Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skog till park i zon 7?, Kan man snygga till en träddunge
          hcan
          Inlägg 07-07-2016, 23:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 84 082

Hej alla,

Helt ny här och min fråga kanske inte alls passar in, men jag gör ett försök. På tomten finns en träddunge som numera växt upp till det vi kallar "skogen". Träden (björk, asp, rönn, gran, tall) planterades nog för 40-50 år sedan, för att bli ett skydd mot en intilliggande väg, och det fungerar de bra som nu!

Träden växte och växte och ingen har väl brytt sig så mycket om dem förrän för några år sedan, när vi började kapa de grenar som växte allra längst ned. Förutom det är det mest gräsklipparen som fått jobba i det området. Idag tog ja mod till mig och började rensa upp där. Elva skottkärror med löv, kvist och framförallt barr blev det!

Nu till frågan! Det är en del helt gräslösa fläckar, framförallt runt granarna. Gräset är inte så tjock och det blir mest enstaka tuvor med långa strån. Skulle det på något sätt gå att snygga till hela den här dungen? Jag tänker en "park" med lågväxande blommor som man kanske kan köra över med gräsklipparen lite då och då? Helt öppen för alla möjliga andra förslag! Förutom att kanske hugga ner alla träden....

Skickar med några bilder. En av bilderna är tagen från vägen, de andra får olika platser på tomten. Växtzon 7 kanske också är viktig information?

Se fram med spänning om jag får något svar!

Redigerat av hcan: 07-07-2016, 23:16
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  image1.JPG ( 40.57k ) Antal nedladdningar: 20
          Bifogad fil  image2.JPG ( 65.39k ) Antal nedladdningar: 18
          Bifogad fil  image3.JPG ( 55.75k ) Antal nedladdningar: 19
          Bifogad fil  image4.JPG ( 54.95k ) Antal nedladdningar: 12

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 19:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon