Ikväll är det ju dags igen för finalen i ESC och ingen har väl missat att tävlingen går här i Sverige.
Jag har bara snabblyssnat på låtarna men har ingen direkt favorit. Spelade in dom två semifinalerna och snabbspolade igenom programmen och lyssnade lite bara för att höra om det fanns någon låt som fastnade. Nope... Visserligen tyckte jag att Nederländernas låt var ok, men ingen av dom andra var något jag fastnade för. Jag gillade också Irlands bidrag men det gick ju inte vidare till finalen.
Vad tycker ni andra? Har ni börjat bänka er än? Var tror ni att Sveriges Frans hamnar? Jag hoppas att han kommer i övre halvan av fältet, men det blir nog ingen pallplats.
Det är möjligt att jag är fast i dom gamla dagarnas musikval men jag tycker att det är så många länder som har en alldeles för "udda" musiksmak för min del. Och många bidrag är mer för scenen än något man kan sjunga med i, varken nu eller om flera år. Det kan man i många låtar från den gamla goda tiden!
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|