| |
|
  |
ANDLIGA (SPIRITUELLA) UPPLEVELSER, Har du haft några? |
|
|
|
|
10-12-2015, 22:27
|
Medlem
Antal inlägg: 3 185
Medlem nr: 24 333

|
Suger mineralull vatten? Det var nytt för mig! Att transportera vätska/suga upp är en aktiv egenskap, tänk på det innan du kommer med dumheter, målar'n Mineraslull har INTE den egenskapen Den blir våt, som allting annat, men den suger inte till sig vatten. Då hade den aldrig kommit in i ett enda hus!. Därtill är luftinnehållet allt för stort. Var höll du hus när man lärde detta i fysiklabbet? Och du - de fotografierna du talar om. Var är dom? Lögn, lögn och åter lögn för att bevisa sin åsikt. Ljug en gång, och du är klassad lögnare. Jag tror inte ett smack på dig längre.. Byggnadsvård, jo tack, med spökrum och currylinjer. Har Liberalerna i Alvesta fått reda på din övernaturlighet? Då borde du i det minsta vara deras språkrör, med koppling till andevärlden som du besitter. Då kan du ju be dina andar om lite "förhandstips", för dom vet väl hur det slutar?
|
|
|
|
|
|
|
|
10-12-2015, 23:50
|
Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186

|
samma trevliga ton som alltid,bengalow. Jo,att mineralull är urusel på fukthantering finns det ju massa kunskaper om. det är därför man sätter diffusionsspärrar i väggen i hus som byggs med mineralull. Är diffspärren otät eller går sönder kommer fuktproblemen som ett brev på posten. denna problematik är ett av de vanligaste problemen i samband med mögel i moderna hus. du visste inte det? då är det väl snarast din kunskapsnivå det är fel på eller hur?. Vilken byggingenjör,arkitekt,byggansvarig eller för den del skadereglerare på fastigheter har kunskap om detta,även snickaren på golvet vet om det och hur viktigt det är att få spärren tät. Jag sysslar numera mest med antikvariska hus och ekologiska nybyggen och där används organiska produkter så där bortfaller det problemet. Men denna diskussion ligger i helt fel tråd. Hur har du det med din andliga värld? vilka erfarenheter vill du delge oss? byggteknik kan startas i en ny tråd eller gå in på bygga.se,där diskuteras dessa frågor dagligen. huruvida du finner mig trovärdig är mindre intressant,dej har jag för länge sedan placerat i det fack där människor likt dig passar. Jo,i mitt parti finns det flera andliga personer som jag känner,vi är ju liberaler och accepterar mångfald. i ditt fall stinker det av enfald men det vet vi ju sedan länge. ulf
|
|
|
|
|
|
|
|
11-12-2015, 06:58
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Det var Mjärden och kanske någon till som började prata om currylinjer och byggnaders placering men du har rätt att det är inget att tjafsa om, speciellt currylinjer vars existens är hypotetisk. Men du skrev "I dagens samhälle är det dock lätt att skaffa sig kunskap om ett genuint intresse finns". Det beroro på vad du menar med kunskap, att jämställa det med fakta är omöjligt eftersom allt som skrivs i ämnet är personliga betraktelser utan vetenskaplig grund.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
11-12-2015, 09:20
|
Medlem

|
inte alla vill lära känna den andliga världen. dock har alla möjlighet till det i större eller mindre grad. Att många människor känner av energier,ser andar,upplever saker som i deras ögon är märkliga (att saker inte ligger på samma plats man lagt det t.ex) att en del människor har intuition,man vet t.ex vem som ringer utan att ha sett numret eller namn på telefonen (händer mig dagligen) eller att man bara genom att tänka på en viss person kan få denne att ta kontakt per telefon ganska omgående utnyttjar jag maximalt då det sparar mig telefonpengar. Numera finns det relativt gott om centers som lär ut denna kunskap.I England finns t.om ett college som är inriktat på andlighet o utveckling. Och visst är det en kunskap då det går att lära sig. Men förutsättningen är att man är öppen för det. genom att förneka den andliga världen stängs ju kanalerna mellan detta plan och det andliga.Jag vill inte ge mig in på en massa förklaringar då du inte tror på ett liv eller existens efter detta livet så det är ju ganska meningslöst. Jag brukar heller aldrig försöka övertyga någon då det är meningslöst. har man inte motivationen att utveckla sin andlighet så får man gå i skuggan detta livet,i framtida inkarnationer kommer det att ändra sig på den fronten.Allt är nämligen en lång resa. själv träffar jag dagligen intresserade,oftast där man minst anar det. Man dras till varandra och många av mina arbetskamrater genom åren har varit andliga. T.ex min tyske vän som började sin bana som präst i tyskland,gick så småningom över till buddism och driver nu ett spiritualistiskt center i Schweiz. eller min arbetskamrat Dag som såg auror och kunde tala om för den intresserade hur många andar de hade i släptåg. kunskap som inte jag har men jag kan i alla fall numera se min egen skyddsande.Men det är mycket träning bakom. För dig är ovanstående förmodligen goja men det rör mig inte i ryggen. Jag VET ju hur saker o ting hänger ihop,något jag inte visste i tjugoårsåldern men som jag lärt mig på färden. Vetenskap är bra men den har inte kommit så långt fram än avseende dessa frågor. Däremot blir jag glad över att forskare inom kvantfysik nu går ut med och säger att det finns många dimensioner och möjligheter till att så småningom få kunskaper om hur man når dem.Kvantfysiken är ju bara i sin linda men den behandlar just det grundläggande och de teorier som nu kommer fram öppnar ju upp för just att kunna så småningom bevisa att det finns världar på andra plan. Vi som är mediala har dock redan den förmågan att i mer eller mindre grad kommunicera med i alla fall ett plan som vetenskapen inte når,nämligen det andliga. ulf
|
|
|
|
|
|
|
|
11-12-2015, 09:53
|

Medlem

|
Mamma mia vilken svada, och jag tror inte ett ord av det. Jag kan inte säga att du ljuger men jag skulle vilja ha lite bevis. Med tanke på alla olika krafter du besitter borde det inte vara svårt att under kontrollerade former bevisa krafternas existens. Och kunna bortse från mytomani.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
11-12-2015, 10:26
|
Medlem

|
enda sättet att bevisa är ju att själv uppleva det som jag gör. Det går inte att fota,mäta eller sätta in i tabeller men alla som går kurser m.m får det ju att funka. Men själva förutsättningen är ju att man är villig att lära sig,första förutsättningen är ju att acceptera att din själ är odödlig då du egentligen är en energivarelse fångad i en kropp på ett fysiskt plan men att du egentligen hör hemma i en helt annan värld som är baserad på energi. Inget jag kan bevisa för dig utan det måste du själv uppleva. Sedan beror det helt på dig själv hur mottaglig du är. Många använder meditationer m.m för att komma i stämning,själv behöver jag bara lugn o ro några minuter för att få kontakt med andar. Men som sagt,att försöka förklara detta för någon som aldrig haft några upplevelser,"sett" något eller ens tror på en existens efter detta livet är rätt meningslöst. Då blir mitt resonemang "svada" som du säger. jag är inte heller ute efter att övertyga dig. Första förutsättningen för att överhuvudtaget förstå mitt resonemang är ju att du tror på en fortsatt existens efter din fysiska död,om inte är det ju meningslöst att berätta hur det är. Ulf
Redigerat av malarmaster: 11-12-2015, 10:28
|
|
|
|
|
|
|
|
11-12-2015, 11:10
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Väldigt mycket upprepningar nu tycker jag.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
11-12-2015, 13:12
|
Medlem
Antal inlägg: 1 578
Medlem nr: 40 199

|
CITAT (malarmaster @ 11-12-2015, 09:20)  [...] att en del människor har intuition,man vet t.ex vem som ringer utan att ha sett numret eller namn på telefonen (händer mig dagligen) eller att man bara genom att tänka på en viss person kan få denne att ta kontakt per telefon ganska omgående utnyttjar jag maximalt då det sparar mig telefonpengar. [...]
[...] eller min arbetskamrat Dag som såg auror och kunde tala om för den intresserade hur många andar de hade i släptåg. [...]
[...] Vetenskap är bra men den har inte kommit så långt fram än avseende dessa frågor. Däremot blir jag glad över att forskare inom kvantfysik nu går ut med och säger att det finns många dimensioner och möjligheter [...] CITAT (malarmaster @ 11-12-2015, 10:26)  enda sättet att bevisa är ju att själv uppleva det som jag gör. Det går inte att fota,mäta eller sätta in i tabeller men alla som går kurser m.m får det ju att funka. 1) Försök har gjorts med personer som påstår sig veta vem som ringer, som påstår sig kunna tankeöverföring etc. Resultatet I kontrollerade studier visar på att deras träffsäkerhet överensstämmer med slumpen, varken mer eller mindre. Försöken har gjorts av flera av varandra oberoende institut på en stor mängd människor. Metoderna har varit att göra enligt instruktion från försöksperson för att denna ska kunna göra detta övernaturliga på sitt sätt, via andra metoder som forskarna tagit fram etc. Resultat skiljer sig inte åt. 2) Aurora via kamera eller inre syn är högst obevakat då flera "auraläsare" fått läsa av en person och alla "auraläsare" gett helt olika resultat. 3) Ja, du har rätt i att vetenskapen inte kan visa på att dessa fenomen finns och hur dessa fungerar. Men å andra sidan har vetenskapen varit ett mycket kraftfullt redskap att falcifiera och bevisa att de allra flesta medier och andliga personer inte klarar av att göra de saker de påstår sig kunna göra. När det gäller kvantfysik så har du fått allt om bakfoten. Finns inget i kvantfysik som en antyder att "andliga förmågor" finns. KristallkulanHumanisterna vill sprida tillförlitlig information om påstådda övernaturliga förmågor. Därför förbinder sig Humanisterna att betala 100 000 kr till den som kan demonstrera en paranormal eller övernaturlig förmåga som saknar vetenskaplig förklaring. Förutsättningen är att fenomenet kan demonstreras under tillfredställande kontrollerade former. Den som anser sig ha en övernaturlig förmåga eller kan demonstrera en övernaturlig händelse kan ansöka om 100 000 kr hos Humanisterna. I prissumman ingår eventuella skatter och sociala avgifter. Ansökan skall innehålla uppgift om personen som åtar sig att utföra demonstrationen, som namn, adress, telefonnummer, epost, m.m. Dessutom ska anmälan innehålla en beskrivning av vad för slags övernaturlig händelse anmälaren kan åstadkomma, samt ett förslag till testförfarande som utan varje tvekan kan visa att händelsen saknar vetenskaplig förklaring. Testet ska vara utformad så att den ger ett entydigt svar och inte kräver någon form av bedömning. Testförfarandet ska godkännas av Humanisterna. När detta skett kommer Humanisterna meddela var och när testet ska utföras. Humanisterna har rätt att genomföra testerna i flera steg. All korrespondens angående anmälan och tester ska ske via epost på svenska. Humanisterna förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa regler, dock utan att ändringarna påverkar överenskomna tester. http://www.humanisterna.se/kristallkulan/
|
|
|
|
|
|
|
|
11-12-2015, 14:40
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
Förritiden "beställde"mina barn chips och Coca Cola med tankens kraft då jag var i affären!
Alltså när jag var i affären så blev jag bara tvungen att köpa sådant och när jag kom hem sa barnen att de hade tänkt att jag skulle köpa Coca Cola och Chips! Tankens kraft är enorm!
|
|
|
|
|
|
|
|
11-12-2015, 20:57
|
Medlem
Antal inlägg: 2 410
Medlem nr: 79 127

|
Jag tycker man skall närma sig det mediala med ödmjukhet, varken förkasta och tro, utan med lagom skepsis närma sig detta intressanta ämne. Jag har en fråga som jag funderat på mycket och som du kanske kan svara på Malarmästare. Frågan gäller själavandring och lyder enl följande; När går anden in i den nya människan, i befruktningsögonblicket, via modern och ner i fostret, direkt efter födelsen ?
|
|
|
|
|
|
|
|
11-12-2015, 21:31
|
Medlem

|
CITAT (Mjärden @ 11-12-2015, 20:57)  Jag tycker man skall närma sig det mediala med ödmjukhet, varken förkasta och tro, utan med lagom skepsis närma sig detta intressanta ämne. Jag har en fråga som jag funderat på mycket och som du kanske kan svara på Malarmästare. Frågan gäller själavandring och lyder enl följande; När går anden in i den nya människan, i befruktningsögonblicket, via modern och ner i fostret, direkt efter födelsen ? I och för sig är frågan till Malarmästare. Men en intressant vinkel är att enligt Theravada buddhismen finns ingen ande och således är det bara Kamma som går från ett liv till nästa ända fram till dess att upplysningen uppnåtts och återfödelsens hjul upphör att snurra och man inträder i Nirvana
|
|
|
|
|
|
|
|
12-12-2015, 07:32
|
Medlem

|
CITAT (Mjärden @ 11-12-2015, 20:57)  Jag tycker man skall närma sig det mediala med ödmjukhet, varken förkasta och tro, utan med lagom skepsis närma sig detta intressanta ämne. Jag har en fråga som jag funderat på mycket och som du kanske kan svara på Malarmästare. Frågan gäller själavandring och lyder enl följande; När går anden in i den nya människan, i befruktningsögonblicket, via modern och ner i fostret, direkt efter födelsen ? Det finns inget entydigt svar på det,vad jag förstår går själen ner när fostrets hjärna är så pass utvecklad att den fungerar.Alltså innan födelsen men långt efter befruktningen.Detta för att själen skall kunna integrera sig med den nya hjärnan.Intressant fråga som jag inte har något klart svar på då jag läst olika fallstudier där det beskrivs som att tidpunkten kan variera. dock alltid innan födelsen. Ulf
|
|
|
|
|
|
|
|
12-12-2015, 08:04
|

Medlem

|
Hur vet ni att det just är en ny människa som själen vandrar till och inte något annat? Finns det isåfall en sista gång eller vandrar själen i oändlighet?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
12-12-2015, 10:37
|

Medlem

|
Eller om det nybildas själar och i så fall hur och var?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
12-12-2015, 10:51
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 12-12-2015, 10:37)  Eller om det nybildas själar och i så fall hur och var? Bra fråga annars skulle det ju finnas en massa människor utan själ eftersom vi blir fler o fler människor.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
12-12-2015, 23:17
|
Medlem
Antal inlägg: 2 410
Medlem nr: 79 127

|
CITAT (*Stintan* @ 12-12-2015, 10:51)  Bra fråga annars skulle det ju finnas en massa människor utan själ eftersom vi blir fler o fler människor. Det är en svår ekvation att få ihop, i synnerhet som en del själar hamnar i nirvana och är ute ur spelet. Om jordens befolkning ökar dvs det föds fler än det dör räcker inte antalet själar till och några blir själlösa. Hur blir det med fördelning av onda och goda själar, vad/vem bestämmer vart de skall hamna. Jag skulle inte vilja att mina barn fick en ond själ utan en god själ, såvida inte själarna är helt tomma vid "inträdet". Det här med självavandring har en del brister, trots det tilltalas jag av hinduism och buddism.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-12-2015, 23:27
|
Medlem
Antal inlägg: 892
Medlem nr: 6 799

|
Humbugg och trams , varför skulle människan vara privilegierad till återfödelse eller gäller detta alla varelser på denna Jord? Andevarelser hmmm fins inte ett endaste bevis för det mer än folk som kan tjäna sig en slant
--------------------
hellre äta gröt tillsammans än äta oxfile ensam.
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2015, 01:22
|
Medlem

|
CITAT (Mjärden @ 12-12-2015, 23:17)  Det är en svår ekvation att få ihop, i synnerhet som en del själar hamnar i nirvana och är ute ur spelet. Om jordens befolkning ökar dvs det föds fler än det dör räcker inte antalet själar till och några blir själlösa. Hur blir det med fördelning av onda och goda själar, vad/vem bestämmer vart de skall hamna. Jag skulle inte vilja att mina barn fick en ond själ utan en god själ, såvida inte själarna är helt tomma vid "inträdet". Det här med självavandring har en del brister, trots det tilltalas jag av hinduism och buddism. Buddhismen var att generalisera lite väl mycket. Delar av den. Lamaismen dvs diamsntvägen och mahiyana tror på en form av själ. Theravada och grenarna ut I Thailand, Burma, etc tror inte på själen, bara på khamma (eller karma som hinduismen kallar det) CITAT (storm @ 12-12-2015, 23:27)  Humbugg och trams , varför skulle människan vara privilegierad till återfödelse eller gäller detta alla varelser på denna Jord? Andevarelser hmmm fins inte ett endaste bevis för det mer än folk som kan tjäna sig en slant Allt liv återföds via khamma lagarna. CITAT (Mjärden @ 12-12-2015, 23:17)  Hur blir det med fördelning av onda och goda själar. Talar man i termer av själar finns inga goda eller onda själar. God och ond är nåt människan själv skapar, inget man föds med.
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2015, 01:53
|
Medlem
Antal inlägg: 892
Medlem nr: 6 799

|
Bevis är det enda jag jag vill ha ….någon som kan ge mig det …………….Bevis och inget jävla trams
--------------------
hellre äta gröt tillsammans än äta oxfile ensam.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|