Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

20 sidor V  « < 15 16 17 18 19 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Efter valet
          Bengalow
          Inlägg 12-12-2014, 16:08
          Länk hit: #321

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Det är ingen risk, men när folk vräker ur sig så som du gör, så blir jag heligt förbannad. Att generalisera över människor, som ger sitt allt, för att andra skall få det bättre, och till yttermera kalla dem maffia är grundligen förtal. Du borde skämmas över att uttrycka dig på det viset, så moderator du är!

Redigerat av Bengalow: 12-12-2014, 16:08

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-12-2014, 16:13
          Länk hit: #322

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Känns som om du tar upp den saken just nu för att försöka skyla över något annat?

Citera
          gunsta
          Inlägg 12-12-2014, 16:14
          Länk hit: #323

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

CITAT (Huggorm @ 12-12-2014, 11:16) *
          Skall vi döpa om tråden till "Tråden för pajkastning och personliga angrepp"?

OT: Bra förslag Huggorm - synd att en tråd med ett angeläget och intressant ämne blir så misshandlad och förstörd - trådar som urartar på detta vi gör ju att odlas forum känns mindre och mindre intressant.
          Jag kommenterar sällan eller aldrig - men jag vill läsa - och jag vill helst läsa vettiga och sansade inlägg. Men icke ...

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Gita
          Inlägg 12-12-2014, 16:43
          Länk hit: #324

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (*Stintan* @ 12-12-2014, 11:59) *
          Hahahaha när såg man dig skriva något konstruktivt sist? Måste man gilla David Batra om man är moderat så tycker jag synd om er. Man kan ju hoppas att han inte blir en black om foten för sin fru men han kanske får munkavel nu.

Men hej på dig!
          Som så många andra måste du tyvärr ha en lite problem med läsförståelsen, jag har ju inte påstått på något sätt att man måste gilla David Batra. Det jag vände mig emot var det ynkliga sättet att använda sig av Batra för att komma åt en politiker som man tydligen inte gillar i stället för att sakligt bemöta det Anna Kinberg Batra står för. Själv gillar jag henne och tror att hon kommer att bli en bra moderatledare och värdig efterträdare till Reinfeldt.
          Sen Stintan, Stintan, du måste väl ändå veta att allt är relativt och mina inlägg är väldigt konstruktiva i relation till mycket annat, bl.a. det citerade.
          Gita

Citera
          hattstugan
          Inlägg 12-12-2014, 16:43
          Länk hit: #325

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

OM TONEN SKÄRPS OCH NI ÅTERGÅR TILL ATT DISKUTERA POLITIKEN OCH INTE PERSON SÅ FÅR TRÅDEN VARA KVAR!!
          ANNARS TAS DEN BORT!
          /MODERATOR

Citera
          Gita
          Inlägg 12-12-2014, 16:50
          Länk hit: #326

Medlem

CITAT (Bengalow @ 12-12-2014, 14:49) *
          Att du inte riktigt tycker, att det är samma sak visar bara på att du inte tar åt dig det minsta. Du är moderat(or) på detta forum, och det borde tygla dig till ett visst ansvar i hur man uttrycker sig. Ditt angrepp på facket är otroligt lågt - rent av okunnigt. Du visar att du inte har det minsta begrepp om vad facket har betytt/betyder för Sverige och en grupp av människor, som Gita kallar för oskolade och ohanterliga i salongerna. Folk vet inte ens att man skall låta lillfingret stå rätt ut, när man dricker te, och inte sörpla. Fy på dessa obildade vrak. Och du håller med, i din skogskoja...

Vad jag har kallat folk i denna tråd vill jag att du framhåller och bevisar. Att jag är med i facket, som du kallar maffia, tar jag åt mig med vredesmod. Du skall veta, att du försöker förgöra en stridshingst! Du vet inte någonting mer, än att vara egoistisk - ditt rättesnöre är "förse dig själv, och skit i andra!". Det kallas asocialt i umgängestermer, och det är hela grejen med moderatpolitik, som du vurmar för.

Är det åsikter och uttryckssätt enligt ovan som facket står för så håller jag fullständigt med huggorm.

Lite mer bildning och stil än så tror jag till och med arbetarklassen har (OBS! det senaste är ironisk uttryckt, i fall Bengan inte förstår detta heller.)
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 12-12-2014, 18:50
          Länk hit: #327

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Tråden funkade bra tills Gita klampade in och roade sig med sina provokativa insinuanta elakheter. Översittarfasoner som inte är värda att bemöta.!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-12-2014, 19:28
          Länk hit: #328

Moderator

CITAT (*Stintan* @ 12-12-2014, 18:50) *
          Tråden funkade bra tills Gita klampade in och roade sig med sina provokativa insinuanta elakheter. Översittarfasoner som inte är värda att bemöta.!
          Och ändå kunde inte folk låta det passera obemärkt.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 12-12-2014, 19:35
          Länk hit: #329

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Satt en bra stund på fingrarna smile.gif och tänker så göra fortsättningsvis också.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gita
          Inlägg 13-12-2014, 10:22
          Länk hit: #330

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 12-12-2014, 19:35) *
          Satt en bra stund på fingrarna smile.gif och tänker så göra fortsättningsvis också.

Det kanske skulle fungera riktigt bra om du,Bengan och Rudan lät även dem som inte delar era värderingar till punkt och pricka komma till tals. Att bara tala om översittarfasoner så snart någon (dvs. jag, övriga oliktänkare har ju i stort sett lämnat forumet) framför något som inte passar är verkliga översittarfasoner och ett enkelt sätt att ta död på all form av dialog och debatt.
          Gita

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 14-12-2014, 22:39
          Länk hit: #331

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Är klasskampen avslutad så vi kan gå vidare? Intressant inhopp av Göran Persson. Han har nog rätt i att S+M skulle kunna vara ett alternativ, om detta omaka par kan samsas. Att FP och C står till höger om M stämmer nog också, eller också är det bara partiledarna som gapar. Så som läget är just nu, och jag tror inte det kommer att förändras så mycket, är det bara S+M som tillsammans kan bilda en majoritetsregering. Alla övriga möjligheter innebär 3-5 ingående partier.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 15-12-2014, 00:14
          Länk hit: #332

Moderator

CITAT (Gossen Ruda @ 14-12-2014, 22:39) *
          Är klasskampen avslutad så vi kan gå vidare? Intressant inhopp av Göran Persson. Han har nog rätt i att S+M skulle kunna vara ett alternativ, om detta omaka par kan samsas. Att FP och C står till höger om M stämmer nog också, eller också är det bara partiledarna som gapar. Så som läget är just nu, och jag tror inte det kommer att förändras så mycket, är det bara S+M som tillsammans kan bilda en majoritetsregering. Alla övriga möjligheter innebär 3-5 ingående partier.
          Problemet är att moderaterna blir den mindre parten i en sådan regering. Efter att ha varit ledaren för alliansen i åtta år tror jag inte de har lust med det, men det underlättar förstås att de får en ny partiledare samtidigt. Reinfeldt hade aldrig gått med på att bli andreman. Sedan kan ett samarbete mellan S och M ge väljarflykt. Många människor vill se tydliga alternativ och då väljer de sannolikt något annat än den stora odefinierbara klumpen i mitten.

Mitt förslag vore att Löfven får stiga åt sidan och Göran Persson får komma tillbaka. Tror han skulle tycka om det nu när han fått vila ut ordentligt. rolleyes.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 15-12-2014, 07:14
          Länk hit: #333

Medlem

Man får acceptera verkligheten. S är faktiskt största partiet. Varken vänster eller höger kommer nånsin att få egen majoritet i riksdagen.

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 15-12-2014, 09:21
          Länk hit: #334

Moderator

Om moderaterna kunde få finansministerposten kanske de vore nöjda. Finanser och budgetdisciplin har ju ändå aldrig varit sossarnas paradgren.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 15-12-2014, 09:37
          Länk hit: #335

Medlem

Säg inte det. Det var Göran Perssons regering som fick Sverige på rätt sida efter borgarnas misskötsel med Fibble, förlåt Wibble i spetsen.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 22-12-2014, 18:33
          Länk hit: #336

Medlem

Nu verkar det som om alliansen har fattat allvaret så de börjar prata med varandra. Kanske har den senaste opinionsmätningen bidragit, KD rasar hela tiden så högersidan blir mindre och mindre.

--------------------

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 23-12-2014, 07:11
          Länk hit: #337

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Gossen Ruda @ 15-12-2014, 09:37) *
          Säg inte det. Det var Göran Perssons regering som fick Sverige på rätt sida efter borgarnas misskötsel med Fibble, förlåt Wibble i spetsen.

Ja visst han förstörde i alla fall vår sjukvård och snodde våra pensionspengar. Han skulle bara låna dom men dom kom aldrig tillbaka

Citera
          malarmaster
          Inlägg 23-12-2014, 07:57
          Länk hit: #338

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Gossen Ruda @ 22-12-2014, 18:33) *
          Nu verkar det som om alliansen har fattat allvaret så de börjar prata med varandra. Kanske har den senaste opinionsmätningen bidragit, KD rasar hela tiden så högersidan blir mindre och mindre.

Man pratar knappast sakpolitik utan om hur man skall göra ett regelverk som tillåter en minoritetsregering att få igenom en budget. Enl. nyheterna skall ett regelverk inrättas som innebär att man bara får rösta en gång på ett förslag,dvs man kan inte göra som sd,rösta först på sitt eget sedan på någon annans. Alltså det som tidigare kallats praxis skall nu bli en bindande regel.
          Det skulle innebära att Löfven skulle kunna sitta kvar och så småningom få igenom egna budgetar.
          Inför 2015 får han regera på alliansbudgeten.
          Återstår att se vad som de kommer överens om. Ulf

Citera
          jaj-51
          Inlägg 23-12-2014, 08:20
          Länk hit: #339

Gäster

CITAT (malarmaster @ 23-12-2014, 07:57) *
          Man pratar knappast sakpolitik utan om hur man skall göra ett regelverk som tillåter en minoritetsregering att få igenom en budget. Enl. nyheterna skall ett regelverk inrättas som innebär att man bara får rösta en gång på ett förslag,dvs man kan inte göra som sd,rösta först på sitt eget sedan på någon annans. Alltså det som tidigare kallats praxis skall nu bli en bindande regel.
          Det skulle innebära att Löfven skulle kunna sitta kvar och så småningom få igenom egna budgetar.
          Inför 2015 får han regera på alliansbudgeten.
          Återstår att se vad som de kommer överens om. Ulf

Hjälper inte!

SD kan rösta på vilken budget de vill!

Jag tror de är smarta. Riksdagen lär inte ens får ta ställning till SD budgeten och därmed behåller sin roll som vågmästare.

Naivt att inte gilla demokrati.

Kanske den gamla ordningen där besluten togs med hjälp av lottning är ett alternativ ....

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-12-2014, 10:13
          Länk hit: #340

Medlem

Det är mera prat om att man bara får rösta på sin egen budget. OM uppgifterna stämmer, ingen vet. Sen är det tveksamt om man kan kalla det för demokrati när ett litet parti på 12-13% kan skapa kaos i en parlamentarisk demokrati. Fast det är lite kul att det var alliansen som till slut kröp till korset för att prata om saken. S har enligt deras uppgifter aldrig stängt dörren medans alliansens partiledare kaxigt har sagt att "det är statsministerns ansvar" och bla bla bla. Det hör man inte längre. Lövfén har taktiskt väntat ut detta. Han är inte dum.

--------------------

Citera

20 sidor V  « < 15 16 17 18 19 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 15:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon