Nej jag har inte sett dem förut.
Kanske av flera anledningar.
* Mitt trädgårdsintresse har varit ganska litet och för att jag är ganska bekväm av mig

(läs lat)
* Så har jag varit för dålig de senaste två åren och inte klarat använda en spade utan att få värk i nacke och rygg (whiplash). Nu har jag ju äntligen börjat kunna jobba lite igen (deltid) och tänkte börja kika på trädgården som vuxit igen under tiden. Mycket kirskål bitvis har det växt så det blir till att marktäcka och/eller anlägga större gräsmatta - gräva är inte att tänka på om jag inte vill bli sämre
* Sedan är mina rabarber STORA och HÖGA och jag har nog missat ev. pepparrotsplantor under alla säsonger eftersom det är maken som skött om den delen. (han kanske vridit av bladen under x antal år i tron att det varit ogräs han också...)
Anledningen av att jag såg Pepparroten är att jag var därborta och såg till mina tellmanskaprifolbitar som jag jordslog i somras när den klipptes ner från sin plats(en bekant målade om huset).
Nu har jag plötsligt fler tellmankaprifoler + den gamla som överlevde och jag måste hitta ny växtplats och försöker övertala maken om nödvändigheten att skaffa pergola eller rosenbåge... i andra änden av huset.