Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

20 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Efter valet
          gunsta
          Inlägg 16-09-2014, 08:55
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 16-09-2014, 08:41) *
          Ang. A. Lööf, så fort en kvinna är framåt, har gott självförstående och står på sig då skall man klankar ner på henne.
          Gör en karl samma sak ja då är den ju så jädrans bra.
          Fram med flera lite kaxiga kvinnor, skulle behövas.

Det har du väldigt rätt i Elisabeth tummenupp.gif

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          malarmaster
          Inlägg 16-09-2014, 09:03
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 16-09-2014, 08:41) *
          Ang. A. Lööf, så fort en kvinna är framåt, har gott självförstående och står på sig då skall man klankar ner på henne.
          Gör en karl samma sak ja då är den ju så jädrans bra.
          Fram med flera lite kaxiga kvinnor, skulle behövas.

håller med,Annie har växt duktigt på det senaste året,och har visat att hon kan bita ifrån sig.
          Tillhör inte mitt parti men helt klart en smart och intelligent kvinna med stor potential.
          Bara att gratta centern! Ulf

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 16-09-2014, 15:11
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det gäller bara att bita i rätt sak.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Mjärden
          Inlägg 16-09-2014, 17:47
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 410
          Medlem nr: 79 127

CITAT (*Stintan* @ 15-09-2014, 15:28) *
          Tror också att många pensionärer med låga pensioner röstade på SD. Liksom en hel del invandrare.

Instämmer. Jag har hört denna kommentar mer än en gång; "Här har jag jobbat hela mitt liv och betalat skatt men har ändå sämre pension än en invandrare". Dessutom har jag träffat invandrare från 80 o 90-talet som varit mycket kritiska bla till "gräddfilen" in på arbetsmarknaden för nyanlända.

Obs. Det är mer än 13 % som är kritiska mot invandrings politikern har tex hört missnöje från säkra väljare på S.

Elisabeth; Nog är det väl fler privata vårdinrättningar som missköter sig än kommunala - i stort sett alla skandaler har gällt privata. Håller med V om att inga vinster skall få delas ut i privat vård o omsorg - överskottet skall föras över till nästa verksamhetsår och komma vårdtagarna tillgodo !

Citera
          Bengalow
          Inlägg 16-09-2014, 19:34
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Detta om inga vinster i vården är ett önsketänkande. Nu har vi privatiserat denna, och de som vill driva det är beroende av vinster - annars hade man inte gjort det. Att i stället förbjuda att pengarna förs utomlands till skatteparadis vore en sida. Maximera vinsterna är en annan, men hur skall det gå till? Det finns så många kryphål för någon som vill smita från sin skyldighet, speciellt inom bolagsförordningen. Jag har föreslagit att man får ta ut en viss vinst per anställd. Då kanske till och med antalet anställda ökar, och vården blir kanske bättre...!

Citera
          Huggorm
          Inlägg 16-09-2014, 20:22
          Länk hit: #26

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Spelar det någon roll om pengarna försvinner som vinst till ägarna för privata vårdinrättningar eller i byråkrati och ineffektivitet på offentliga? Så länge man får en viss mängd vård för pengarna är jag nöjd, sedan kan överskottspengarna få gå till vad de vill.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 16-09-2014, 20:39
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Jo, det spelar roll! Om pengar går till omåttligt rika i skatteparadis, eller betalas skatt för i Sverige. Jag är nog inte lika egoistisk i mitt tänkande som du - för mig gäller att alla skall ha lika mycket rätt till god vård, oberoende av hur mycket man taxerade för. Här drar jag mig inte för att åberopa socialdemokraternas slogan till valet: "Ett bättre Sverige för alla!".
          Jag inbillar mig att "nya arbetarpartiet" gick för långt i sin propaganda. Dom blev genomskådade av det stora flertalet - eller som en tant skrev vid förra valet: "Jag har fått sänkt pension, och då röstade jag ändå med moderaterna!"
          F-n så skönt att bli av med Carl Bildt - snyltaren!!!!!!! Hoppas bara att hans kärring också åker på en propp...eller bränner sig på vätesuperoxiden.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-09-2014, 05:32
          Länk hit: #28

Moderator

Men tänk om sossarnas försök att bilda regering havererar. Då måste alliansen försöka istället, med passivt stöd av SD på samma vis som förra mandatperioden. Och eftersom Reinfeldt skall sluta kanske han låter någon annan ta statsministerposten. Anders Borg vill inte så Carl Bildt stiger då fram och gör sin plikt. Eftersom posten till utrikesminister då blir ledig kanske han ger den åt sin hustru, så har vi båda i täten de nästa fyra åren (minst).

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-09-2014, 06:45
          Länk hit: #29

Medlem

Om inte S kan bilda en regering blir det nyval. S+MP+V fäller hur lätt som helst en högerregering, den blir ännu svagare. Jag förstår att C och FP är sura över valförlusten men de borde tänka på Sverige också. De kan säkert få ett litet ben att gnaga på som tack för hjälpen.

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 17-09-2014, 07:46
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Gossen Ruda @ 17-09-2014, 07:45) *
          Om inte S kan bilda en regering blir det nyval. S+MP+V fäller hur lätt som helst en högerregering, den blir ännu svagare. Jag förstår att C och FP är sura över valförlusten men de borde tänka på Sverige också. De kan säkert få ett litet ben att gnaga på som tack för hjälpen.

Fast ett litet ben att gnaga på räcker inte långt. Löfven får nog ge i stort allt vad c och Fp vill ha om det skall vara lönt för dem att spräcka Alliansen. Tror nog att Alliansen är mer intresserad av samla sina styrkor med tanke på att det är val igen senast om fyra år än att hjälpa Löfven.
          Gita

Citera
          malarmaster
          Inlägg 17-09-2014, 07:48
          Länk hit: #31

Medlem

c och fp tänker på Sverige! Men de sitter inte längre i regeringsställning utan det uppdraget har nu gått till löfven som i valrörelsen lovade ett rödgrönt alternativ bestående av s+mp och ev . v något som v antagit att de i någon form skall vara med.
          Nu blev ju valresultatet sådant att ingendera blocket får majoritet .
          Skall då allianspartier ställa upp och stötta s som kommer att föra en motsatt politik mot alliansens?
          Skulle mitt parti,fp stötta Löfven och hjälpa honom att rasera det som alliansen byggt upp kommer jag att byta parti.
          Svenska folket röstade på ett regeringsskifte,valet är över. Nu är det löfvens ansvar att bilda regering,han har sina stödpartier som gemensamt jobbade för regeringsskifte.
          Skyffla inte över ansvaret på alliansen!
          Det finns ju trots allt nu en stor gruppering i riksdagen som ingen pratar med.Nästa val om politikerna fortsätter som de gör kommer denna gruppering att vara större!
          I förlängningen hotar ett nyval och det är kanske det bästa för att få en klar majoritet.
          Jag har förutspått ett nyval inom ett år då jag inte ser att löfven kommer att kunna föra någon politik överhuvudtaget med den mandatfördelning som nu är.
          Alliansen hade det svårt senaste 4 åren då man i princip var blockerad i riksdagen,många viktiga beslut och åtgärder fick läggas på hyllan
          Löfven har ännu mindre stöd i riksdagen och jag ser ingen anledning för att allianspartierna skall lägga ner sina röster av hänsyn till s . Det är just sveriges framtid det handlar om .
          Att Reinfeldt och borg nu försvinner är sorgligt både för alliansen men särskilt för m.
          Dock öppnar det kanske upp för mer pragmatiska politiker som kan se sd som ett riksdagsparti.
          13% har röstat sd i riksdagen,i min kommun har 21% röstat sd,i flera andra kommuner ännu högre siffror!
          Skall vi helt ignorera alla dessa medborgare?
          De kommer att få ännu mer uppmärksamhet i nästa val,se våra grannländer. Ulf

Citera
          Pirum
          Inlägg 17-09-2014, 15:37
          Länk hit: #32

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (Huggorm @ 15-09-2014, 17:26) *
          Förr var det arga unga män utan högre utbildning som röstade SD, men så är det inte längre. Idag är det folk i alla åldrar, av båda kön och från olika samhällsklasser. Till och med många invandrare.

Enligt SVTs vallokalsundersökning har SD ungefär samma stöd från europeiska invandrare som personer födda här av svenskar, däremot har de svagare stöd i gruppen som kommer från ickeeuropeiska länder, där har de bara typ 5% av rösterna. Dessutom finns det många i andra partier som tycker om SDs invandringspolitik. Jag, som är åt vänster, befarar att något borgerligt parti strax plockar upp frågan, lyfter på locket, drar till sig några hundratusen SD- och S-väljare, och vips har vi en Allians som kan styra med passivt stöd av SD efter nästa val (när det nu blir).

Tino Sanandaji, som jag inte har så bra koll på, skriver i (något högervridna) tidningen Realtid där det görs klart att moderaternas väljare inte stödjer Reinfeldts invandringspolitik, och att det kan bli rättning höger där med annan partiledare. http://www.realtid.se/ArticlePages/201409/...ltid981.dbp.asp

CITAT
          S och M kunde säkert ha kunnat regera ihop, särskilt som Reinfeldt stiger åt sidan så de slipper bråka om statsministerposten. Men vad händer då i nästa val? Väljarna kommer fly från S och M, folk vill inte att alla partier skall vara likadana. De vill ha alternativ och tydliga skillnader. Det skulle alltså gynna både SD och V.
          Absolut, och Fi. Nästa val kan bli MYCKET intressant, huff.

F.ö vet jag inte om Annie Lööf bedöms hårdare eller mjukare som kvinna än om hon varit man, vi kan väl åtminstone gissa att om Löven kommit med en lunta papper, gått fram för att läxa upp Lööf, då hade han nog fått avgå som valets stora förlorare.

Redigerat av Pirum: 17-09-2014, 15:38

--------------------
          zon2.5

Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-09-2014, 17:05
          Länk hit: #33

Moderator

CITAT (Gossen Ruda @ 17-09-2014, 07:45) *
          Om inte S kan bilda en regering blir det nyval. S+MP+V fäller hur lätt som helst en högerregering, den blir ännu svagare.

Hur då? De har ju inte 50%. Allt hänger på vad SD lägger sina mandat på.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 17-09-2014, 18:10
          Länk hit: #34

Medlem

precis,nu låtsas alla att sd inte finns.Man försöker bortse från att de har många stolar och kan nu inte längre nonchaleras.de kan stoppa löfven i precis vilken omröstning de vill om alliansen inte lägger ner sina röster.
          Precis som de gjorde med alliansens politik den gångna mandatperioden.
          Kan inte löfven fixa en majoritet för sin politik är det lönlöst att regera,det blir bara ett förvaltarskap sådant som vi redan haft i 4 år.
          Bättre då att se vad sd egentligen vill ha,allt handlar ju inte om invandringspolitiken i deras program. ulf

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-09-2014, 19:17
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (Huggorm @ 17-09-2014, 18:05) *
          Hur då? De har ju inte 50%. Allt hänger på vad SD lägger sina mandat på.

Just det. Men utan SD:s hjälp är den rödgröna sidan större än den blågröna. Vad gäller SD:s politik så har de oftast en åsikt i alla frågor men det är invandringen som är huvudfrågan för dem.

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-09-2014, 19:32
          Länk hit: #36

Moderator

CITAT (Gossen Ruda @ 17-09-2014, 20:17) *
          Just det. Men utan SD:s hjälp är den rödgröna sidan större än den blågröna.
          Alliansen och de rödgröna är lika hjälplösa eftersom ingen av dom når majoritet. Men eftersom SD tenderar att hålla med alliansen oftare så borde det laget ha en något större chans att lyckas regera. Men det är fortfarande för osäkert, man kan inte bara lägga fram budgetförslag och hoppas på att SD skall hålla med.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-09-2014, 21:43
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Huggorm @ 17-09-2014, 20:32) *
          Alliansen och de rödgröna är lika hjälplösa eftersom ingen av dom når majoritet. Men eftersom SD tenderar att hålla med alliansen oftare så borde det laget ha en något större chans att lyckas regera. Men det är fortfarande för osäkert, man kan inte bara lägga fram budgetförslag och hoppas på att SD skall hålla med.

Nej, man måste komma överens innan. Eller på något sätt få en majoritet.

--------------------

Citera
          Carl
          Inlägg 18-09-2014, 07:35
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Tror att ingen av de borgerliga partierna vill ha omval. Definitivt inte Moderaterna som saknar en ledning!
          Så det är troligt att de röstar på S budget.

Citera
          Gita
          Inlägg 18-09-2014, 08:08
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Carl @ 18-09-2014, 08:35) *
          Tror att ingen av de borgerliga partierna vill ha omval. Definitivt inte Moderaterna som saknar en ledning!
          Så det är troligt att de röstar på S budget.

Tror inte heller att någon vill ha omval, däremot får nog s + mp modifiera sin budget en del om allianspartierna skall kunna acceptera den.
          Gita

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 18-09-2014, 08:49
          Länk hit: #40

Medlem

Jag tror att vi alla är överrens där, det sista de skadeskjutna allianspartierna vill ha är omval. Därför får de nog bita i det sura äpplet och släppa fram S. En tid åtminstone.

--------------------

Citera

20 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 22:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon