Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Som hund och katt....
          abborrmaster
          Inlägg 14-01-2003, 14:43
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 594
          Medlem nr: 528

hundägare måste alltid utgå ifrån att alla man kan stöta på är hundrädda...

/Simon

--------------------
          user posted image

Citera
          Berith
          Inlägg 14-01-2003, 14:54
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (abborrmaster @ 14-01-2003, 14:43)
          hundägare måste alltid utgå ifrån att alla man kan stöta på är hundrädda...

Näähäää!!! Hunden ska vara så funtad att den inte ger sej på nån,
          hundrädd eller inte! Och det är bara hundägaren som kan se till
          att hunden inte får minsta chans att 'testa' vilket personerna är!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 14-01-2003, 14:57
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 817
          Medlem nr: 33

Jag håller med dig Simon men varför är det då så få som har dem kopplade? Då hade de ju inte behövt ropa att man ska stå stilla eller nåt... sad.gif
          Min son blev attackerad när han var tre av collie vars husse höll i kopplet. Vi passerade och pratade med varandra så vi tittade inte ens på hunden. Den gjorde ett våldsamt utfall och råskällde. Mannen drog inte tillbaka sin hund, han sa överhuvudtaget ingenting. Min son blev så rädd att han KLÄTTRADE upp på min rygg och bara skrek. Jag röt åt mannen och hotade med att sparka ihjäl hans hund om han inte drog den till sig. Han gjorde så men kommenterade det inte. Min son var hundrädd ända upp i tonåren... mad.gif Trist tycker jag som är en kattmänniska som tycker om hundar och som brukar uppskattas av de flesta djur. För säkerhets skull vill jag bara säga att jag inte skulle drömma om att sparka en hund, om det inte var för att den hotade mitt barn. Enda gången jag inte har pardon är när det gäller mördarsniglar! sleep.gif

--------------------

Vänliga hälsningar Helen i Skåne

Citera
          ulfven
          Inlägg 14-01-2003, 16:26
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 58
          Medlem nr: 257

Jag vet inte vad för märkliga människor signaturen Posse tvingades umgås med som barn men hundar som aggressivt nafsar eller biter efter barn skulle aldrig få finnas kvar i min familj i alla fall. Notera att det här med aggressivt är ett nyckelord!

Det förekommer ju mindre varsamma föräldrar låter barnen leka med allehanda hundar som de inte närmare känner. Ofta är det väl så att det verkliga problemet snarare ligger hos de vuxna som låter ovana barn umgås med unga hundar vilket kan ge barnet hundskräck och unghunden en sned bild av vad som är roligt här i tillvaron. Hundar leker ofta jakt och barnen springer ju väldigt roligt oavsett om de är med på leken eller ej...

Det är väldigt jobbigt att gå med hunden i koppel ute i skogen och speciellt krångligt blir det när stigarna man går på året runt tre veckor om året plötsligt blir "privata" skidspår dit vovarna helt plötsligt inte har tillträde. Jag vet att hundrädda inte kan skilja på en lycklig unghund som nyfiket kommer springande jämfört med en "livsfarlig" hund som tänker attackera men som hundvan känns det lite sorgligt.

Om det är upp till mig så ska mina barn ha respekt för och glädje av både hundar och katter men blir de någonsin bitna utan egen skuld så tvekar jag inte likt "Helen i Skåne" utan då tar det hus i helvete för att beskriva det på enkel svenska...

Mvh/Ulfven

--------------------
          Mvh/Ulfven, zon 2, www.kassander.com

Cyniker är vad den naive kallar realisten...

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 14-01-2003, 16:41
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Hund som inte "går fot" Skall aldrig gå okopplad bland folk.
          Felix får springa fritt i skogen då vi vet att vi är ensamma där
          I övrigt går han alltid kopplad.
          Han har aldrig ens försökt nafsa efter någon
          Han älskar alla stora och små och vill hälsa
          och slicka men det är inte alla som tycker om det.
          Jag var hundrädd tills för 10 år sedan då dotter skaffade hund
          Nu har jag själv haft hund i 4 år och vet att därute finns många rädda
          Det är idiotiskt av hundägare att tro att en hundrädd
          kan stå still när en stor hund kommer rusande.

Citera
          Sassa
          Inlägg 14-01-2003, 17:22
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 186
          Medlem nr: 117

Katter är finast såklart! smile.gif
          Snygga, trevliga, självständiga och smarta. Luktar gott och är renliga. Hundar är också ok, jag har haft såna med, fast de är fulare, luktar illa, dreglar och så är de mindre klyftiga. Vissa hundägare gillar jag inte. Det är dom som tycker att folk skall gå åt sidan för deras hundar, hala in ungarna, anpassa sej så att man inte blir biten etc. Det är såna hundägare man borde spöa upp och inte hundarna egentligen.
          Hälsar Sassa

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-03-2026, 00:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon