CITAT (sparvuggla @ 18-11-2015, 19:10)

Med lite eftertanke är dina problem sk. lyxproblem. Kan du inte cykla då? Det är miljövänligt också. Och hälsosamt med motion.
Tänk på hur världen ser ut runt omkring oss. Men vi alla har olika krav, har man lite lägre krav på livet är det lättare att vara nöjd. Och om man låter bli avundsjukan och hårklyverin. Och ALLT är inte flykingarnas fel........
Jag har i motsats till dig hört att pensionerna HÖJS nästa år, det finns visst riksdagsbeslut om det
Vilka lyxproblem har jag? Vad är lyx i att jag vill ha mat varje dag och någon gång komma ifrån mina väggar?
Skall vi bara kunna äta engång i veckan om jag skall sänka mina krav. Skall ja inte kunna komma till läkaren?
Jag önskar ingen människa något illa men till dig skulle jag nu gärna överlåta mina krämpor.
Riksdagen beslutade att basbeloppet sänks och då blir dom låga pensioner ännu lägre. Men så långt tänker du kanske inte.
Avgiften till min bostadsrätt höjs vare år 1. juli, likaså allt annat som hör till. Därtill sen några hundringar mer till hemtjänsten. Hur skall det gå ihop??????
Dom som har högre pensioner får ju lite lägre skatt.
Elisabeth