Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Någon Marijuana-liknande växt?
          JonasQ
          Inlägg 04-06-2004, 21:52
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 200
          Medlem nr: 3 435

CITAT (Christoffer @ 30-05-2004, 15:27)
          Jag läste att det har börjat producerar smör med hampfrön i, i öst främst, men tror även att det stod i Finland. Undrar om den kommer till Sverige. Hampfrö ska tydligen vara nyttigt.

Japp, man odlar industrihampa här i finland (har åtminstone om inget ändrats). Detta i första hand för att EU gav ett väldigt högt arealstöd för den. Don odlades alltså och brändes upp på åkrarna bara för stödets skull. Har sett massa bra saker man kan göra av hampa, olika oljor (både till maskiner och livsmedel), slitstarka kläder (ungefär som lin), isoleringsmaterial som funkar som stenull men mycket trevligare att jobba med +en massa annat. Industrihampan går på inget sätt att använda som en drog, en kopp vanligt te ger en större kick än ett kilo industrihampa.

Ska hash/marijuana vara lagligt? Hmm... jag gissar vi får en stormig debatt om det börjar diskuteras. Jag har flera bekanta, vissa av dem över pensionsåldern, som prövat hash i olika former någon gång, mera och mindre regelbundet. Alla lever normala Svensson-liv och har normala jobb och familj. Ingen av dem har vad jag vet prövat starkare droger eller ens tänkt tanken. Att man prövar en drog som inte är accepterad i vår kultur innebär inte att man vill och kan tänka sig att kasta i sig vad som helst, ex heroin.

Låt oss i stället fantisera så här:
          Alkohol har aldrig existerat, ingen har någonsin sett någon eller varit berusad. Plötsligt uppfinner någon SPRIT och tycker att det är en jättehäftig grej. Han ansöker om att få sälja produkten och regeringen/livsmedelsverket kräver att få testa produkten. En hela brännvin konsumeras av försökspersson X. X blir först glad och pratsam, efter en timma börjar han sjunga falskt till Svenska Dansbandsfavoriter 107. En timme senare vill han väldigt gärna slå sin fru och sina barn av någon oförståelig orsak. Ytterligare en stund senare börjar han gråta och prata ännu mera strunt vartefter han spyr ner sig och somnar.

Tror ni att den produkten skulle bli godkänd och hamna på våra butikshyllor?

Varje kultur har sin drog. I anderna tuggar man coca, i indien, jamaica är det inte konstigt med lite gräs. I bl.a afrika tuggar man cat, listan kan i princip göras oändligt lång. Här använder vi normalt alkohol, vilket är socialt accepterat. Om man ser på de betenden som uppstår av att använda olika droger så är jag inte så säker på att har fått det bästa allternativet.

Citera
          Christoffer
          Inlägg 05-06-2004, 09:29
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 616
          Medlem nr: 439

Av vad jag har hört av de som varit i sydamerika så ger tex cocaté ingen euforisk effekt alls.

Citera
          JonasQ
          Inlägg 05-06-2004, 13:45
          Länk hit: #43

Medlem

I te vet jag inte hur de fungerar men de som tuggat blade ungefär som tuggtobak får en uppåtkick av det.

Citera
          Christoffer
          Inlägg 05-06-2004, 16:12
          Länk hit: #44

Medlem

Jag läste ganska nyligen om att något land i Sydamerika ville marknadsföra en uppåtpiggande dryck som innehöll motsvarande uppiggningsmängd som koffeinet i CocaCola, men detta med kokain i stället, i Europa.
          Men det kommer nog inte att gå igenom, i alla fall inte i Sverige.
          I Tjeckien har de tex en starksprit som innehåller THC, om det är lagligt
          där eller inte, det vet jag inte.

Citera
          JonasQ
          Inlägg 06-06-2004, 10:00
          Länk hit: #45

Medlem

Coca Cola är fortfarande världens strörsta uppköpare av coca-blad. Den används som smaksättning i drycken men utan dom aktiva substanserna idag. När dom togs bort vet jag inte men säkert ganska sent.

Citera
          Christoffer
          Inlägg 06-06-2004, 17:04
          Länk hit: #46

Medlem

Jag undrar hur man kan få cocabladen 100% kokainfria utan att det ska
          finnas något spår i CocaColan. Vad jag vet så brukar det för det mesta finnas spår av annat i tex det på hälsokosten.

Citera
          Copycat
          Inlägg 06-06-2004, 17:13
          Länk hit: #47

Gäster

TROR folk bara att dom blir pigga av Coca Cola? Eller är det något annat dom blir pigga av som finns i Coca Cola? unsure.gif

Citera
          Christoffer
          Inlägg 06-06-2004, 17:28
          Länk hit: #48

Medlem

Enligt mig, och flera med mig, så får vi bättre effekt av Coca-Cola jämfört med kaffe, i alla fall en annan pigghet. Visserligen innehåller Coca-Cola även colanöt som också är stimulerande, men jag har provat pulvriserad cola och det ger inte samma effekt det heller. Kanske, men bara kanske, kan det finnas spår av annat inuti. Eller nå´t. Kanske någon restprodukt, något kolväte?

Citera
          JonasQ
          Inlägg 06-06-2004, 17:49
          Länk hit: #49

Medlem

Åtminstone jag blir piggar eva cola än av kaffe. Colan är oxå mycket skonsammare mot magen. Har en bekants bekant i USA som är läkare, han berättade att han och hansk kollegor häver i sig kopiösa mängder coca cola för att orka å hållas vakna och sammtidigt skona magen. Nu finns det ju iofs en hel uppsjö av energidrycker på marknaden att välja och vraka ibland, de flesta verkar att ha ämnet taurin som aktivt uppiggande substans tillsammans med koffein.

Citera
          Christoffer
          Inlägg 06-06-2004, 18:05
          Länk hit: #50

Medlem

De uppiggande dryckerna med taurin tycker jag bara att jag blir mycket kortvarigt pigg av, ger ingenting.
          Taurin sägs ju ge en centralstimulerande effekt tillsammans med
          alkohol, men inte ens det tycks stämma, inte för mig i alla fall.

Citera
          JonasQ
          Inlägg 06-06-2004, 18:14
          Länk hit: #51

Medlem

Jag är precis av samma åsikt... DÄremot tycker jag att det är ganska gott, RedBull & Jaegermaister e en favorit smile.gif

Citera
          Christoffer
          Inlägg 06-06-2004, 18:55
          Länk hit: #52

Medlem

Speciellt Red Bullen man kan köpa i kinesiska butiker är extra god och har en mera koncentrerad smak. Och så är den billigare, 10:-/flaskan.

Citera
          JonasQ
          Inlägg 06-06-2004, 19:00
          Länk hit: #53

Medlem

Lidl har en variant av den på flaska oxå, minns inte namnet, silverfärgade 33cl plastflaskor. Literpriset på den är ca 1/3 mot märkessorterna och minst lika god.

Citera
          Christoffer
          Inlägg 06-06-2004, 19:16
          Länk hit: #54

Medlem

Vad är Lidl för något? Är det en affär? I sådana fall finns den inte här.
          Den i kinesiska butiker är också på flaska och smakar mycket sött.

Citera
          Gurkan
          Inlägg 06-06-2004, 19:27
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 1 922
          Medlem nr: 3 722

Den asiatiska "red bullen" brukar innehålla effedrin. Tvivlar på att den egentligen är tillåten att sälja i sverige.

Ja, Lidl är en tysk butikskedja som slagit upp nåt hundratal butiker, främst i södra sverige, under det senaste året.

--------------------
          Hannasgården utanför Hammenhög, i Hjärtat av Österlen.
          Café - Gårdsbutik - Plantskola - Trädgård
          Hannasgarden.se

Citera
          Christoffer
          Inlägg 06-06-2004, 19:57
          Länk hit: #56

Medlem

Efedrin i Redbull? Ja, där ser man. Då måste det vara lite, för man känner ingen uppiggning.

Citera
          JonasQ
          Inlägg 06-06-2004, 20:10
          Länk hit: #57

Medlem

Äter både allergimedicin och mediciner mot täppt näsa som baseras nästan enbart på efedrin och blir inte pigg av dem heller, antar att det måste vara en ganska försvarlig mängd för att något ska hända...

Citera
          Christoffer
          Inlägg 07-06-2004, 17:21
          Länk hit: #58

Medlem

Vad jag förstått så ska det helst överstiga 75mg för att det centrala nervsystemet ska vara påverkat. Ja, eller en viss aktivitet som förstärker adrenalineffekten.

Förresten... idag hörde jag att Botaniska här i Göteborg har haft,
          eller har en Kokaplanta med låg kokainhalt
          för typ 5-10 år sedan.
          Jag har då aldrig sett den när jag varit där.
          Någon som har sett den?

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-08-2025, 19:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon