Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tomatis
          eyeballdude
          Inlägg 09-08-2024, 09:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 77 729

I våras när vi satte potatis fick vi några över, som vi kastade på komposten. Nu när vi skulle skörda kompost-potatisen (för skojs skull) noterade jag tomat liknande bär högst upp på blasten. Jag använde Google Lens för att försöka lista ut vad det var för bär då jag aldrig sett något liknande förut. Resultatet från sökningen blev till min förvåning: ”Tomatis” vilket jag blev tvungen att forska mer i. Jag hittade dom som ympat in en tomatplanta i potatis blast och fått detta att fungera. Men jag har ju inte ympat någonting någonsin i mitt liv så den här plantan växer vilt. Kan det börja växa tomater på potatisblast genom t.ex. pollinering (tomat pollen från någon annan trädgård i min potatisblomma)?

Det är är mycket märkligt tycker jag. Är det någon som har idéer angående detta?
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  IMG_5361.jpeg ( 985.69k ) Antal nedladdningar: 6

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 12:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon