Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur känner ni inför ordet "HEN"?
          Aqvakul
          Inlägg 16-07-2015, 11:53
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

http://www.rfsl.se/?p=923

RFSL uppskattar antalet homosexuella till 5-10 procent. Tror inte de har anledning att underskatta antalet, så fler än tio procent av befolkningen är väl osannolikt. Men det är en utsatt grupp, som behöver stöd snarare än ringaktning.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 16-07-2015, 12:07
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (Aqvakul @ 16-07-2015, 12:53) *
          http://www.rfsl.se/?p=923

RFSL uppskattar antalet homosexuella till 5-10 procent. Tror inte de har anledning att underskatta antalet, så fler än tio procent av befolkningen är väl osannolikt. Men det är en utsatt grupp, som behöver stöd snarare än ringaktning.

Mmm, RFSL säger så. ILGA tror siffran är i underkant och säger 10 till 15 %. Utgår vi lågt räknat att bisexuella också är 10% (fast rimligen finns det fler bi än homo) samt resterande som ingår i HBTQ så hamnar man lätt över 25%.

CITAT (segelbåt @ 16-07-2015, 12:32) *
          Du har gått på homo-rörelsens propaganda... Tror du verkligen det finns 1 miljon homosexuella i Sverige?

Du måste åka till San Francisco (15,4%) eller Rio de Janeiro (14,3%) för att komma upp i de siffrorna.

Jodå, kryllar av bögar och flator, rätt många är inne i garderoben och syns inte. Rätt många lever i heterosexuella förhållanden, och har älskare eller älskarinnor vid sidan om. Så en miljon personer är ingen överdrift direkt.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 16-07-2015, 12:08
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Det är inte fråga om ringaktning, Aqua. Men varför skulle jag, t.ex. stödja en grupp som jag inte anser skall ha den uppmärksamhet som dom själva kräver? Det finns många fler grupper som behöver större stöd, men inte får det, för att massmedia riktar blickarna på HBTQ. Gamla människor på hem, pensionärer som knappt kan försörja sig etc. HBTQ söker medlidande, fastän dom klarar sig bra i samhället, så mitt stöd får dom inte. Varför skall vi påminnas om deras läggning dag ut och dag in? Jag går definitivt inte ut och berättar om min sexuella läggning - den behåller jag och min fru för oss själva, och stöd behöver vi inte för det. Lider man så finns det kliniker att gå till...Vad, om det fanns en "heteroparad" någonstans? Tror ni dom hade fått publik och medverkande fast fler än 90% tillhör den gruppen?

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 16-07-2015, 12:12
          Länk hit: #144

Medlem

CITAT (Bengalow @ 16-07-2015, 11:32) *
          ...och 50 % är tjyvar, 25 % är löst folk, och sedan finns det inte mer...att 30 % av befolkningen är HBTQ tror jag inte ett ögonblick på. Vilken befolkning? Svenskar? Hela världens? Kanske 5 %...då brukar man höras mest - se exempelvis på C eller Fp.

Tro vad du vill, HBTQ består av så mycket mer än homo, bi och trans.

Men lever man bara i hetrovärlden så ser man inte så mycket av det andra. Fördomar, okunskap och ovilja gör att osynliggörandet av icke-hetronormativa är stort.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 16-07-2015, 12:31
          Länk hit: #145

Medlem

Lever man sedan i HBTQ-världen, så tror man att världen består bara av likasinnade. Fakta klarar av det mesta av diskussionens gissningar. Snart hör man talas om varenda själ som "kommer ut". Det blir uppslaget i massmedia, så att man tror och stärks av sina egna uppfattningar. När mina föräldrar åkte till USA på 60-talet, så kom dom i tidningen. Nu skall man "komma ut" för att nämnas där. Det tyder på "säregna" egenskaper - något att skriva om. Stackars journalister...det är sensationstorka av rang!
          Varför måste man gå ut med sin läggning? Jag tycker det är högst privat, något som inte skall lägga sig i. Sköt om det själv, så blir man lyckligare. Kärleksliv på löpsedlarna har aldrig varit till nytta. Jfr. den gamle Jenner - tokfan...

Redigerat av Bengalow: 16-07-2015, 12:34

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 16-07-2015, 12:34
          Länk hit: #146

Medlem

CITAT (Bengalow @ 16-07-2015, 13:08) *
          Det är inte fråga om ringaktning, Aqua. Men varför skulle jag, t.ex. stödja en grupp som jag inte anser skall ha den uppmärksamhet som dom själva kräver? Det finns många fler grupper som behöver större stöd, men inte får det, för att massmedia riktar blickarna på HBTQ. Gamla människor på hem, pensionärer som knappt kan försörja sig etc. HBTQ söker medlidande, fastän dom klarar sig bra i samhället, så mitt stöd får dom inte. Varför skall vi påminnas om deras läggning dag ut och dag in? Jag går definitivt inte ut och berättar om min sexuella läggning - den behåller jag och min fru för oss själva, och stöd behöver vi inte för det. Lider man så finns det kliniker att gå till...Vad, om det fanns en "heteroparad" någonstans? Tror ni dom hade fått publik och medverkande fast fler än 90% tillhör den gruppen?

Ja, varför stödja HBTQ?

Kanske för att:

1 enda gruppen i sverige där tvångssterilisering fortfarande är laglig
          2 är en grupp där självmord är extremt vanligt eftersom samhället inte direkt hjälper utan där fördomar och särbehandling driver på.
          3 den grupp som lider mest av psykisk ohälsa på grund av fördomar.
          4. En grupp som löper större risk att bli misshandlad och mördade bara för att de just är HBTQ.
          5. En grupp som diskrimineras i arbetsliv och så vidare.

Heterosexuella skriker ut sin läggning varje dag och i varje situation. Du gjorde det nyss genom att tala om hur din fru och du gör. Du gör det varje gång du berättar om var ni var på semester, vad ni åt till middag, vilken bil ni köpt etc. Hela samhället är uppbyggd kring hetronormativa värden, allt från sjukvård till rättsväsende, alltid underförstått att man är heterosexuell till motsatsen bevisats.

Och angående hetroparad. Det är fritt fram att starta en om du vill ha en sådan, ingen hindrar dig

HBTQ handlar inte om att visa upp sig, det handlar om mänskliga rättigheter, dvs att alla ska behandlas lika, ingen ska behöva vara rädd för att leva som man vill, ingen ska riskera att utsättas för diskriminering, hot, våld eller död på grund av sexuell läggning.

Men det är ju klart, vill man inte att mänskliga rättigheter ska gälla alla människor så förstår jag att man reagerar som du.

CITAT (Bengalow @ 16-07-2015, 13:31) *
          Lever man sedan i HBTQ-världen, så tror man att världen består bara av likasinnade. Fakta klarar av det mesta av diskussionens gissningar. Snart hör man talas om varenda själ som "kommer ut". Det blir uppslaget i massmedia, så att man tror och stärks av sina egna uppfattningar. När mina föräldrar åkte till USA på 60-talet, så kom dom i tidningen. Nu skall man "komma ut" för att nämnas där. Det tyder på "säregna" egenskaper - något att skriva om. Stackars journalister...det är sensationstorka av rang!

NEJ, man tror inte det i HBTQ världen, ytterligare en förutfattad mening och fördom.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 16-07-2015, 12:40
          Länk hit: #147

Medlem

Jösses så synd om dom då! Dina argument är intorkade och gamla. Kanske gällde det på 50-talet, och så åberopas de idag, när läget är helt diametralt. Jag tror att det finns fler anorektiker än homofiler. Får dom den hjälp som behövs? Nej, dom har ingen som ordnar parader för dom - dom syns inte och hörs inte. Men det gör HBTQ - mer än väl...
          Nu lägger jag av den här diskussionen - jag vill vara kärleksfull privat, som ingen har med att göra.

Redigerat av Bengalow: 16-07-2015, 12:42

Citera
          segelbåt
          Inlägg 16-07-2015, 13:06
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 557
          Medlem nr: 82 163

I dagens sydsvenskan kan man läsa hur utsatt denna gruppen är... De får ju aldrig något stöd från samhället och får ju aldrig komma till tals.

http://blogg.sydsvenskan.se/dygnetrunt/201...re-an-nagonsin/

Citera
          Huggorm
          Inlägg 16-07-2015, 14:56
          Länk hit: #149

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

HBTQ-rörelsen har ju i princip en egen radiokanal inom public service, nämligen P3 som förr var en kanal för ungdomar men numera mest fungerar som propagandakanal för vänsterpolitik och HBTQ.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-07-2015, 16:03
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Här ser man ju klart hur viktigt det är att HBTQ-rörelsen uppmärksammas. Så mycket anti, fördomar och intollerans som finns bara på detta lilla forum. Här ber man ju bokstavligen en stor grupp människor att krypa in i garderoben igen. Jag förstår inte varför denna homofobi. Vad är ni rädda för? Skulle ni resonera på samma sätt om det gällde er egen son/dotter, syster/bror som kom ut? Det är ju på grund av såna här fördomar som massor av folk sitter fast i garderoben och tvingas leva med en livslögn. Det är väl för mycket begärt att folk tar sig en liten funderare på hur det skulle kännas att behöva gå genom livet och hela tiden låtsas vara någon annan än man egentligen är.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          segelbåt
          Inlägg 16-07-2015, 16:18
          Länk hit: #151

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 16-07-2015, 17:03) *
          Här ser man ju klart hur viktigt det är att HBTQ-rörelsen uppmärksammas. Så mycket anti, fördomar och intollerans som finns bara på detta lilla forum. Här ber man ju bokstavligen en stor grupp människor att krypa in i garderoben igen. Jag förstår inte varför denna homofobi. Vad är ni rädda för? Skulle ni resonera på samma sätt om det gällde er egen son/dotter, syster/bror som kom ut? Det är ju på grund av såna här fördomar som massor av folk sitter fast i garderoben och tvingas leva med en livslögn. Det är väl för mycket begärt att folk tar sig en liten funderare på hur det skulle kännas att behöva gå genom livet och hela tiden låtsas vara någon annan än man egentligen är.

Fördomar? Är det fördomar bara för att man är trött på att höra hur fint det är att vara homo?
          Bättre om folk håller sina sexliv för sig själv, för ingen annan är intresserad. Du ser aldrig mig iförd läder-raffset ståendes på ett lastbilsflak skrikandes vilken liten slampa jag är.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 16-07-2015, 16:26
          Länk hit: #152

Medlem

Stintan, jag kan umgås med åtminstone HBT utan bekymmer, men när dom skriker mig i örat, att dom är det, så går jag därifrån. Jag vill inte veta av detta stockholmssyndrom, att ropa ut sina sexuella böjelser - nästa fas är att tidelag skall vara "normalt". Stackars grisar, och då menar jag inte de fyrbenta stackarna.

Redigerat av Bengalow: 16-07-2015, 16:27

Citera
          segelbåt
          Inlägg 16-07-2015, 16:28
          Länk hit: #153

Medlem

Denna bilden la ett företag upp på sin facebook. De var dock tvungna att ta bort den igen då motståndare (hbtq-rörelsen) mordhotade företagets anställda.
          Vem är det som har fördomar egentligen?

https://www.facebook.com/nordicwear.se
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-07-2015, 16:42
          Länk hit: #154

Medlem

CITAT (segelbåt @ 16-07-2015, 17:18) *
          Fördomar? Är det fördomar bara för att man är trött på att höra hur fint det är att vara homo?
          Bättre om folk håller sina sexliv för sig själv, för ingen annan är intresserad. Du ser aldrig mig iförd läder-raffset ståendes på ett lastbilsflak skrikandes vilken liten slampa jag är.

Hur många % står och skriker på ett lastbilsflak. Jag har aldrig sett någon men har inte sett någon prideparad heller. Det är inte det det handlar om.
          Fanns det inga fördomar , diskriminering, hot m.m. så hade det inte behövts några prideparader.

CITAT (Bengalow @ 16-07-2015, 17:26) *
          Stintan, jag kan umgås med åtminstone HBT utan bekymmer, men när dom skriker mig i örat, att dom är det, så går jag därifrån. Jag vill inte veta av detta stockholmssyndrom, att ropa ut sina sexuella böjelser - nästa fas är att tidelag skall vara "normalt". Stackars grisar, och då menar jag inte de fyrbenta stackarna.

Ja antagligen har du umgåtts med HBT personer hela ditt liv utan att du vet om det. Många förmodligen ganska olyckliga.

CITAT (segelbåt @ 16-07-2015, 17:28) *
          Denna bilden la ett företag upp på sin facebook. De var dock tvungna att ta bort den igen då motståndare (hbtq-rörelsen) mordhotade företagets anställda.
          Vem är det som har fördomar egentligen?

https://www.facebook.com/nordicwear.se

Och hur vet du att det är HBTQ-rörelsen som skulle ligga bakom dessa hot?

--------------------

Citera
          segelbåt
          Inlägg 16-07-2015, 17:00
          Länk hit: #155

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 16-07-2015, 17:42) *
          Hur många % står och skriker på ett lastbilsflak. Jag har aldrig sett någon men har inte sett någon prideparad heller. Det är inte det det handlar om.
          Fanns det inga fördomar , diskriminering, hot m.m. så hade det inte behövts några prideparader.
          Ja antagligen har du umgåtts med HBT personer hela ditt liv utan att du vet om det. Många förmodligen ganska olyckliga.
          Och hur vet du att det är HBTQ-rörelsen som skulle ligga bakom dessa hot?

Enligt de anställda kom hoten från hbt och vänstern. Trodde du att det var Jehovas vittne som stod för mordhoten?

Nu finns tydligen pridetåg för barn. Är det rätt att förklara för 3-åringar om sexuella läggningar?

http://www.expressen.se/gt/forskolan-hagah...erade-pridetag/

Citera
          Bengalow
          Inlägg 16-07-2015, 17:16
          Länk hit: #156

Medlem

Stintan! Visst har jag umgåtts med HBT i hela livet. En tid utan att veta om det, helt klart, men de senaste 10-20 åren har jag lärt mig att klara det. Varför skulle dom vara olyckliga i sin tro? Dom jag träffat har absolut inte varit olyckliga - tvärtom, överdrivet glättiga och "lyckliga", utom en transa på båten till Helsingör: "-Han var ledsen, för han hade fått slut av sin vän. Korviga nylonstrumpor, röda lackskor, 20 kg övervikt, läppstift ända upp till näsan och skäggstubb förklarar väl varför han var olycklig...tillika syntes brösthåret ovanför behån.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-07-2015, 17:17
          Länk hit: #157

Medlem

CITAT (segelbåt @ 16-07-2015, 18:00) *
          Enligt de anställda kom hoten från hbt och vänstern. Trodde du att det var Jehovas vittne som stod för mordhoten?

Nu finns tydligen pridetåg för barn. Är det rätt att förklara för 3-åringar om sexuella läggningar?

http://www.expressen.se/gt/forskolan-hagah...erade-pridetag/

Jag har naturligtvis ingen aning och tror uppriktigt sagt inte att du har det heller.

Låter som ett speciellt dagis men antar att det sker i samförstånd med föräldrarna. Vet du hur, vad och på vilket sätt saker och ting förklaras?

--------------------

Citera
          Bengalow
          Inlägg 16-07-2015, 17:19
          Länk hit: #158

Medlem

Stintan! Visst har jag umgåtts med HBT i hela livet. En tid utan att veta om det, helt klart, men de senaste 10-20 åren har jag lärt mig att klara det. Varför skulle dom vara olyckliga i sin tro? Dom jag träffat har absolut inte varit olyckliga - tvärtom, Överdrivet glättiga och "lyckliga", utom en transa på båten till Helsingör: han var ledsen, för han hade "fått slut av sin vän". Korviga nylonstrumpor, röda lackskor, 20 kg övervikt, läppstift upp till näsan och 2-3 dagars skäggstubb förklarar kanske varför han var olycklig...tillika syntes brösthåret ovanför behån.
          Varför skall man inte ta in ett P i rörelsen, för pedofiler. Dom har ju sin läggning också.
          Nästa steg blir alltså HBTQTP. De sista bokstäverna för tidelagare och pedofiler. Man kanske skulle lägga till en annan "olycklig" grupp: impotenta...

Redigerat av Bengalow: 16-07-2015, 17:30

Citera
          Huggorm
          Inlägg 16-07-2015, 17:30
          Länk hit: #159

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Bengalow @ 16-07-2015, 18:19) *
          Stintan! Visst har jag umgåtts med HBT i hela livet. En tid utan att veta om det, helt klart, men de senaste 10-20 åren har jag lärt mig att klara det. Varför skulle dom vara olyckliga i sin tro? Dom jag träffat har absolut inte varit olyckliga - tvärtom, Överdrivet glättiga och "lyckliga", utom en transa på båten till Helsingör: han var ledsen, för han hade "fått slut av sin vän". Korviga nylonstrumpor, röda lackskor, 20 kg övervikt, läppstift upp till näsan och 2-3 dagars skäggstubb förklarar kanske varför han var olycklig...tillika syntes brösthåret ovanför behån.
          Varför skall man inte ta in ett P i rörelsen, för pedofiler. Dom har ju sin läggning också.
          Nästa steg blir alltså HBTQTP. De sista bokstäverna för tidelagare och pedofiler. Man kanske skulle lägga till en annan "olycklig" grupp: impotenta...
          Glöm inte N för nekrofiler.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-07-2015, 17:31
          Länk hit: #160

Medlem

CITAT (Bengalow @ 16-07-2015, 18:16) *
          Stintan! Visst har jag umgåtts med HBT i hela livet. En tid utan att veta om det, helt klart, men de senaste 10-20 åren har jag lärt mig att klara det. Varför skulle dom vara olyckliga i sin tro? Dom jag träffat har absolut inte varit olyckliga - tvärtom, överdrivet glättiga och "lyckliga", utom en transa på båten till Helsingör: "-Han var ledsen, för han hade fått slut av sin vän. Korviga nylonstrumpor, röda lackskor, 20 kg övervikt, läppstift ända upp till näsan och skäggstubb förklarar väl varför han var olycklig...tillika syntes brösthåret ovanför behån.

Hur de som går och bär på sin hemlighet i ensamhet år ut och år in, kanske ett helt liv, vet du ju inte. Tror inte de är varken glättiga eller lyckliga.

Tycker diskussionen hamnat på så låg nivå så jag utgår.

Redigerat av *Stintan*: 16-07-2015, 17:33

--------------------

Citera

11 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 00:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon