Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 7 8 9 10 11 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur känner ni inför ordet "HEN"?
          segelbåt
          Inlägg 16-07-2015, 17:34
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 557
          Medlem nr: 82 163

CITAT (*Stintan* @ 16-07-2015, 18:17) *
          Jag har naturligtvis ingen aning och tror uppriktigt sagt inte att du har det heller.

Låter som ett speciellt dagis men antar att det sker i samförstånd med föräldrarna. Vet du hur, vad och på vilket sätt saker och ting förklaras?

Intressant att du hänger upp dig på vem som hotat och struntar i sakfrågan denna gången. Du försvarar mer än gärna hbt-rörelsen men du missade att komma till kärnfamiljens försvar när den angrips.

Vad hände med de fina orden "Så mycket anti, fördomar och intollerans" du så gärna använde i ditt hbtq-försvar?

Förklara gärna för mig på vilket sätt sexuella preferenser bör förklaras för 3-åringar... Och varför.
          Ska vi ha obligatorisk sexualundervisning för 3-åringar numera? Eller bara för de barn vars föräldrar stödjer hbt-rörelsen.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 16-07-2015, 17:35
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Faller dom inte in under Q=quer=skruvade, liksom masochister och andra underligheter? Det är synd om dom...får inte fram sitt budskap i media

Redigerat av Bengalow: 16-07-2015, 17:35

Citera
          Bengalow
          Inlägg 16-07-2015, 17:50
          Länk hit: #163

Medlem

"homofili" har en urgammal tradition. Redan "de gamla grekerna" och romarna ägnade sig åt lekar med yngre och äldre pojkar, ända tills kyrkan lade sin våta handduk över ämnet. Det straffades hårt under en lång tid, och prästerna och munkarna var fritagna från detta "brott". Även in idag, så läser man om kyrkans män, som utnyttjar pojkar. Den moraltes som kastats över manligt, och för den delen kvinnliga förbindelser, har grunden i den moral som vi intutats från barnsben.
          Det nya är att "komma ut" och prata om det. Hade det gjorts på ett förnuftigt sätt, så hade inte människor berörts så illa av "rörelsen". Vad dom gör under täcket behöver inte alla andra veta av. Det är, enligt mig den grövsta missen i deras "marknadsföring".

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-07-2015, 17:53
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (segelbåt @ 16-07-2015, 18:34) *
          Intressant att du hänger upp dig på vem som hotat och struntar i sakfrågan denna gången. Du försvarar mer än gärna hbt-rörelsen men du missade att komma till kärnfamiljens försvar när den angrips.

Vad hände med de fina orden "Så mycket anti, fördomar och intollerans" du så gärna använde i ditt hbtq-försvar?

Förklara gärna för mig på vilket sätt sexuella preferenser bör förklaras för 3-åringar... Och varför.
          Ska vi ha obligatorisk sexualundervisning för 3-åringar numera? Eller bara för de barn vars föräldrar stödjer hbt-rörelsen.

Svårt att diskutera något man inte vet något om. Såklart inte acceptabelt att någon hotas och angrips oavsett vem det är. Det framgår dock ingenstans att HBTQ-rörelsen skulle ligga bakom.

Varför ska jag svara på dina fåniga frågor? Har det överhuvudtaget varit fråga om sexualundervisning för 3-åringar?

CITAT (Bengalow @ 16-07-2015, 18:35) *
          Faller dom inte in under Q=quer=skruvade, liksom masochister och andra underligheter? Det är synd om dom...får inte fram sitt budskap i media

Nu är du bara dum. Jag är övertygad om att du fattar vilka jag menar.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          segelbåt
          Inlägg 16-07-2015, 18:02
          Länk hit: #165

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 16-07-2015, 18:53) *
          Svårt att diskutera något man inte vet något om. Såklart inte acceptabelt att någon hotas och angrips oavsett vem det är. Det framgår dock ingenstans att HBTQ-rörelsen skulle ligga bakom.

Varför ska jag svara på dina fåniga frågor? Har det överhuvudtaget varit fråga om sexualundervisning för 3-åringar?
          Nu är du bara dum. Jag är övertygad om att du fattar vilka jag menar.

Igen så väljer du att ifrågasätta vem som hotat istället för att stödja deras budskap om kärnfamiljen.

Fåniga frågor? Det var du som skrev "antar att det sker i samförstånd med föräldrarna. Vet du hur, vad och på vilket sätt saker och ting förklaras?"
          Jag frågade dig bara hur dessa sexuella preferenser bör förklaras för 3-åringar då du tydligen anser att det finns "rätt sätt" eftersom du attackerade mitt ifrågasättande.

Redigerat av segelbåt: 16-07-2015, 18:02

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-07-2015, 18:32
          Länk hit: #166

Medlem

CITAT (segelbåt @ 16-07-2015, 19:02) *
          Igen så väljer du att ifrågasätta vem som hotat istället för att stödja deras budskap om kärnfamiljen.

Fåniga frågor? Det var du som skrev "antar att det sker i samförstånd med föräldrarna. Vet du hur, vad och på vilket sätt saker och ting förklaras?"
          Jag frågade dig bara hur dessa sexuella preferenser bör förklaras för 3-åringar då du tydligen anser att det finns "rätt sätt" eftersom du attackerade mitt ifrågasättande.

Jag har inte ifrågasatt någonting och stödjer inget jag inte vet något om. Du verkar ju så insatt så du kan väl svara på frågorna då istället för att fråga mig. Det är ju du som länkar hit o dit. Jag har inte sett det förut och kan således inte ha någon uppfattning varken hit eller dit.

--------------------

Citera
          Bengalow
          Inlägg 16-07-2015, 18:39
          Länk hit: #167

Medlem

Stintan! Mitt svar avsåg Huggorms inlägg om Nekrofiler...men så kom både ditt och segelbåts inlägg före.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 16-07-2015, 21:59
          Länk hit: #168

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (segelbåt @ 16-07-2015, 18:00) *
          ..........Nu finns tydligen pridetåg för barn. Är det rätt att förklara för 3-åringar om sexuella läggningar?...........

Det är väl alldeles fantastiskt bra att barnen redan som 3-åringar får lära sig att man får älska vem man vill och att kärlek alltid är vackert! Behövs väl inga mera ingående förklaringar.

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-07-2015, 05:54
          Länk hit: #169

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Anki på Öland @ 16-07-2015, 22:59) *
          Det är väl alldeles fantastiskt bra att barnen redan som 3-åringar får lära sig att man får älska vem man vill och att kärlek alltid är vackert! Behövs väl inga mera ingående förklaringar.
          Här är jag på Rysslands sida, det är bättre att förbjuda homosexuell propaganda riktad mot barn. Om de verkligen är homo så får de förstås gärna vara det, men hålla det inom sin privata sfär. Alla de som är bisexuella, vilket tydligen är vanligt särskilt bland tjejer, kommer inte påverkas att satsa på folk av samma kön. På det viset kommer vi få flera kärnfamiljer och därmed bättre chanser för en lugn och trygg uppväxt för barnen.

Citera
          Berith
          Inlägg 17-07-2015, 07:37
          Länk hit: #170

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

För att flytta upp frågan lite:

Ni som använder ordet hen, hur gör ni när ni byter ut honom och henne? "Jag såg honom komma gåendes över torget..."

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 17-07-2015, 07:43
          Länk hit: #171

Medlem

CITAT (Huggorm @ 17-07-2015, 06:54) *
          ..............På det viset kommer vi få flera kärnfamiljer och därmed bättre chanser för en lugn och trygg uppväxt för barnen.

Det där var något av det värsta jag läst här! På vilket sätt skulle en kärnfamilj ge något barn en bättre chans för en lugn och trygg uppväxt????

--------------------
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-07-2015, 07:46
          Länk hit: #172

Medlem

CITAT (Berith @ 17-07-2015, 08:37) *
          För att flytta upp frågan lite:

Ni som använder ordet hen, hur gör ni när ni byter ut honom och henne? "Jag såg honom komma gåendes över torget..."

Om det är en specifik person behöver man väl inte byta ut honom och henne. Varför skulle man det?

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-07-2015, 07:52
          Länk hit: #173

Medlem

Här är jag på Rysslands sida, det är bättre att förbjuda homosexuell propaganda riktad mot barn. Om de verkligen är homo så får de förstås gärna vara det, men hålla det inom sin privata sfär. Alla de som är bisexuella, vilket tydligen är vanligt särskilt bland tjejer, kommer inte påverkas att satsa på folk av samma kön. På det viset kommer vi få flera kärnfamiljer och därmed bättre chanser för en lugn och trygg uppväxt för barnen.

Är du på riktigt eller??? Ställer samma fråga som Anki.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 17-07-2015, 09:21
          Länk hit: #174

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Omoget och ogenomtänkt!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-07-2015, 09:28
          Länk hit: #175

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Aqvakul @ 17-07-2015, 10:21) *
          Omoget och ogenomtänkt!
          Lätt att tro om man inte kan se den större bilden och är förblindad av vänsterliberal propaganda.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-07-2015, 09:48
          Länk hit: #176

Medlem

CITAT (Huggorm @ 17-07-2015, 10:28) *
          Lätt att tro om man inte kan se den större bilden och är förblindad av vänsterliberal propaganda.

Ja väldigt lätt att se vad du är förblindad av thumbdown.gif

--------------------

Citera
          segelbåt
          Inlägg 17-07-2015, 10:38
          Länk hit: #177

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 16-07-2015, 22:59) *

Men pride rfsl hbtq etc handlar inte om att man får älska vem man vill. Det är en enda stor propagandamaskin för de med sexuella avvikelser. Det var inte så länge sedan RFSL hade en arbetsgrupp som hette Pedofila ArbetsGruppen (PAG), dessa lobbade intensivt för kraftigt sänkt byxmyndigålder så att även barn kunde "bli älskade av vem de ville".
          Tycker du fortfarande det är fint att barn blir indragna i denna sfären?

CITAT (*Stintan* @ 17-07-2015, 10:48) *
          Ja väldigt lätt att se vad du är förblindad av thumbdown.gif

Så om man inte håller med dig och resten av homolobbyns lakejer så är man plötsligt fylld av hat?
          Har det verkligen gått så långt numera att man måste utstå spott och spe för man föredrar kärnfamiljen???

Citera
          segelbåt
          Inlägg 17-07-2015, 10:51
          Länk hit: #178

Medlem

Å andra sidan så blev jag medlem här för att snacka trädgård, inte slösa min dyrbara tid på att diskutera pridetåg. Det finns säkert forum som är mer lämpade för det så jag återgår till trädgårdssnack.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 17-07-2015, 11:17
          Länk hit: #179

Medlem

En rätt meningslös diskussion... att klassa HBTQ-personer efter några exhibitionister i pridefestivalen är som att säga att kärnfamiljer slår ihjäl sina barn eftersom några stycken figurerat i pressen för att dom gjort det.....

--------------------
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Bengalow
          Inlägg 17-07-2015, 13:17
          Länk hit: #180

Medlem

Har inte trådämnet spårat ur helt och hållet? Hur förhåller ni er till ordet "hen"...Jag har inget som helst förhållande till ordet, mer än på engelska, men tycker att ordet inte borde användas, då det i språket finns klara skillnader mellan könen - men inte alltid i verkliga livet. Så diskussionen har hamnat snett, sett ur dess grammatiska ställning, som egentligen var frågan. Ibland rivs man med av bara farten, men vi får väl öppna en ny tråd om "inställningen" till HBTQ och andra sexuella avvikelser - för det man väl fortfarande kalla det?

Citera

11 sidor V  « < 7 8 9 10 11 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 10:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon