Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

20 sidor V  « < 9 10 11 12 13 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Efter valet
          Huggorm
          Inlägg 03-12-2014, 10:15
          Länk hit: #201

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Jag är glad att det inte är mitt ansvar att lösa denna kris, för de har målat in sig ordentligt i var sitt hörn. Jag tror det bästa alternativet vore om alliansen fick regera, med passivt stöd från de andra partierna. Men det kräver att S eller MP släpper igenom deras budget, för SD sade ju igår att de inte tänker göra det "gratis" i fortsättningen.

Citera
          pejori
          Inlägg 03-12-2014, 10:37
          Länk hit: #202

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (malarmaster @ 02-12-2014, 17:58) *
          statsminister och partiledarposter är helt olika saker.
          vice statsminister är Åsa Romson, mp och det troliga är att hon är arbetslös imorgon.
          löfven håller en presskonferens nu kl. 18 och det troliga är att han ombildar regeringen. ulf

Åsa Romsons utnämning hade jag missat. smile.gif

Tänkte närmast på en ersättare som partiledare, när jag nämnde Margot Wallström.
          Tror många kan tänka sig henne som partiledare.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Huggorm
          Inlägg 03-12-2014, 10:54
          Länk hit: #203

Moderator

CITAT (pejori @ 03-12-2014, 10:37) *
          Åsa Romsons utnämning hade jag missat. smile.gif

Tänkte närmast på en ersättare som partiledare, när jag nämnde Margot Wallström.
          Tror många kan tänka sig henne som partiledare.
          Hon kan väll duga, fram till valet 2018. När sossarna gör fiasko igen kommer hon säkert att få avgå

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-12-2014, 11:08
          Länk hit: #204

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jag tycker inte Löfvén målat in sig i något hörn, han försöker få med andra partier i en överenskommelse men de vägrar. Utom möjligen SD. Detta trots att högern inte har något eget alternativ. Undrar vad de vill ha? Nyval? Hoppas i så fall att både C och KD åker ur riksdagen då, det har de förtjänat.

Redigerat av Gossen Ruda: 03-12-2014, 11:13

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 03-12-2014, 16:59
          Länk hit: #205

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Gossen Ruda @ 03-12-2014, 11:08) *
          Jag tycker inte Löfvén målat in sig i något hörn, han försöker få med andra partier i en överenskommelse men de vägrar. Utom möjligen SD. Detta trots att högern inte har något eget alternativ. Undrar vad de vill ha? Nyval? Hoppas i så fall att både C och KD åker ur riksdagen då, det har de förtjänat.
          löfvens enda chans att få ha regeringsmakten kvar är att ombilda,prata ihop sig med alliansen i sakfrågor samt skippa v och mp:s budgetkrav.
          det kommer att bli en urvattnad s-budget med inslag av alliansens frågor men för Sveriges del hade det varit det bästa då alliansen inte sitter i regering.
          löfven gjorde misstaget att ta för givet både vad SD skulle göra samt att det skulle kunna gå att splittra alliansen.Han la fram en ren vänsterbudget som går stick i stäv med alliansen och sen tror dumskallen att han skall få stöd av alliansen för det.
          Alliansen lovade FÖRE valet att man hur det än går kommer man att lägga en gemensam budget baserad på sina vallöften.Det har man nu gjort,alliansen uppfyller nämligen sina löften och löfven fattar noll.
          Var någonstans räknade han fel? Är det flumskolans matematik som gjort att han inte kan räkna mandat?
          han kunde väl tagit hjälp av magister Fridolin med matten.
          sitter man i en minoritet måste man ta hänsyn till oppositionen,kanske den läxan nu gått in. Ulf

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-12-2014, 17:15
          Länk hit: #206

Medlem

Vad jag kommer ihåg har alliansen kategoriskt avvisat alla inviter från S ända från valnatten. Svårt att lägga fram en gemensam budget då.

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 03-12-2014, 17:15
          Länk hit: #207

Moderator

Nu skall vi först se hur nyvalet går, mandatfördelningen kanske blir annorlunda denna gång och därmed ändrar förutsättningarna helt.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-12-2014, 17:51
          Länk hit: #208

Medlem

Jo. Löfvén har nog insett att det inte går att komma överens med högern. Jag tror dock inte för ett ögonblick att alliansen kan komma tillbaka, öka sina röster med 25%, de hade under 40% i valet. Svårt för vänstern också men lite lättare. Kommer FI in i riksdagen är det bara några procent kvar. Mycket kan dock hända.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-12-2014, 18:21
          Länk hit: #209

Medlem

Tittade på Rapport och fick ett gott skratt. De hade plockat upp partiledarna för SD, C, FP och M. Alla sa de att det är statsministerns ansvar, de kan sin innantill-läxa. De har alltså inget ansvar? Nej, de är totalt ansvarslösa. rotfl.gif crazy.gif

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 03-12-2014, 18:32
          Länk hit: #210

Moderator

Klart det är regeringens och statsministerns ansvar att skapa en budget som är tillräckligt attraktiv för att få majoritet i riksdagen. Är det oppositionens ansvar att godta vilka dumheter som helst?

