Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Stefan Löfvens tal – helt utan censur!, Satir eller alltför nära verkligheten?
          Gita
          Inlägg 01-06-2015, 11:16
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Gossen Ruda @ 31-05-2015, 11:49) *
          Om du hade läst mitt inlägg ordentligt hade du vetat att jag INTE öppnat länken. Dina provokationer biter inte på mig. Jag känner dig vid det här laget. Jag kan rekommendera dig att se upp för fallande hus, särskilt om du har dina röda skor på dig.

Trist, mest för din egen skull så klart. Hade du öppnat och läst krönikan så kanhända du lärt dig något nytt, vem vet?

Av någon anledning kommer jag att tänka på den pågående cyklopdebatten och du verkar vara snubblande nära att kunna kategoriseras som just cyklop.
          Betecknande för cykloper är bl.a att de är enögda, saknar djupseende samt att de definierar en fri debatt som en debatt som är fri från åsikter som inte stämmer med den egna.

Ha en bra (och fortsatt enögd?) dag/Gita

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-06-2015, 15:48
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Gita @ 01-06-2015, 12:16) *
          Trist, mest för din egen skull så klart. Hade du öppnat och läst krönikan så kanhända du lärt dig något nytt, vem vet?

Av någon anledning kommer jag att tänka på den pågående cyklopdebatten och du verkar vara snubblande nära att kunna kategoriseras som just cyklop.
          Betecknande för cykloper är bl.a att de är enögda, saknar djupseende samt att de definierar en fri debatt som en debatt som är fri från åsikter som inte stämmer med den egna.

Ha en bra (och fortsatt enögd?) dag/Gita

Är det samma Gita som inte gillar personliga påhopp? Vad var detta om inte ett påhopp? Men som sagt, jag känner dig och din giftiga tunga. Bit dig aldrig i tungan, du kan dö av förgiftning. Beträffande enögdhet så är du en de största sådana, du har bara ett högeröga, så vi kanske kan träffas på någon cyklopträff? Jag skall ha med mig en glödande trästav.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 01-06-2015, 16:23
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Vad ni är trevliga mot varandra igen.

Jag tyckte det var lite roligt.

Vi alla vet att Gita vill provocera och det lyckas hon alltid.
          Men alla andra som kan bli så arga, hur var det när alliansen styrde i landet? Letade ni inte efter allt som kunde förnedra dom? Skall det inte vara lika för alla?

Jag läste imorse att Löfven skall nu ta pensionspengar för att få ordning på järnvägen, något i stil med detta
          http://www.sprf.se/nyheter-175.html

Jag förväntade mig mera av Löfven och jag blir rädd hur det blir i framtiden.

Citera
          Gita
          Inlägg 01-06-2015, 16:25
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2015, 16:48) *
          Är det samma Gita som inte gillar personliga påhopp? Vad var detta om inte ett påhopp? Men som sagt, jag känner dig och din giftiga tunga. Bit dig aldrig i tungan, du kan dö av förgiftning. Beträffande enögdhet så är du en de största sådana, du har bara ett högeröga, så vi kanske kan träffas på någon cyklopträff? Jag skall ha med mig en glödande trästav.

Men puss på dig själv, lilla goseplutt!
          Gita

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-06-2015, 16:49
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-06-2015, 17:23) *
          Vad ni är trevliga mot varandra igen.

Jag tyckte det var lite roligt.

Vi alla vet att Gita vill provocera och det lyckas hon alltid.
          Men alla andra som kan bli så arga, hur var det när alliansen styrde i landet? Letade ni inte efter allt som kunde förnedra dom? Skall det inte vara lika för alla?

Jag läste imorse att Löfven skall nu ta pensionspengar för att få ordning på järnvägen, något i stil med detta
          http://www.sprf.se/nyheter-175.html

Jag förväntade mig mera av Löfven och jag blir rädd hur det blir i framtiden.

Nej, han öppnade för pensionsfonderna att investera i järnvägen men de skulle själva bestämma. Men han kan nog lova stabil ränta på satsade pengar.

--------------------

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 01-06-2015, 16:59
          Länk hit: #26

Medlem

Gossen våra pensionsfonderna skall vara för våra pensioner och inget annat. Inte skall man stoppa våra pengar i andra hål för att fixa till dom. Så som Persson gjorde och sen sänker man pensioner

Citera
          Bengalow
          Inlägg 01-06-2015, 17:29
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Elisabeth. Våra pensionsfonder är inte en kassakista. Pengarna används aktivt i samhällsutbyggnad, investering i industrin och en massa annat, för att ge den avkastning som behövs inför återbetalning av pensioner. När nu penningmarknad och industrien har gått på pumpen i många år, så minskar pensionen. Det är som räntan på bank. Hur många procent får du på ev. kapital idag? När aktiemarknaden går bra, så blir avkastningen på dina pengar bra. Går den dåligt, så blir det mindre. Du, som har betalt pensionsavgift, är en aktieägare, där dina pengar förvaltas av fonder. Varje pensionfond är självstyrande i val av satsningar/köp. Det kan inte Stefan Löwén styra över - möjligen låna av deras kapital, mot ränta. Förstått? Det är "marknaden" som bestämmer, om din pension går upp eller ner. Inte herr Löwén, mer än indirekt. Om du skall klanka på någon, så bär nog herr Wallenberg en större skuld för det. Deras prognoser är inte så goda som förväntat, vilket drar ner börsen, som du är avhängig av.

Redigerat av Bengalow: 01-06-2015, 17:32

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-06-2015, 17:50
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Kan du länka till det du läste i morse Elisabeth.
          Pensionsfonderna investerar ju pengar hela tiden på olika sätt. Det är ju meningen att de ska ge avkastning men det är ju inte regeringen som bestämmer i vad. Vad jag förstår slöts det nyligen en blocköverskridande överenskommelse gällande pensionerna där den förhatliga bromsen skulle mildras. http://www.dn.se/ekonomi/pensionsbromsen-m...s-besked-i-dag/

Detta just för att pensionerna inte ska sänkas såsom de gjort under ett antal år. Hur det ligger till kan du läsa i länken ovan.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 01-06-2015, 18:00
          Länk hit: #29

Medlem

Nej Stintan jag vet inte mer om det var GP, GT eller Aftonbladet. Men jag tror att det var Aftonbladet

Citera
          Huggorm
          Inlägg 01-06-2015, 18:19
          Länk hit: #30

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-06-2015, 19:00) *
          Nej Stintan jag vet inte mer om det var GP, GT eller Aftonbladet. Men jag tror att det var Aftonbladet

Det var nog i alla tidningar för det bestämdes på sossarnas mässa förra veckan och presenterades på agenda igår kväll.

Jag hoppas att pensionsfonderna ser till att få en bra deal om de bestämmer sig för att investera i järnväg för tåg är ju knappast något som ger goda vinster.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 01-06-2015, 18:49
          Länk hit: #31

Medlem

Säger en, som jag tror knappast vet vad SJ betyder. Hur många gånger har du åkt med järnväg, huggis? Nåja, du har svarat på det förut, men det finns en helsikes massa människor som är beroende av detta transportmedel, av olika grunder, oftast ekonomiska eller av hälsoskäl. Om det är privat eller statligt ägande/drivande spelar ingen roll, dom är "lika dåliga", på ett eller annat sätt. Kanske det är våra ändrade krav, som sätter minutpassning i fokus?
          I vilket fall så tror jag som du, att denna enorma apparat aldrig mer kan bli lönsam, men samhällsnyttan är bärande ibland.

Redigerat av Bengalow: 01-06-2015, 18:57

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-06-2015, 19:24
          Länk hit: #32

Medlem

Regeringen har inget att säga till om hur SJ sköts, det är ett fristående aktiebolag. Visserligen helägt av staten men med egen ekonomi. Pansionsfonderna skulle i princip låna ut pengar till Trafikverket och givetvis då med god ränta. Lån skall betalas tillbaka.

--------------------

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 01-06-2015, 20:00
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2015, 20:24) *
          Regeringen har inget att säga till om hur SJ sköts, det är ett fristående aktiebolag. Visserligen helägt av staten men med egen ekonomi. Pansionsfonderna skulle i princip låna ut pengar till Trafikverket och givetvis då med god ränta. Lån skall betalas tillbaka.

Med samma ränta som persons lån av alla miljarder, varken ränta eller att pengarna kom tillbaka

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-06-2015, 20:09
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-06-2015, 21:00) *
          Med samma ränta som persons lån av alla miljarder, varken ränta eller att pengarna kom tillbaka

Tror du att du skulle få högre pension om pengarna investerdes i något annat än samhällsnyttan?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 01-06-2015, 20:10
          Länk hit: #35

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (*Stintan* @ 01-06-2015, 21:09) *
          Tror du att du skulle få högre pension om pengarna investerdes i något annat än samhällsnyttan?
          Högre ränta och större risk.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 01-06-2015, 20:42
          Länk hit: #36

Medlem

När Socialdemokraterna styrde Sverige, så var risken låg, och räntan hög. Nuförtiden har "marknaden/lobbyister", genom Alliansen, erbjudits plats i regeringsställning, och allt försvinner. Stora tillgångar realiseras bort, så nu finns det knappt något kvar av statens tillgångar, att t.ex. basera lån på, om man nu väljer att öka byggnadsproduktion, investera i upprustning av vägar och övrig infrastruktur. Alliansen sparade inte en endaste krona till detta, utan satte sig ner och räknade ut, att si och så mycket hade man sparat. Baktanken var väl, att det får nästa regering klara av. Kanske därför "komikerns" hustru är så tyst nuförtiden...till skillnad från "Mamma Mu", som låter höra av sig då och då. Enligt SR, så var hon den populäraste oppositionsledaren. Undras varför?

OBS! Till "nuförtiden" räknar jag Carl Bildts förödande regeringsår - grundlaget till Sveriges sämsta ekonomi i modern tid. Då kunde endast socialdemokrater rädda Sverige - med svångrem...Tack Göran Persson!

Redigerat av Bengalow: 01-06-2015, 20:49

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 01-06-2015, 20:51
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 01-06-2015, 21:09) *

Jag vill i alla fall ha min pension kvar. Inte som Person gjorde på nittiotalet och sänkte basbeloppet, men bara för pensionärer så att dom fick sänkt pension.

Min svärfar var en inbiten Sosse och försökte alltid att övertyga mig. Men när han en söndag fortsatte och ja frågade vad han tycker om sin sänkt pension då blev det tyst.

Jag älskade min svärfar, tyvärr lever han inte längre.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 01-06-2015, 20:56
          Länk hit: #38

Medlem

Elisabeth! Läs min föregående insändare, så har du svaret givet. Carl Bildts regering ödelade Sveriges ekonomi, med sådana följder. Det begrep nog din älskade svärfar...

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 02-06-2015, 09:16
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (Bengalow @ 01-06-2015, 21:56) *
          Elisabeth! Läs min föregående insändare, så har du svaret givet. Carl Bildts regering ödelade Sveriges ekonomi, med sådana följder. Det begrep nog din älskade svärfar...

Bengalow vad min svärfar begrep eller inte har du inte den blekaste aning om så därför tycker jag att du kan behålla dina tykna kommentarer för dig själva. Men du mår tydligen bara bra om du kan vara otrevlig.

Det är enklast att alltid bara skyller på andra än att söker felen hos sig själva

Citera
          Bengalow
          Inlägg 02-06-2015, 10:06
          Länk hit: #40

Medlem

Om jag var "tyken" så var det mot Carl Bildt, Elisabeth. Din svärfar var inbiten sosse, och visste nog vems felet var. Otrevlig? Och hur mår du själv, nu när du fått rasa av dig? Jag kan inte se, att jag retat dig på något sätt. Kan du förklara vad du hänger upp dig på?

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 08:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon