|
|
  |
Har Kd bytt åsikt i HBTQ-frågor? |
|
|
|
22-06-2016, 17:38
|

Medlem
Antal inlägg: 557
Medlem nr: 82 163

|
CITAT (Jubbe063 @ 22-06-2016, 18:31)  Låter mer som brist på självförtroendet och självsäkerhet. Är väl inget värre att bli tittade på av en kvinna eller en man. Ta det som en komplimang att mannen eller kvinnan finner dig attraktiv. För du dör inte och du skadas inte av att någon tittar på dig. Försöker du på fullt allvar att tala om för Mjärden (och oss andra) vad han/vi skall tycka..? Snacka om hybris...
|
|
|
|
|
22-06-2016, 19:46
|
Medlem
Antal inlägg: 2 408
Medlem nr: 79 127

|
CITAT (Jubbe063 @ 22-06-2016, 18:31)  Låter mer som brist på självförtroendet och självsäkerhet. Är väl inget värre att bli tittade på av en kvinna eller en man. Ta det som en komplimang att mannen eller kvinnan finner dig attraktiv. För du dör inte och du skadas inte av att någon tittar på dig. Det handlar inte om mig utan en stor tyst grupp, som upplever obehag att byta om tillsammans med homosexuella samma obehag som många homosexuella känt tidigare. Jag menar att man kan inte bara ta ena sidans parti utan man måste ta även heterosexuellas upplevelser på allvar. Ps. sen när har kvinnor börjat byta om i manliga omklädningsrum ?
|
|
|
|
|
22-06-2016, 20:10
|
Medlem
Antal inlägg: 1 578
Medlem nr: 40 199

|
CITAT (segelbåt @ 22-06-2016, 18:38)  Försöker du på fullt allvar att tala om för Mjärden (och oss andra) vad han/vi skall tycka..? Snacka om hybris... Nej. Ni får tycka vad ni vill. O jag får tycka att ni reagerar löjligt och verkar lida av dåligt självförtroende. Åsikten är fri, inga gränser där. CITAT (Mjärden @ 22-06-2016, 20:46)  Det handlar inte om mig utan en stor tyst grupp, som upplever obehag att byta om tillsammans med homosexuella samma obehag som många homosexuella känt tidigare. Jag menar att man kan inte bara ta ena sidans parti utan man måste ta även heterosexuellas upplevelser på allvar.
Ps. sen när har kvinnor börjat byta om i manliga omklädningsrum ? Förstår vad du menar. Men tycker nog ändå att med den kunskap och upplysning som finns idag så borde var och en kunna ta en blick för vad den blicken är, ett tecken på uppskattning, inget som smittar och inget som skadar.
|
|
|
|
|
22-06-2016, 20:38
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Mjärden @ 22-06-2016, 20:46)  Det handlar inte om mig utan en stor tyst grupp, som upplever obehag att byta om tillsammans med homosexuella..... Har dom en skylt runt halsen då att "jag är homosexuell" - hur vet annars denna stora tysta grupp att dom är det?????
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
22-06-2016, 20:41
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (Jubbe063 @ 22-06-2016, 21:10)  Nej. Ni får tycka vad ni vill. O jag får tycka att ni reagerar löjligt och verkar lida av dåligt självförtroende. Åsikten är fri, inga gränser där. Förstår vad du menar. Men tycker nog ändå att med den kunskap och upplysning som finns idag så borde var och en kunna ta en blick för vad den blicken är, ett tecken på uppskattning, inget som smittar och inget som skadar. Är du på riktigt eller bara ett troll? Ingen heteroman värd namnet vill ha uppskattande blickar från en bög.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
22-06-2016, 21:38
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Anki på Öland @ 22-06-2016, 21:38)  Har dom en skylt runt halsen då att "jag är homosexuell" - hur vet annars denna stora tysta grupp att dom är det????? Ja det undrar jag också. Tittar aldrig heterosexuella män på varandra?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
22-06-2016, 23:11
|
Medlem

|
CITAT (Anki på Öland @ 22-06-2016, 21:38)  Har dom en skylt runt halsen då att "jag är homosexuell" - hur vet annars denna stora tysta grupp att dom är det????? Tex i många idrottsföreningar finns det öppet homosexuella, en lösning kanske skulle vara att ha tre omklädningsrum, män, kvinnor och ett könsneutralt. Fast ibland känner man på sig om en person/par är homosexuell/a på klädsel, frisyr och de signaler de sänder ut, lite svårt att förklara, men det är bara så, mao behöver de inte ha någon skylt runt halsen
|
|
|
|
|
23-06-2016, 05:17
|
Medlem
Antal inlägg: 1 402
Medlem nr: 23 407

|
CITAT (Mjärden @ 23-06-2016, 00:11)  Tex i många idrottsföreningar finns det öppet homosexuella, en lösning kanske skulle vara att ha tre omklädningsrum, män, kvinnor och ett könsneutralt. Fast ibland känner man på sig om en person/par är homosexuell/a på klädsel, frisyr och de signaler de sänder ut, lite svårt att förklara, men det är bara så, mao behöver de inte ha någon skylt runt halsen Nej, det kallas för fördomar.
|
|
|
|
|
23-06-2016, 06:55
|

Medlem

|
CITAT (Mjärden @ 23-06-2016, 00:11)  Tex i många idrottsföreningar finns det öppet homosexuella, en lösning kanske skulle vara att ha tre omklädningsrum, män, kvinnor och ett könsneutralt. Fast ibland känner man på sig om en person/par är homosexuell/a på klädsel, frisyr och de signaler de sänder ut, lite svårt att förklara, men det är bara så, mao behöver de inte ha någon skylt runt halsen Könsneutralt? En henavdelning alltså. Vem ska sortera ut vem som är vad? Tror nog att du måste titta ganska noga för att kunna se om en person är bög om inte personen är öppet homosexuell. Vem är det då som tittar? Du skulle alltså ha problem att dela omklädningsrum med dina vänner som är homo? Vad är det för vänskap? Det osar diskriminering. Är det inte lika obehagligt att få dessa blickar på tunnelbanan eller andra ställen? Låter mest som nån sorts irrationell rädsla för jag vet inte vad.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
23-06-2016, 08:53
|
Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186

|
CITAT (sparvuggla @ 23-06-2016, 06:17)  Nej, det kallas för fördomar. håller inte med,det går faktiskt (inte alltid) att se på en persons klädsel,uppträdande m.m om denne är homo. Ibland är det uppenbart,(man i kvinnokläder) likaså två tjejer där den ena är manligt klädd,mansfrisyr m.m. lesbiska tjejer är särskilt lätta att särskilja då de oftast klär sig som män,frisyrer som män,inget smink m.m. Då de ser sig som män uppträder de därefter.Manliga uppträder ju också mer feminint. Det jag välkommnar är att de senaste åren har ju HBT blivit alltmer accepterat och det innebär ju att dessa personer kan uppträda o klä sig som de känner utan att bli trakasserade. Givetvis spelar Prideparaderna in här då folk i allmänhet lärt sig acceptera olikheter. vi fick en ny partimedlem,på första mötet kunde jag kategorisera honom och det stämde,han var gay. Det är olika tecken men främst kroppsspråket,han var annars klädd i kostym men tonfall o gester avslöjade honom. Jag bryr mig aldrig om folks sexualitet men kom inte o säg att man inte ser om de är homo/lesbiska. ulf
|
|
|
|
|
23-06-2016, 10:21
|

Medlem

|
Mycket förutfattade meningar där malarmaster. Vad har du för belägg för att lesbiska skulle se sig som män och bögar som kvinnor? Eller menar du transvestiter där de flesta för övrigt är heterosexuella. En man i kvinnokläder är alltså inte per automatik homo. I homorelationer är det inte så att den ena ser sig som man och den andra som kvinna. Tror inte att du generellt kan urskilja om någon är lesbisk p.g.a. klädsel, frisyr eller utan smink, i så fall skulle var och varannan tjej vara lesbisk. Ännu svårare måste det vara i ett omklädningsrum att bedöma vem som är vad i naket tillstånd.
--------------------
|
|
|
|
|
23-06-2016, 12:00
|
Medlem
Antal inlägg: 1 402
Medlem nr: 23 407

|
CITAT (malarmaster @ 23-06-2016, 09:53)  håller inte med,det går faktiskt (inte alltid) att se på en persons klädsel,uppträdande m.m om denne är homo. Ibland är det uppenbart,(man i kvinnokläder) likaså två tjejer där den ena är manligt klädd,mansfrisyr m.m. lesbiska tjejer är särskilt lätta att särskilja då de oftast klär sig som män,frisyrer som män,inget smink m.m. Då de ser sig som män uppträder de därefter.Manliga uppträder ju också mer feminint. Det jag välkommnar är att de senaste åren har ju HBT blivit alltmer accepterat och det innebär ju att dessa personer kan uppträda o klä sig som de känner utan att bli trakasserade. Givetvis spelar Prideparaderna in här då folk i allmänhet lärt sig acceptera olikheter. vi fick en ny partimedlem,på första mötet kunde jag kategorisera honom och det stämde,han var gay. Det är olika tecken men främst kroppsspråket,han var annars klädd i kostym men tonfall o gester avslöjade honom. Jag bryr mig aldrig om folks sexualitet men kom inte o säg att man inte ser om de är homo/lesbiska. ulf Jaha du, det säger du. Då får du förklara för mig här hur du ser när en människa är bisexuell, tack.
|
|
|
|
|
23-06-2016, 13:40
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 23-06-2016, 07:55)  Könsneutralt? En henavdelning alltså. Vem ska sortera ut vem som är vad? Tror nog att du måste titta ganska noga för att kunna se om en person är bög om inte personen är öppet homosexuell. Vem är det då som tittar? Du skulle alltså ha problem att dela omklädningsrum med dina vänner som är homo? Vad är det för vänskap? Det osar diskriminering. Är det inte lika obehagligt att få dessa blickar på tunnelbanan eller andra ställen? Låter mest som nån sorts irrationell rädsla för jag vet inte vad. Det väljer personeerna själva, då de som inte känner sig bekväma i ett manligt resp kvinnligt omklädningsrum. Gå in på RF,s hemsida och läs var många homosexuella, bisexuella och transpersoner upplever, tror att många av dem skulle välkomna ett könsneutralt omklädningsrum. Som bonus skulle de heterosexuella, som upplever obehag med att byta om tillsammans med någon av ovanstående kategorier, kunna känna sig bekväma och inte överväga att byta om hemma. Det är en jättelång utredning varav en del behandlar ombytesproblematiken, men som jag skrev tidigare är hela utredningen endast ur HBTQ-perspektiv, inga synpunkter och utlåtande har tagits med från "andra sidan".
|
|
|
|
|
23-06-2016, 14:06
|

Medlem

|
CITAT (Mjärden @ 23-06-2016, 14:40)  Det väljer personeerna själva, då de som inte känner sig bekväma i ett manligt resp kvinnligt omklädningsrum. Gå in på RF,s hemsida och läs var många homosexuella, bisexuella och transpersoner upplever, tror att många av dem skulle välkomna ett könsneutralt omklädningsrum. Som bonus skulle de heterosexuella, som upplever obehag med att byta om tillsammans med någon av ovanstående kategorier, kunna känna sig bekväma och inte överväga att byta om hemma. Det är en jättelång utredning varav en del behandlar ombytesproblematiken, men som jag skrev tidigare är hela utredningen endast ur HBTQ-perspektiv, inga synpunkter och utlåtande har tagits med från "andra sidan". Har du någon länk för jag hittar det inte.
--------------------
|
|
|
|
|
23-06-2016, 14:07
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Då sticker jag ut hakan lite och påstår att flator är ofta kortklippta, osminkade och allmänt ointresserade av att försköna sitt yttre. Gärna överviktiga också. Bögar ofta lätt fjolliga, se bara på supertönten Gardell. Sen finns det andra subtila skillnader också som inte går att skriva ner men som en man på något sätt känner när det gäller en bög. Ett sjätte sinne kanske, jag har upplevt det själv. Men observera att det är ingen exakt vetenskap utan bara en fingervisning.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
23-06-2016, 14:20
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 23-06-2016, 15:07)  Då sticker jag ut hakan lite och påstår att flator är ofta kortklippta, osminkade och allmänt ointresserade av att försköna sitt yttre. Gärna överviktiga också. Bögar ofta lätt fjolliga, se bara på supertönten Gardell. Sen finns det andra subtila skillnader också som inte går att skriva ner men som en man på något sätt känner när det gäller en bög. Ett sjätte sinne kanske, jag har upplevt det själv. Men observera att det är ingen exakt vetenskap utan bara en fingervisning. Vad är dom här då t.ex. http://www.svt.se/flator/
--------------------
|
|
|
|
|
23-06-2016, 14:38
|

Medlem

|
[attachment=85406:55.jpg] CITAT (*Stintan* @ 23-06-2016, 15:20)  Vad dom är..? Handplockade av SVT för tittarsiffror. Hur tror du tittarsiffrorna sett ut om de valt följande flator?
Redigerat av segelbåt: 23-06-2016, 14:45
Bifogade miniatyrbild(er)
|
|
|
|
|
23-06-2016, 15:04
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
jag känner många homosexuella, som absolut inte sticker ut som sådana vare sig till sätt eller utseende. För att ta ett exempel, som de flesta är bekanta med. Jag hade fotbollsspelaren Lotta schelintill borddet på ett bröllop gör några år sen. Typisk flata?
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
23-06-2016, 15:25
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 23-06-2016, 16:04)  jag känner många homosexuella, som absolut inte sticker ut som sådana vare sig till sätt eller utseende. För att ta ett exempel, som de flesta är bekanta med. Jag hade fotbollsspelaren Lotta schelintill borddet på ett bröllop gör några år sen. Typisk flata? Hon ser normal ut men att hon spelar fotboll är ju en röd flagg.
|
|
|
|
|
23-06-2016, 17:21
|
Medlem
Antal inlägg: 1 578
Medlem nr: 40 199

|
CITAT (Gossen Ruda @ 22-06-2016, 21:41)  Är du på riktigt eller bara ett troll? Ingen heteroman värd namnet vill ha uppskattande blickar från en bög. Kan nog räkna upp ett hundratal hetro män som antingen inte bryr sig eller tar det som en positiv uppskattning. Är nog en rätt liten inskränkt skara sorgliga män som tar illa vid sig. Men det är ju klart, umgås ju inte med den allra äldsta generationerna. Möjligt att det är fler äldre herrar med grå tinningar som blir illa berörd.
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|