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-12-2014, 18:45
          Länk hit: #211

Medlem

Som jag skrev ovan, allianspartierna var helt negativa redan från valnatten långt innan budgeten lagts. Vet inte om hade velat regera med stöd av SD? Får inte Löfvén någon möjlighet att skapa en majoritetsregering efter nyvalet tror jag inte att han vill fortsätta. Vad händer då? ALLA partier i riksdagen har ett ansvar att landet fungerar, det är ingen sandlåda.

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 03-12-2014, 18:59
          Länk hit: #212

Moderator

CITAT (Gossen Ruda @ 03-12-2014, 18:45) *
          Som jag skrev ovan, allianspartierna var helt negativa redan från valnatten långt innan budgeten lagts. Vet inte om hade velat regera med stöd av SD? Får inte Löfvén någon möjlighet att skapa en majoritetsregering efter nyvalet tror jag inte att han vill fortsätta. Vad händer då? ALLA partier i riksdagen har ett ansvar att landet fungerar, det är ingen sandlåda.
          Tja, SD kräver inflytande i en enda fråga, vilket är billigt med tanke på att de är tredje största parti. Jag tycker att båda blocken borde diskutera med SD.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-12-2014, 19:30
          Länk hit: #213

Medlem

CITAT (Huggorm @ 03-12-2014, 18:59) *
          Tja, SD kräver inflytande i en enda fråga, vilket är billigt med tanke på att de är tredje största parti. Jag tycker att båda blocken borde diskutera med SD.

Du är rolig du. Jag avslutar diskussionen med dig.

Edit: Tittade mer på Rapport och hörde samma sak igen. Löfvén har gång på gång försökt komma överens med allianspartierna men de har hela tidan avvisat alla inviter och hänvisat till att han har ansvaret. Såna jävla puckon, hur skall han kunna regera under såna förutsättningar? Själva är de handlingsförlamade.

Redigerat av Gossen Ruda: 03-12-2014, 20:15

--------------------

Citera
          malarmaster
          Inlägg 03-12-2014, 21:40
          Länk hit: #214

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 03-12-2014, 19:30) *
          Du är rolig du. Jag avslutar diskussionen med dig.

Edit: Tittade mer på Rapport och hörde samma sak igen. Löfvén har gång på gång försökt komma överens med allianspartierna men de har hela tidan avvisat alla inviter och hänvisat till att han har ansvaret. Såna jävla puckon, hur skall han kunna regera under såna förutsättningar? Själva är de handlingsförlamade.
          tittade du på agenda hade du fått en annan uppfattning.
          Alliansen meddelade efter valnatten och har sagt hela tiden att de driver sin politik.
          Att man skulle lägga fram sin budget sa man före valet .
          om man vill ha blocköverskridande överenskommelser måste man bjuda till. Löfven vände sig till v och har lagt fram en v-budget.Något som givetvis är oacceptabelt för alliansen.Löfven bröt dessutom de tidigare överenskommelser som mp och s hade i olika frågor med alliansen.
          något som du Ruda inte tycks förstå är att som politiskt parti driver man sina frågor ÄVEN i opposition.
          Det är statsministerns ansvar att få igenom sin politik och finansieringen för den.
          Alliansen kommer nu att gå till val på sin politik. Huruvida det blir någon förändring den 22 mars återstår att se.
          Jag för min del tror att alliansen kommer tillbaks,sossebudgeten är det sämsta som kan hända Sverige.
          hade löfven tagit sitt ansvar hade han ombildat regeringen,skippat mp och v och satt sig ner med alliansen istället. Då hade vi förmodligen sett en del av s-budget finnas kvar men även att alliansens hjärtefrågor fått fortsätta.
          löfvens taktik har varit att splittra alliansen,det har inte funkat och att överhuvudtaget gå till riksdagen med en budget som det inte finns majoritet för är ju inte bara löjligt,det är minst sagt korkat.
          Redan efter löfvens regeringsbildning har sannolikheten för detta uppkomna läge varit nästan 100 %.
          Samarbetsmannen,den duktige förhandlaren har visat sig vara novis på politik.
          Han har gjort nästan samtliga misstag man kan göra i politiken. Man gör sig inte ovän med de man vill samarbeta med... Ulf

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-12-2014, 23:04
          Länk hit: #215

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Synd att du är aå enögd malarmaster men något annat är ju inte att vänta. Alliansföreträdarna har bara betett sig bansligt och omoget ansvarslöst och spelar SD i händerna. Sverige har inte råd med sånt här trams. Ingen regering kan klara sig utan samarbete över blockgränserna såvida man inte börjar samarbeta med SD och det vill ju ingen.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          malarmaster
          Inlägg 04-12-2014, 07:43
          Länk hit: #216

Medlem

Nej,stintan. enögdheten finns på vänstersidan.
          Det är INTE oppositionens roll att driva regeringens politik.Det gjorde inte s innan valet utan man drev sin oppositionspolitik,även de använde sd när de bröt ut förslag ur alliansens budget.

samarbete som Löfven använt som mantra innebär att man ger och tar,det har inte löfven gjort utan enl. uppgift från allianspartiernas ledare dikterar löfven vad som gäller.
          Den situation som nu uppkommit förutsåg jag och de flesta politiskt insatta redan på valnatten.
          det räcker med att räkna mandat.
          För att få igenom sin politik krävs en majoritet i riksdagen. Alliansen räknade och såg att det inte går.Löfven räknade och valde att bilda regering.
          Det rätta hade ju varit att redan från början snackat med alliansen, s+alliansen hade funkat.
          Istället valde Löfven en kraftig vänstersväng som det INTE finns majoritet för. SD ignoreras trots att de är vågmästare och tredje största parti. Vill man ignorera dem MÅSTE man ha en majoritet.
          Nu kommer ett extraval och jag är helt övertygad om att när debatten kommer igång så kommer det att resultera i en kvinnlig statsminister 22 mars.
          valdeltagandet blir troligen lägre och det är vänstersidan som missgynnas av det.

Blev glad när jag såg att Nyamko Sabuni är tillbaks på barrikaderna. Alliansen kommer att mobilisera kraftigt och denna gång kommer det att räcka ända fram. de ökade hela tiden under förra valets slutspurt men tappet till sd blev för stort.
          månne det är vänstern som tappar nu. Löfvens budget är ingen bra röstdragare.
          inskränkningar på RUT,kvinnorna i den branschen lär ha lätt att välja,höjning av arbetsgivaravgifter för unga,lätt val för de ungdomar som har svårt att få jobb, skattehöjningar, underfinansierad budget som på sikt kommer att höja skatter,nya energiskatter m.m.
          Arbets och tillväxtfientlig , motsatsen till vad Sverige behöver.
          Som Kinberg-Batra sa efter att alliansens budget vunnit: Rätt budget, fel regering.
          Det rättas nu till genom extravalet, Löfven behöver lära sig mer om hur politik bedrivs och funkar.
          Det går inte genom att som fackpampen gör, diktera sina villkor. Ulf

Citera
          Huggorm
          Inlägg 04-12-2014, 08:48
          Länk hit: #217

Moderator

CITAT (malarmaster @ 04-12-2014, 07:43) *
          Blev glad när jag såg att Nyamko Sabuni är tillbaks på barrikaderna.

Kul tummenupp.gif Jag har väl aldrig varit folkpartist men jag måste säga att ni har många av de bästa politikerna.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-12-2014, 08:49
          Länk hit: #218

Medlem

Optimisten malarmaster har talat. laugh.gif Vad du inte kommer ihåg är att allianspartierna redan på valnatten slog fast att de inte kunde tänka sig att samarbeta med S, hur skulla Löfvén då göra? Han försökte men alliansen redan hade målat in sig i sina hörn. Förmodligen får något eller några av partierna krypa till korset och till slut samarbeta. Jag tror inte att vi får något segrande block efter extravalet. De rödgröna är dock närmast, alliansen har längre väg att gå och troligen kommer KD att åka ur riksdagen.

Redigerat av Gossen Ruda: 04-12-2014, 08:50

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 04-12-2014, 08:59
          Länk hit: #219

Moderator

CITAT (Gossen Ruda @ 04-12-2014, 08:49) *
          Optimisten malarmaster har talat. laugh.gif Vad du inte kommer ihåg är att allianspartierna redan på valnatten slog fast att de inte kunde tänka sig att samarbeta med S, hur skulla Löfvén då göra? Han försökte men alliansen redan hade målat in sig i sina hörn. Förmodligen får något eller några av partierna krypa till korset och till slut samarbeta. Jag tror inte att vi får något segrande block efter extravalet. De rödgröna är dock närmast, alliansen har längre väg att gå och troligen kommer KD att åka ur riksdagen.
          KD blir kvar, deras väljare har större sannolikhet för att orka gå och välja vid ett extraval. Sossarnas är latast i det sammanhanget, enligt sakkunniga på SVT:s nyheter.

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 04-12-2014, 11:18
          Länk hit: #220

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

Det spelar väl ingen roll vad som hände före tisdagen. Ty i tisdags släppte SD en bomb som totalt ändrade alla praxis och kytum som gällt. Dvs att de tänker fälla varenda regering som inte gör som de säger. Detta genom att frångå praxis att lägga ner sina röster om deras budget inte vinner. Detta var första gången i historien som detta skedde. Och de röstade inte heller på aliansens budget för att de tycker att den är bra utan bara för att fälla sittande regering. Snacka om sandlåda.

Citera

20 sidor V  « < 9 10 11 12 13 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 21:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon