Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Val av häck
          charlottab91
          Inlägg 26-12-2014, 18:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 80 731

Jag och min sambo har köpt ett hus, en villa från 50-talet. Tidigare ägarna har i något skede planterat en "granhäck" och en syrenhäck. Granhäcken består av granar av olika åldrar och de har inte blivit klippta, så de är inte täta - ser mest ut som granar som växer bredvid varandra. Ingen vacker syn.

På andra sidan infarten finns en syrenhäck som är aningen misskött och gammal. Tänkte ta den jämnt med marken och börja sköta och klippa. No problems wink.gif

Det jag undrar är, vad kan jag ersätta granarna med? Min sambo tycker vi ska göra en till syrenhäck, men jag är orolig för att de kommer börja lukta syren (istället för att dofta) eftersom det rör sig om en drygt 100m lång sträcka! Skulle vara något man inte behöver klippa och sköta allt för mycket, gärna vintergrönt (inget måste) och som blir 1,5-2m högt.. om den blir bred är inget problem.

Marken är rätt våt och troligen aningen lerig. Relativt skuggit läge dessutom..

Förslag? smile.gif

Redigerat av charlottab91: 26-12-2014, 18:31

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 03:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon