Hej!
Jag arbetar som magister på en högstadieskola, och ända sedan jag blev anställd i julas (alltså överlevt nu och har ledigt) har problemen bara avlöst varandra. Har ingen utbildning på området alls, vilket jag i CV:t var ärlig med men råkade visst (var tydligen full när det hände) skriva i mitt CV att jag har en kandidatexamen inom datateknik vilket har lett till att jag i lärarummet blivit efterfrågad till att lösa diverse tekniska problem.
Själva undervisningen etc går bra, det är de här tekniska som minst sagt försätter mig i krångliga situationer.
Fick t.ex. i uppdrag av en kollega att fixa hans laptop då det enligt honom själv var nåt virus på den som dirigerade om hans webbläsare. Detta fick jag alltså sitta med en hel helg, och efter mycket googlande och frågande på forum fick jag nog och använde Ccleaner för att städa upp datorn i kombination med att radera en massa med SpyBot Search and Destory. Problemen i Firefox "löste" jag genom att avinstallera webläsaren och instället installera Opera. När han sedan fick tillbaka den köpte han min lilla historia om att " Firefox har en del buggar och problem - kör på Opera i fortsättningen" Den här gången gick det tack och lov vägen, och jag fick mina välförtjänta hundralappar
Tänkte att jag kunde pusta ut, men strax innan sommaren tjatade en kollega om att jag ska fixa hans frus dator, jag lyckades dra en lögn och skjuta upp det. Vi kom överens om att jag ska göra det i mitten av augusti när vi kör igång igen. Nu är frågan: Hur fan ska jag ta mig ur detta? Vill inte riskera min anställning. Just nu funderar jag på att bara ta emot datorn, ladda ner en massa återställningsprogram från intenret och köra allihop och hoppas på det bästa
Tack på förhand för förslag.