Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Anlägga trädgårdsland på våren?, Anlägga ett trädgårdsland på våren och börja odla direkt?
          FridaSofa
          Inlägg 08-03-2015, 15:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 25 913

Jag undrar om man kan anlägga ett nytt trädgårdsland på våren och börja odla direkt?

Jag har en stor gräsmatta i villaträdgård och vill göra ett litet odlingsland för potatis, morötter, jordgubbar m.m.

Jag har försökt läsa på lite om hur man bäst anlägger ett nytt trädgårdsland, och vad jag förstår ska man göra i ordning landet på hösten? Vänta upp gräset med en spade, hacka sönder och blanda med gödsel och/eller löv, och så låta vara över vintern så har man bra jord till våren.

Nu är jag ju lite sent ute, men jag undrar om det går att göra ett land nu och börja odla på en gång, om någon månad eller så? (Bor i Eskilstuna, odlingszon 2). Om man köper ny jord och häller på borde det väl funka?

Är nybörjare på detta och tacksam för alla tips jag kan få!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 16:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon