Curlingbarnet bredvid mig hade inbrott i helgen. Hon var tydligen inte hemma, någon hade pangat rutan i altandörren med en sten och kommit in. Vet ej om något stulits, vi har ju ingen kontakt. Jag är dock inte så rädd för inbrott, det är mycket svårare hos mig. Hon hade visserligen larm som förmodligen hade tjutit, men larm förhindrar inga inbrott. Det tar bara några minuter att snabbt springa igenom huset och rafsa åt sig datorer och liknande. Larm indikerar däremot att det kanske finns värdesaker i huset. Altandörr är rena inbjudan till tjuvar, tydligen fanns det inget ordentligt lås på den. Jag har ordentliga lås på ingångsdörren och källardörren. Skyddsjärn på den senare pga fönster och likaså på källarfönstren. En fast besluten inbrottstjuv med riktiga verktyg tar sig in men smasch and grab kommer inte att ske. Sen har jag inga värdesaker att tala om. Billigaste LED-tv:n jag kunde hitta, likaså DVD:n. Inga pengar hemma och datorerna är stora towermodeller. Billiga skärmar mm. En tjuv skulle bli besviken.