Ska på intervju till nytt jobb inom några veckor, håll tummarna!
Angående datorn så togs ju naturligtvis ämnet upp av kollegan redan första dagen

så hade inte många val, men lyckligtvis verkar det lösa sig.
Kan ju meddela att det ej verkar nödvändigt att skicka maskinen till datorbutik (som verkar kosta skjortan för de flesta problem - ringt runt lite). "Problemet" med datorn är inte att den är trasig, utan att den går segt/långsamt. Hittills har jag "städat" datorn med olika gratisprogram, samt tagit bort en del med gratis antivirus/antispion program. Råkade dessvärre ut för ett litet problem då f-secure slutade fungera, men har täckt upp det med att installera avast gratisversion, samt malwarebytes och spybot. Notera att jag alltså ej slängt f-secure, utan att det finns kvar ifall de vill installera om det.
Bengalow: har faktikst inget dåligt samvete alls, utan känner mig rätt stolt över att jag lyckas fixa deras dator gratis (de erbjöd mig pengar men tackade nej). Just att jag utfört detta arbete under många timmar utan betalning väger upp att jag ej är den de tror jag är. Som sagt, inte mitt fel att det blev så här, men vad gör man inte för en att hjälpa en kollega i nöd/ rädda sitt eget skinn