CITAT (Gossen Ruda @ 03-12-2014, 19:30)

Du är rolig du. Jag avslutar diskussionen med dig.
Edit: Tittade mer på Rapport och hörde samma sak igen. Löfvén har gång på gång försökt komma överens med allianspartierna men de har hela tidan avvisat alla inviter och hänvisat till att han har ansvaret. Såna jävla puckon, hur skall han kunna regera under såna förutsättningar? Själva är de handlingsförlamade.
tittade du på agenda hade du fått en annan uppfattning.
Alliansen meddelade efter valnatten och har sagt hela tiden att de driver sin politik.
Att man skulle lägga fram sin budget sa man före valet .
om man vill ha blocköverskridande överenskommelser måste man bjuda till. Löfven vände sig till v och har lagt fram en v-budget.Något som givetvis är oacceptabelt för alliansen.Löfven bröt dessutom de tidigare överenskommelser som mp och s hade i olika frågor med alliansen.
något som du Ruda inte tycks förstå är att som politiskt parti driver man sina frågor ÄVEN i opposition.
Det är statsministerns ansvar att få igenom sin politik och finansieringen för den.
Alliansen kommer nu att gå till val på sin politik. Huruvida det blir någon förändring den 22 mars återstår att se.
Jag för min del tror att alliansen kommer tillbaks,sossebudgeten är det sämsta som kan hända Sverige.
hade löfven tagit sitt ansvar hade han ombildat regeringen,skippat mp och v och satt sig ner med alliansen istället. Då hade vi förmodligen sett en del av s-budget finnas kvar men även att alliansens hjärtefrågor fått fortsätta.
löfvens taktik har varit att splittra alliansen,det har inte funkat och att överhuvudtaget gå till riksdagen med en budget som det inte finns majoritet för är ju inte bara löjligt,det är minst sagt korkat.
Redan efter löfvens regeringsbildning har sannolikheten för detta uppkomna läge varit nästan 100 %.
Samarbetsmannen,den duktige förhandlaren har visat sig vara novis på politik.
Han har gjort nästan samtliga misstag man kan göra i politiken. Man gör sig inte ovän med de man vill samarbeta med... Ulf