Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Trädfrågor, på en strandtomt
          Hagenblad
          Inlägg 08-05-2004, 23:28
          Länk hit: #1

Validating
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 3 548

Jag håller på att hjälpa till med att gallra en gammal strandtomt. Kanontomt med massor av fina träd, som ingen brytt sig om de senaste 20 åren. Lägger in foton senare, men har några frågor.

det kryllar av körsbärsträd, som nu är rejält höga. Hur beskär man dem för att få mycket bär? De bildar liksom ett tak på ena sidan av tomten så man vill inte ta för mycket, men vissa står som en tall rakt upp 5 m. När på året? Som äppelträd kanske?

Två stora pilar växer 4 m från strandkanten vid havet. De såddes för två generationer sedan iom giftermål och har därför ett stort affektionsvärde (stavning?). Ingen har tagit hand om dem och är nu halvdöda med friska grenar lite här och var. De är strax under metern i diameter och c:a 15 m höga. de delar sig på kanske 5 m och sticker sedan uppåt. Hur räddar jag dem?

Några oxelträd ruttnar innifrån och ser livsfarliga ut. Vad göra?
          Tacksam för svar och bilderna lägger jag ut som feedback senare. Får se om jag drar dit imorrn och gallrar fram en gammeltall och röjer för en gräsmatta.

/C

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 07:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon