Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mask - trams eller allvar?
          Eva Swahn
          Inlägg 13-05-2004, 17:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

Det finns några här som kanske kommer ihåg mina nattliga maskplockarodysséer?

huh.gif

Jo, det var så att i mina rabatter fanns det nästan inga maskar alls när jag flyttade hit för snart tre år sedan. Sen såg jag den rödhårige, fryntlige trädgårdsentusiasten på Gröna Rum i TV. Han hade minst 20 maskar i varje spadtag! Halleda, tänkte jag, ska det vara så?

Så efter häftiga sommarregn, när maskarna kippar efter andan och krälar upp på asfaltgångarna, tog jag en gul liten spann och gav mig ut och plockade mask i mängder. Men jag inte vågade göra det under dagtid. Grannarnas omdöme om mig som knäppgök var tidigt myntat nämligen, och de skulle inte få vatten på sin kvarn. Så jag var ute så där klockan två på natten...

wacko.gif

Nå, var det trams eller allvar? Blev det bättre? Högre maskkvot i rabatterna? YES BOX! Nu när jag har grävt upp alla mina växter för att de ska flytta med mig till min nya trädgård, har det visat sig att jag har så mycket mask att ni skulle bli rent förtrödna!

smile.gif

--------------------
          Eva i zon I

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 22:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon