Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Margot, Margot!
          Gita
          Inlägg 24-01-2016, 13:51
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (*Stintan* @ 24-01-2016, 11:38) *
          Precis som om dina åsikter skulle vara mera värda. Självgodheten talar sitt tydliga språk thumbdown.gif

Du är dig lik, Stintan. Fast det hade förstås varit intressantare om du kommenterat Sifo-mätningen än mig.

Nå, vad tror du att tidernas sämsta siffror för S beror på? Tror du att Wallströmsaffären har någon betydelse?
          Vad tror du alla underbetalda undersköterskor som skall representeras av kommunal tycker (om Margots gräddfil)?Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-01-2016, 14:17
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det är väl inte särskilt intressant att diskutera siffrorna. Det går upp och ner hela tiden beroende på när mätningen görs. Siffrorna kommer aldrig mer att se ut som dom gjorde förr för något parti. Nu slåss ju allianspartierna om SD-röster med det ena utspelet efter det andra.
          Tror Kommunals medlemmar är så pass intelligenta att de ser skillnad på gratis semesterresor, fyllekonferenser, krogägande och en tillfällig lägenhet till MW. Synd att inte du gör det utan ägnar dig åt drev på nätet.

Frågar igen om du läst Mats Svegfors artikel? Finns länk i Aqua:s inlägg ovan.

Redigerat av *Stintan*: 24-01-2016, 14:18

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-01-2016, 15:01
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Trist for högerlobbyisten men undersökningen gjordes i huvudsak INNAN mediadrevet mot Wallström startade och Sifo påpekar också att man inte kan se någon reaktion på denna ickehändelse i resultatet. Det har varit en nedåtgående trend en längre tid för S, kanske beroende på flyktingfrågan. Uppgången för övriga partier kan bero på att andelen osäkra väljare som lämnat S betyder att övriga partier automatiskt stiger. Procenttalen är uträknade av alla väljare som lämnat en åsikt, utan soffliggarna. Det skulle vara intressant att se stor hur andelen osäkra också fluktuerar.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 24-01-2016, 15:51
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 1 402
          Medlem nr: 23 407

Högerhökarna är fortfarande bittra att folket röstade ut dom. Skatteskänkningarna till dom rikaste höll på att rasera välfärden. Gunnar Hökmark och Carl Bildt, två riktigt representativa högerkapitalister. Inte speciellt sympatiska........ smile.gif

Media är den 3:dje statsmakten, det får man påminnelse om dagligen.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 24-01-2016, 16:02
          Länk hit: #45

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (sparvuggla @ 24-01-2016, 15:51) *
          Media är den 3:dje statsmakten, det får man påminnelse om dagligen.

Indeed. Dock hårt ansatt av rebelliska grupperingar på nätet.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-01-2016, 16:08
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (Huggorm @ 24-01-2016, 16:02) *
          Indeed. Dock hårt ansatt av rebelliska grupperingar på nätet.

Tycker folk mest verkar gå i medias ledband.

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 24-01-2016, 16:47
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 24-01-2016, 14:17) *
          Det är väl inte särskilt intressant att diskutera siffrorna. Det går upp och ner hela tiden beroende på när mätningen görs. Siffrorna kommer aldrig mer att se ut som dom gjorde förr för något parti. Nu slåss ju allianspartierna om SD-röster med det ena utspelet efter det andra.
          Tror Kommunals medlemmar är så pass intelligenta att de ser skillnad på gratis semesterresor, fyllekonferenser, krogägande och en tillfällig lägenhet till MW. Synd att inte du gör det utan ägnar dig åt drev på nätet.

Frågar igen om du läst Mats Svegfors artikel? Finns länk i Aqua:s inlägg ovan.

Har bara läst delar av inlägget eftersom länken inte leder mig längre än till ingressen.

Svegfors tillhör de debattörer som jag har stor respekt för men i det här fallet tycker jag att han är fel ute. Det tycks mig som om han försöker lägga något slags genusperspektiv på det hela, dvs att MW döms hårdare för att hon är kvinna vilket inte är riktigt. Alla kommer väl ihåg dreven mot Ove Rainer, Jan-Olof "göra en pudel" Karlsson, Björn "Tabu" Rosengren, Stig "fittstimmet" Malm, Per "köttberget" Nuder och inte minst stackaren Juholt.

För min del tycker jag att makteliten skall granskas hårt (både kvinnor och män) och jag tycker också att MW utnyttjat sin position på ett förmodligen laglig men inte riktigt just sätt. Tycker också hon visat prov på mindre övertänkta handlingar inte bara gällande bostaden (där hon borde förstått vad som skulle hända) utan mer allvarligt när det gäller utrikespolitik där hon gjort flera uttalande där hon sedan varit tvungen att backa på grund av att hon inte förankrat i sin egen regering. Både gällande Saudi och Västsahara har ju Löfven sagt att MW`s uttalande inte är den politik Sverige står för. Så även om MW vill väl så sköter hon det hela ganska klantigt, eller hur?
          Gita

Redigerat av Gita: 24-01-2016, 16:49

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-01-2016, 18:44
          Länk hit: #48

Medlem

Det tycker du men inte jag. Kommer aldrig att tycka som du politiskt. Jag tycker MW gör helt rätt och är modig som säger det hon tycker och står för det. Du kanske tycker att Saudi är ett bra land som bl.a. stenar folk och inte bryr sig ett smack om de mänskliga rättigheterna. När det gäller Västsahara vill nog Löfvén ligga lågt med tanke på alla marockanska ensamkommande pojkar som Marocko inte vill ha tillbaka. Tycker du själv att det är ok Marocko inte ockuperar västsahara sen massor av år.

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 24-01-2016, 20:40
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 24-01-2016, 18:44) *
          Det tycker du men inte jag. Kommer aldrig att tycka som du politiskt. Jag tycker MW gör helt rätt och är modig som säger det hon tycker och står för det. Du kanske tycker att Saudi är ett bra land som bl.a. stenar folk och inte bryr sig ett smack om de mänskliga rättigheterna. När det gäller Västsahara vill nog Löfvén ligga lågt med tanke på alla marockanska ensamkommande pojkar som Marocko inte vill ha tillbaka. Tycker du själv att det är ok Marocko inte ockuperar västsahara sen massor av år.

Men snälla du, läs vad jag skriver. Jag påpekade att MW misslyckats i viktiga frågor som Saudi och Västsahara pga klantighet/okunskap om spelreglerna i en demokrati . Inte ett ord om att jag t.ex stödjer Saudi, för det gör jag inte.
          Självfallet är det inte hennes personliga åsikter som gäller , hon är som utrikesminister faktiskt talesperson för regering och riksdag och det verkar hon inte förstått och på sätt gjort mer skada än nytta för Västsahara.

Har du f.ö. några åsikter om Svegfors genusperspektiv på ministerns lägenhetsaffär?

En annan sak som förvånar mig när det gäller er sosseanhängare är att ni ställer så låga krav på era företrädare och närmast verkar bli förorättade om någon kritiserar eller överhuvudtaget granskar och ställer krav på sossepolitiker.
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-01-2016, 22:43
          Länk hit: #50

Medlem

Det är ju bara vad du tycker och jag håller inte med dig för fem öre.
          Du har ju inte ens läst artikeln så varför ska jag diskutera den med dig. Jag tycker att det var en utmärkt artikel.

--------------------

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 26-01-2016, 19:15
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (Gita @ 21-01-2016, 14:27) *
          Fast nu var det faktiskt inte jag som lämnade sakfrågan huruvid det är lämpligt att en utrikesminister tar emot en lägenhet från ett fackförbund.

Tycker du inte hon borde förstått att det kan betraktas som muta inte minst från hennes politisk motståndare? Dessutom verkar det väl ganska osolidariskt gentemot dem hon och även kommunal säger sig representera.

Vad tycker egentligen du i sak? Tycker du f.ö att man får kritisera en minister eller tycker du som en del andra här att hon är/skall vara oberörbar

För min del trodde jag verkligen ministern var smartare än så.
          Gita
          .
          Gita

1. Nej, men du hakar mer än gärna på med samma mynt, dvs säger någon nåt tarvligt reagerar även du med att svara med tekniker från sandlådan istället för sakargument. Utgick från att du är en vettig debatt bara.

2. Nej, eftersom uthyrning av lägenheten just bara var det helt utan rabatter eller motprestation. Vad är o solidariskt med att ta ett erbjudande om att hyra en lägenhet?

3. visst får man kritisera en minister. Man får vara saklig eller osaklig. Man får ge kritik om banala saker likväl som relevanta saker.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-01-2016, 21:09
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Nu har oppositionen börjat med anmäla-till-KU-leken. Har de inget vettigare att syssla med?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Mjärden
          Inlägg 27-01-2016, 19:07
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 2 408
          Medlem nr: 79 127

[quote name='malarmaster' date='17-01-2016, 10:54' post='1722591']

Wallström har ju tydligt visat att hon saknar omdöme totalt,i hennes politiska gärning har hon lyckats trampa i klaveret gång på gång och gjort sig till ovän med de flesta parter.det är fan i mig en bedrift att på lite över ett år göra sig ovän med i stort hela mellanöstern inkl den enda demokratin i området.
          bravo.gif
          Mycket bra skrivet, håller med fullständigt. Jag hoppas verkligen hon blir avsatt, sämre utrikesminister har vi inte haft på år och dar. Jag hade mycket stora förväntningar och var positivt inställd till henne, då hon tillträdde, men hon har lyckats rasera allt förtroende totalt.
          Först Saudarabien, bättre att låta utländska företag verka där och med ytterst små steg förändra situationen där, att komma med oövertänkta uttalande som Wallström portar bara svenska företag. Israel; man måste fördöma dödande från båda sidor, inte bara de som Israel gör. Vad gäller Västsahara ytterligare en plump, då det inte finns någon logik att inte erkänna, då man erkänt Palestina.
          Vad gäller lgh-affären är hon varken bättre eller sämre än makthavare i gemen, men kan det hjälpa till att få bort henne vore det till någon nytta.

Redigerat av Mjärden: 27-01-2016, 19:08

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 29-01-2016, 10:41
          Länk hit: #54

Medlem

Läs och begrunda! http://www.svd.se/wallstroms-israelkritik-ar-befogad

--------------------

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2025, 09:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon