Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Spireahäck med stora glipor
          sofiaj
          Inlägg 03-09-2015, 17:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 82 618

Hej!

Vi har en spireahäck på tomten, troligtvis från 70-talet. Häcken är i stort sett väldigt fräsch och frodig men den har ganska stora hål och mellanrum på sina ställen där plantor har dött. Vad jag kan se så har den förra ägaren för längesedan försökt att sätta nya plantor i hålen, dock inte samma sorts spirea. Den är mycket glesare och har mindre blad. Dessa plantor har kommit dåligt och jag funderar på om jag ska klippa ner dom helt. Ser ut som om förra ägaren har försökt klippa ner dom för att dom ska komma upp igen men det har inte blivit bra.

Tror ni att jag kan plantera in nya plantor i "hålen"? Mellanrummen som ska planteras är ca en halvmeter till en meter breda. Jag måste förstås försöka hitta samma sort så att häcken inte blir blandad som den har blivit nu. Går min annars så frodiga spireahäck att rädda? (har skrivit samma fråga i ett annat forum utan att få svar...)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 10:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon