Hej alla som har följt mitt liv i radhus"idyllen". Nu har jag köpt ett litet hus lååångt bort från mobbningsbenägna och tjafsande radhusgrannar. Jag flyttar under sommaren nordoståt, men kommer att befinna mig i zon 1. Allt jag har petat ner i min täppa tar jag med mig. Det har jag redan grävt upp och satt på en mellanstation, men bara vår Herre vet vad som kommer att överleva. Men det struntar jag i. Mina växter ska inte behöva stå ut med grannarnas smälek.
Jag får nu en större trädgård, cirka 1500 kvm. Naturtomt har det blivit på grund av att ingen har gjort nått av den sen de gamla paret vandrade vidare. Grannar kommer jag att få på en sida, men på avstånd. Sen har jag bara natur omkring mig. Och nära till vatten och naturskyddat område. Här kan jag göra precis som jag vill!
Det är ett litet rött hus i ett och ett halvt plan, med vita knutar och fungerande kakelugn. Under laminatgolv och plastmattor ligger fina trägolv. Jag har kommunalt vatten och avlopp och bredband kommer. Alltså både moderniteter och vild natur. Kan det bli bättre?
Nu kommer jag att kunna ställa många nya frågor om smått och stort.
--------------------
Eva i zon I
|