Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lägga helt ny jord i ogräsinvaderad rabatt?
          Twixi
          Inlägg 17-04-2016, 12:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 83 466

Hej!

Vi behöver lite hjälp med trådgården här. Vi flyttade hit i höstas och jag vet inte hur länge den här trädgården har missköts men det är länge. Alltså har det blivit så mycket ogräs i rabatterna att det är hemskt. Det är vad jag förstår kallas rotogräs och inte lite av den. Min pappa var här igår och råder oss att bara skyffla jorden och eventuellt täcka med plast för att ta död på skiten. Detta har vi nu gjort men har läst att det kan ta år innan allt ogräs dör.

Jag undrar om det inte går att i rabatterna på framsidan bara gräva bort all jord och lägga ny? Går det att få bort ogräs på detta sätt eller finns det några bättre alternativ? Och framför allt, vad skulle det kosta? Det är en hyresrätt och vi lär nog inte bo här i hur många år som helst så vi vill inte lägga alltför mycket pengar på trädgården, men skulle ju vara trevligt om den kunde se lite fin ut under tiden vi bor här.

Rabatterna jag pratar om är ca 2.5x0.5 meter och det är två st.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 15:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon