland hade vapen ombord.
          Gita

Här är mer att uppröras över , om man vill och orkar.

http://www.di.se/artiklar/2014/10/14/debat...s-dolda-agenda/

Fast en del föredrar förstås att skjuta budbäraren.

Gita

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 27-10-2014, 13:49
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 1 403
          Medlem nr: 23 407

Mitt första inlägg här, har inte läst tidigare inlägg.
          Ville bara säga att jag är imponerad av den nya regeringen! Verkligen rivstart med många mycket bra förslag. Dom sämst ställda är definitivt vinnare, sjuka arbetslösa ensamma mammor pensionärer och miljön. Och miljonärer är förlorare. Helt i min smak iaf.

Om nu SD får för sig att fixa nyval tror jag att dom blir hårt straffade för det och går samma väg som Ny demokrati gjorde. Tror inte ens dom är så dumma i nuläget.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 22-11-2014, 12:41
          Länk hit: #157

Medlem

Det verkar som om Anna Kinberg-Batra seglar upp som enda kandidat till ordförande i Moderaterna. Det slår mig en tanke - tänk om hon blir statsminister en gång, och skall åka på statsbesök, med en narr som följeslagare - hennes man David! Det hade suttit fint i salongerna, att medbringa en egen gammeldags narr! Visserligen borde det livas upp i polityren, men, men...någon måtta får det vara!

Citera
          Huggorm
          Inlägg 22-11-2014, 12:44
          Länk hit: #158

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Sossarna sparkade ju sin narr efter tio månader

Citera
          Bengalow
          Inlägg 22-11-2014, 13:03
          Länk hit: #159

Medlem

...och nu går Modsen på samma trick! Att ta lärdom är att utvecklas, men här lär det bli invecklas. Att kalla David Batra för komiker, är en skymf mot "näringen". Han är bara patetisk. Jag vet inte en enda gång jag hört honom, att han har varit rolig! Finns det någon här som skrattat åt hans "humor"?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-11-2014, 13:29
          Länk hit: #160

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Svårt att vara rolig med en sån fru whist.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

20 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 21:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon