Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Antal timmar per dag med trädgårdsarbete
          kryddan
          Inlägg 18-05-2004, 11:07
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 566
          Medlem nr: 1 716

Mitt dilemma är att jag bara har tillgång till min trädgård på helger och semestrar. Balkongträdgården här hemma tar inte mycket tid i anspråk.

Sedan jag "small i väggen" blir jag trött för allt och inget och har en väldigt låg stresströskel. Det gör att jag hinner med långt ifrån allt jag vill i trädgården sad.gif . Jag försöker hålla i mig och inte stressa runt utan ta en sak i taget och låta det ta sin tid. Lätt är det INTE. Men det känns viktigt för mig att inte förvandla trädgården till ännu ett måste - jag är expert på att göra det och det är inte sunt.

Alltså struntar jag i gräsmattan (rycker lite maskrosor och tistlar ibland men funderar på att bestämma mig för att de är VACKRA!) Odlar ätbara grödor i krukor och försöker hitta perenner som inte behöver daltas med för mycket. Inomhus frodas dammtussarna när solen skiner ute och man kan knappt se ut genom fönstren. Det svider i mig - men jag tränar mig på att allt inte behöver vara perfekt smile.gif

Har också kommit fram till att jag i nulägen inte fixar att hålla på för mycket med sådder. Sånt som växer och frodas utan alltför mycket pill går bra, resten får anstå till en tid när jag är lite mer i balans.

--------------------
          zon 1
          Ett steg i taget så är man på väg

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-06-2025, 06:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon